Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم لیبی روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای با درخواست برای پایان دادن به دوره انتقالی و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، صدها لیبیایی در طرابلس، پایتخت لیبی برای مطالبه برگزاری انتخابات و پایان دادن به مرحله انتقالی در کشور دست به تظاهرات زدند.

معترضان در شهر "شحات" در شرق لیبی، خواستار برکناری پارلمان و دولت انتقالی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال جامعه بین المللی حمایت کامل خود را از لزوم حفظ یکپارچگی و استقلال شرکت ملی نفت اعلام کرد.

جمعه هم صدها معترض لیبیایی، در مرکز طرابلس دست به تظاهرات مشابه زدند. معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی همچون "نه به تمدید و آری به انتخابات"، "نه به دولت انتقالی، نابودی پارلمان" و "مشروعیت برای ملت است نه برای دزدان ملت" نوشته شده بود.

این در حالی است که تظاهراتی در تعدادی از شهرهای شرق لیبی از جمله شهر "البیضا" که تحت کنترل نیروهای حفتر است، برای براندازی پارلمان و دولت انتقالی و همچنین اعتراض به وضعیت بد معیشتی برگزار شد.

 لیبی شاهد بحران سیاسی بر سر رهبری دولت است.  پارلمان لیبی ۱۰ فوریه فتحی باشاغا، وزیر کشور سابق را به تشکیل دولت جدید مکلف کرد. در حالی که عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر موقت، بر ادامه ریاست دولت خود اصرار دارد و از قبول تصمیم پارلمان این کشور سرباز می‌زند.

 لیبیایی‌ها امیدوارند که برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری به پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه که سال‌ها گریبان کشور نفت‌خیز آنها را گرفته است، کمک کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از المیادین، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، عصر امروز (دوشنبه) با تجمع در خیابان کاپلان تل‌آویو علیه نخست وزیر این رژیم شعار سرداده و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از تظاهرات هزاران شهرک نشین در تل آویو خبر داد.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، خواسته اصلی تظاهرات کنندگان مبادله اسرا با مقاومت در غزه و تعویق عملیات نظامی علیه رفح است.

معترضان همچنین با سر دادن شعارهایی، خواستار امضای توافق تبادل اسرا با جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست از نوار غزه شدند.

شهرک‌نشینان دیشب هم در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عدم انعقاد توافقی برای آزادی اسیران از غزه تظاهرات کردند.

دیشب هم هزاران صهیونیست در خیابان «کاپلان» در تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

کد خبر 6092586

دیگر خبرها

  • 220 میلیارد تومان بودجه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گام عملی برای جهش تولید
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند