Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عباس ارشدی مدیر کل غله و‌خدمات بازرگانی استان تهران در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ تلفنی با مردم اظهار داشت: شرکت بازرگانی دولتی ایران به طور مستقیم درباره مسائل و مشکلات مربوط به تامین کالاهای اساسی برنج، شکر، روغن، کیفیت آرد و نان با مردم و واحد های صنفی و تولیدی به طور مستقیم از طریق سامانه "سامد" گفتگو و به مسائل آنها رسیدگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران وظیفه تامین و تولید کالاهای اساسی را برعهده دارد و بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار سهمیه ها را توزیع می کند؛ در این مقطع زمانی نیز برای استان  تهران 3 هزار تن برنج تایلندی و 4 هزار تن برنج هندی در نظر گرفته شده است که علاوه بر این رقم بالغ بر هزار تن برنج هندی و پاکستانی در میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

ارشدی گفت : مهم ترین خواسته  مردم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز خود در بخش برنج است که در ماه های گذشته افزایش قیمت قابل ملاحظه ای داشته است اما باید توجه داشت که کمبودی وجود ندارد.

مدیر کل غله و‌خدمات بازرگانی استان تهران در اراتباط با وضعیت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید گفت: قیمت مصرف کننده برنج تایلندی 12500، تومان، برنج هندی 24 هزار تومان  و برنج پاکستانی 25 هزار تومان تعین شده است که امیدواریم در کنترل قیمت ها در بازار برنج موثر باشد.

وی تصریح کرد: برای تامین مصارف شکر خانوار استان تهران به اندازه 2500 تن سهمیه در نظر گرفته شده که هم اینک نیز در حال توزیع است؛ قیمت این محصول به صورت بسته بندی شده حدود 15000 تومان است و برای بخش صنف و صنعت هم با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال به قیمت 12535 تومان به صورت فله توزیع می‌شود.

ارشدی گفت:واحد های صنف و صنعت برای دریافت شکر مورد نیاز می‌توانند به وزارت جهاد کشاورزی استان‌ها و شهر‌های خود مراجعه کنند و این محصول را با قیمت مصوب یاد شده دریافت کنند.

وی تصریح کرد: 250 تن هم شکر برای زنبورداران استان تهران در نظر گرفته شده است که آنها نیز می توانند این محصول را با قیمت مصوب  خریداری کنند.

قیمت روغن نباتی تغییری ندارد

ارشدی گفت:روغن خام مورد نیاز کارخانه های تولید روغن نباتی تامین شده و این صنایع کمبود برای تولید و عرضه محصولات در ایام پایانی سال  مواجه نخواهند بود و  روغن نباتی بدون تغییر قیمت در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: از لحاظ موجودی کالاهای اساسی مورد نیاز استان تهران در وضعیت مطوبی قرار داریم و نگرانی بابت تامین مصارف خانوار در ایام پایانی سال وجود ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار تهران برنج قیمت برنج برنج تایلندی برنج هندی توزیع برنج بازار برنج استان تهران کالاهای اساسی هزار تن برنج مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار مهر، نعمت الله حاتمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است

وی اظهار داشت: متاسفانه وضعیت بازار در اقلام کالاهای اساسی مورد رضایت مردم و مسئولین نیست و همه دستگاه‌های عضو باید به وظایف قانونی خود عمل کنند

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالاهای اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

معاون سیاسی فرماندار دهلران از عموم مردم این شهرستان خواست چنانچه اطلاعی از وقوع هرگونه تخلف دارند مراتب را طی تماس با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی و قاطع شود.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازاربرای عرضه برخی محصولات و کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد؛ گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند باید پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند.

کد خبر 6088093

دیگر خبرها

  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان