Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمنه شب کوکا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: جلسات متعددی در خصوص حصارکشی کانال ری - ورامین با مسئولان شرکت آب منطقه ای تهران داشته ایم ولی هنوز طرح مشخصی برای دال گذاری در محدوده این کانال از سوی این اداره مشخصی نشده است.

وی با بیان اینکه براساس توافقات صورت گرفته فرمانداری شهرستان ری ۵۰ درصد هزینه های اجرای طرح ایمن سازی حریم ری - ورامین را تامین می کند، افزود: با این حال هنوز شرکت آب منطقه ای در خصوص ایمن سازی، نبود اعتبارات لازم را مطرح می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شب کوکا اضافه کرد: اداره کانال های شرکت آب منطقه ای حتی در سال های گذشته فنس کشی این کانال توسط دهیاری امین آباد را تجاوز به حریم کانال عنوان کرد و اجازه این کار هم صادر نکرد.

وی با اشاره به اینکه دادستانی شهرستان ری هم به موضوع ایمن سازی حاشیه کانال ری - ورامین ورود کرده است، بیان داشت: براساس جلساتی که با شرکت آب منطقه ای و دادستانی داشته ایم عدم حصار کشی به اطراف این کانال از سپس اداره کانال ها ترک فعل محسوب می شود.

شب کوکا یادآور شد: وضعیت فعلی حاشیه کانال ری - ورامین به هیچ عنوان خوب نیست و اگر به همین صورت باقی بماند در آینده نیز مانند گذشته شاهد سقوط و مرگ و میر افراد در آن خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، عصر روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه کودک خردسالی در حال بازی وارد حاشیه کانال انتقال آب ری - ورامین در محدوده روستای عباس آباد جاده نظامی می شود که به‌دلیل نبود حفاظ ایمنی پس از سقوط به آب غرق و پیکر بی جان کودک توسط جریان آب کانال در محدود روستای امین آباد کشف شد.

ماجرای تکراری و تلخ سقوط کودکان در کانال آب ری - ورامین در حالی ادامه دارد که طی سال گذشته نیز چندین بار از این دست حوادث ناگوار به دلیل نبود حفاظ استاندارد به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایرنا، کانال انتقال آب تصفیه خانه جنوب تهران از شهرری به ورامین سال ۱۳۵۴ طراحی و از سال ۱۳۶۰ با سرپوشیده سازی در مناطق مسکونی به بهره برداری رسیده است ولی گذشت زمان و افزایش جمعیت در روستاها اطراف این کانال باعث شده امروز بخش هایی از آن که در مجاورت مناطق مسکونی بدون حفاظ باقی بماند و جان اهالی و به ویژه کودکان را به خطر بیاندازد.

پس از احداث سد لتیان و ماملو برروی رودخانه جاجرود وزارت نیرو برای جبران حق آبه کشاورزان ورامین آب تصفیه خانه جنوب تهران را با احداث کانال بزرگی به عمق یک و نیم متر و عرض سه متر به این شهرستان اختصاص داد.

برچسب‌ها شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران شرکت آب منطقه ای شهرستان ری شرکت آب منطقه ای تهران شرکت آب منطقه ای شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره برنامه ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار کرد: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ شهر بانه و سنندج برگزار شد.

بهرام مرادی افزود: در این آزمون ۱۹۸ حافظ قرآن کریم در سه رشته ۱۰، ۲۰ و سی جز قرآن کریم شرکت کردند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از مجموع شرکت کنندگان ۱۶۴ نفر در حوزه سنندج و ۳۴ نفر نیز در شهرستان بانه در این آزمون قرآنی شرکت کردند.

مرادی با اشاره به اینکه امسال تعداد بانوان شرکت کننده بیش از آقایان است، افزود: ۱۱۶ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۸۲ نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: از نوجوانان ۹ ساله تا قاریان بالای ۷۰ سال در این آزمون تخصصی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون افراد روشندل و معلول نیز شرکت داشتند، اضافه کرد: حضور چنین افرادی در آزمون‌های قرآنی بیانگر عزم و اراده آنها در یادگیری کلام الهی است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به صورت کتبی برگزار بود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی می‌توانند در مرحله شفاهی نیز شرکت کنند.

کد خبر 6095636

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • امدادرسانی ١٠ خانوار عشایر گرفتار در بارندگی‌های اخیر شهرستان دنا
  • نوزدهمین آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن در بوشهر برگزار شد
  • ضرورت یکپارچه‌سازی مدیریت سد و کانال در اردبیل
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در کردستان برگزار شد
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه