Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از اسکای نیوز، وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که فرمانده گردان تانک های ارتش روسیه در شهر«اولیسک»به اسارت نیروهای اوکراینی در آمده است.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که سازمان کنترل انرژی هسته ای اوکراین تأکید کرد که ارتش روسیه یک انبار حفظ زباله های هسته ای را در  کی یف در زمان حضور کارگران در داخل آن بمباران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اوکراین در ایالات متحده آمریکا نیز اعلام کرد که ارتش این کشور تا کنون 3هزار و 300 نیروی روسی را در نبردهای مختلف کشته است.

در تحولی دیگر، نیروهای ارتش روسیه خط لوله گاز را در شهر«خارکف» منفجر کردند.

نیروهای روسیه پس از درگیری های شدید با نیروهای اوکراینی وارد برخی مناطق شهر خارکف شده اند.

 

 

آخرین تحولات

 

فن درلاین: پیشنهاد قطع دسترسی چند بانک روس به سوئیفت به سران اتحادیه ارائه می‌شود

اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید پیشنهاد قطع دسترسی چند بانک روس به سامانه مبادلات بانکی سوئیفت را به رهبران ۲۷ کشور عضو اتحادیه ارائه خواهد کرد.

 

لوفتهانزا پروازهایش به روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد

شرکت هواپیمایی لوفتهانزا شنبه شب اعلام کرد که پروازهایش به روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد. این شرکت آلمانی همچنین طی هفت روز آینده از حریم هوایی روسیه استفاده نخواهد کرد. 

از سوی دیگر یکی از سخنگویان وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرد که برلین حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای روس خواهد بست. 

تیراندازی و انفجارهای پی در پی در کی‌یف

والری گوریا، یکی از خبرنگاران یورونیوز در کی‌یف، پایتخت اوکراین می‌گوید صدای تیراندازی و انفجارهای پی در پی در شهر شنیده می‌شود. این در حالی است که آنتون هراشچنکو، مشاور وزیر کشور اوکراین از حمله به یک بیمارستان کودکان در کی‌یف خبر داده است. به گفته وی در این حمله شش نفر از جمله سه کودک کشته شدند. 

برخی گزارش‌ها از محاصره کی‌یف از سوی نظامیان روسیه حکایت دارد. 

 

نخست‌وزیر یونان: ۱۰ غیرنظامی یونانی الاصل در حمله هوایی روسیه کشته شدند

کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان می‌گوید ۱۰ غیرنظامی یونانی الاصل در حمله هوایی روسیه به ماریوپول کشته شدند. 

دولت یونان پیش از این روسیه را به «قتل» اتباعش متهم کرده بود. نخست‌وزیر یونان خواستار توقف بمباران‌های روسیه در اوکراین شد.

 

نخست‌وزیر لهستان می‌گوید نگران حمله روسیه به کشورش، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک است

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان می‌گوید نگران حمله روسیه به کشورش است. او همچنین از احتمال حمله روسیه به فنلاند و کشورهای حوزه دریای بالتیک شد. رئیس دولت لهستان در همین راستا خواستار افزایش بودجه دفاعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «دوران صلح و نظم بین‌الملل رو به پایان است.»

 

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه: ۹۵۰۰ سرباز به حالت آماده‌باش در می‌آیند

ستاد فرماندهی ارتش فرانسه می‌گوید به دنبال حمله روسیه به اوکراین ۹۵۰۰ سرباز فرانسوی به حالت آماده‌باش در می‌آیند. بر همین اساس قرار است ۱۵۰۰ سرباز فرانسوی در ماموریت‌های ناتو برای تقویت نیروهای این سازمان شرکت کنند.

 

جانسون: روسیه از نظر مالی و دیپلماتیک باید در انزوا قرار گیرد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا پس از گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که با او بر سر اینکه روسیه باید از نظر مالی و دیپلماتیک منزوی شود تفاهم دارد.

نخست‌وزیر بریتانیا همچنین از «تمایل روزافزون» برای قطع دسترسی روسیه به سامانه مبادلات بانکی سوئیفت استقبال کرد.

کاخ الیزه: فرانسه تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین تحویل می‌دهد

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه شنبه شب اعلام کرد که پاریس تصمیم گرفته است تا تجهیزات نظامی بیشتری به اوکراین تحویل دهد. 

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز شنبه جلسه شورای دفاع این کشور را برای بررسی حمله روسیه به اوکراین تشکیل داده بود. بنا به اعلام کاخ الیزه فرانسه تحریم‌های «اقتصادی و مالی» علیه مسکو را تقویت خواهد کرد. 

پاریس همچنین در نظر دارد تدابیری برای مقابله با «تبلیغات سیاسی» روسیه اتخاذ کند.

 

بورل: بسته کمک اضطراری به ارتش اوکراین را فردا به وزرای خارجه اتحادیه ارائه می‌کنم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه شب اعلام کرد که وزرای خارجه این اتحادیه روز یکشنبه نشستی اضطراری برای بحث بر سر حمله روسیه به اوکراین خواهند داشت.

وی افزود که پیشنهاد بسته کمک اضطراری به نیروهای مسلح اوکراین را در این نشست مجازی به وزرای خارجه اتحادیه اروپا ارائه خواهد کرد.

 

آمریکا در حال بررسی گزینه تحریم بانک مرکزی روسیه است

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور در حال بررسی گزینه تحریم بانک مرکزی روسیه به دلیل حمله نظامی این کشور به اوکراین است.

 

بازداشت «بیش از ۳ هزار معترض ضدجنگ» در روسیه

یک سازمان غیردولتی که بازداشت‌های سیاسی در روسیه را رصد می‌کند روز شنبه گزارش داد که مقامات این کشور طی سه روز گذشته «بیش از سه هزار نفر» از معترضان به تهاجم نظامی به اوکراین را بازداشت کرده‌اند.

بنا به همین گزارش تنها در روز شنبه ۴۶۷ تظاهرکننده ضدجنگ در سراسر روسیه دستگیر شدند.

 

پاپ در گفتگو با زلنسکی از «رویدادهای مصیبت‌بار» در اوکراین ابراز تاسف کرد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه در گفتگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از «رویدادهای مصیبت‌بار» در این کشور ابراز تاسف کرد.

وی همچنین از «درد و رنج عمیق» خود بابت این رویدادها سخن گفت.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز جمعه برای ابراز نگرانی از حمله روسیه به اوکراین در سفارت روسیه حضور یافته بود. 

 

درخواست زلنسکی از گوترش: حق رای روسیه در شورای امنیت را بگیرید

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همزمان با تشدید نبرد در خیابان‌های کی‌یف در گفتگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از او خواست حق رای روسیه در شورای امنیت را لغو کند.

روسیه به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد در این شورا حق وتو دارد. نماینده روسیه با استفاده از همین حق روز جمعه قطعنامه پیشنهادی علیه مداخله نظامی در اوکراین را وتو کرد.

آمریکا و آلبانی درخواست کرده‌اند تا شورای امنیت روز یکشنبه بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

رئیس‌جمهوری اوکراین با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره ادعای روسیه مبنی بر وقوع «نسل‌کشی» در شرق اوکراین و تحویل اجساد سربازان کشته‌شده روس گفتگو کرد.

 

آمریکا و آلبانی درخواست تشکیل مجدد جلسه شورای امنیت را ارائه دادند

آمریکا و آلبانی درخواست کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه بار دیگر تشکیل جلسه دهد. این درخواست در حالی مطرح می‌شود که روسیه در جلسه روز جمعه شورای امنیت قطعنامه پیشنهادی در محکومیت حمله این کشور به اوکراین را وتو کرد.

چین، هند و امارات عربی متحده در این جلسه رای ممتنع دادند. 

زلنسکی از پیشنهاد میانجیگری ترکیه و جمهوری آذربایجان برای مذاکره با روسیه استقبال کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شامگاه شنبه اعلام کرد که از پیشنهاد ترکیه و جمهوری آذربایجان برای میانجیگری در مذاکره با روسیه استقبال می‌کند.

 

دو خبرنگار دانمارکی در شرق اوکراین مجروح شدند

یک خبرنگار و یک عکاس روزنامه دانمارکی اکسترا بلادات در شرق اوکراین مجروح شدند. هر دوی خبرنگارها جلیقه گلوله بر تن داشتند، اما خودروی حامل آنها هدف حمله قرار گرفت. 

به‌گفته مسئولان این نشریه وضعیت خبرنگاران باثبات است و خطری آنها را تهدید نمی‌کند. 

 

آلمان هزار آر پی جی و ۵۰۰ موشک زمین به هوا به اوکراین ارسال می‌کند

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان روز شنبه اعلام کرد که «در اولین فرصت» هزار قبضه آر پی جی و ۵۰۰ موشک زمین به هوا به اوکراین ارسال خواهد کرد. 

صدر اعظم آلمان گفت که این اقدام به‌منظور مقابله با حمله روسیه به اوکراین انجام می‌شود. 

وی گفت: «در شرایط کنونی ما باید به اوکراین کمک کنیم تا بتواند در مقابل حمله روسیه از خود دفاع کند.» 

 

پنتاگون: مقاومت اوکراینی‌ها روسیه را سرخورده کرده است

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه از «سرخوردگی» مسکو در پی «مقاومت اوکراینی‌ها» در برابر ارتش روسیه سخن گفت.

پنتاگون که به دنبال ارسال تجهیزات و مهمات نظامی به اوکراین است تخمین می‌زند که روسیه تاکنون از «حدود ۵۰ درصد» از نیروهایی که به مرز اوکراین منتقل کرده بود استفاده کرده است.

وزارت دفاع ایالات متحده همچنین بر این باور است که «نشانه‌های از مقاومت پایدار» در برابر روسیه در اوکراین دیده می‌شود.

 

 

وزارت خارجه آلمان: با ایجاد محدودیت هدفمند برای دسترسی روسیه به سوئیفت موافقیم

وزارت خارجه آلمان روز شنبه به دنبال افزایش فشارها بر برلین برای موافقت با قطع دسترسی روسیه به سامانه بانکی سوئیفت اعلام کرد که با ایجاد «محدودیت هدفمند» برای مسکو در این زمینه موافق است.

دولت ائتلافی آلمان در عین حال تاکید کرده که خواستار جلوگیری از «عوارض جانبی» ایجاد محدودیت برای دسترسی روسیه به سوئیفت است. برلین افزوده است که به دنبال ایجاد محدودیت «هدفمند و کارآمد» در زمینه دسترسی روسیه به سامانه مبادلات بانکی سوئیفت است.

آلمان طی ساعات گذشته از سوی بسیاری از هم‌پیمانان خود در اتحادیه اروپا بر سر پذیرش قطع دسترسی روسیه به سوئیفت تحت فشار قرار گرفته بود. 

رئیس‌جمهوری اوکراین از برلین خواسته بود تا در این زمینه از خود «شجاعت» نشان دهد.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حمله روسیه به اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا حمله روسیه به اوکراین رئیس جمهوری اوکراین ولودیمیر زلنسکی دسترسی روسیه سازمان ملل متحد اتحادیه اروپا بانکی سوئیفت شورای امنیت قطع دسترسی ارتش روسیه نخست وزیر روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد