Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای حقایی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی به ۷۹۰ بیمار کاهش یافته است گفت: در مقابل تعداد فوتی‌های کرونایی استان به ۱۶بیمار در ۲۴ساعت گذشته افزایش یافته است.

 تکمیل مراحل واکسیناسیون توسط مردم  حرف اول در پیشگیری از ابتلا و افزایش فوتی‌های کرونایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش استفاده از ماسک نشانگر عادی انگاری مردم بوده و در واقع با جانشان بازی می‌کنند.

 اکنون ۱۰ شهرستان آذربایجان شرقی شامل مراغه، شبستر، مرند، عجب شیر، سراب، هریس، جلفا، بناب، میانه و اهر در وضعیت قرمز کرونایی و پنج شهرستان تبریز، آذرشهر، اسکو، ملکان و هوراند در وضعیت نارنجی کرونایی هستند ضمن اینکه ۶ شهرستان باقی مانده استان در وضعیت زرد قرار دارند.

تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده جدید در آذربایجان شرقی  ۱۸۵ نفر، موارد بستری جدید  ۱۲۱ نفر و تعداد بیماران تحت نظر در بخش مراقبت‌های ویژه  ۲۳۹ نفر است.

 مجموع بیماران کرونایی شناسایی شده در این استان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۵۴ هزار و ۷۰۰ نفر بوده که از این تعداد هفت هزار و ۱۲۹ نفر جان باخته اند.

 تعداد بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان‌های آذربایجان شرقی در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۰۶ نفر است.

 استفاده از ماسک نباید مورد بی توجهی قرار گیرد.

عمده علت ابتلا به کرونا و سویه امیکرون در آذربایجان شرقی عدم استفاده از ماسک، شرکت در تجمعات و تکمیل نکردن فرایند واکسیناسیون است و متاسفانه تاکنون تنها یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۸۸۹نفر شامل ۴۱درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال  استان دوز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

 سه میلیون و ۱۰۷هزار و ۶۵۶ نفر از مردم استان دوز اول (۹۳درصد)، ۲ میلیون و ۸۱۹هزار و ۷۰۱ نفر دوز دوم (۸۵درصد) و ۱۶ هزار و ۵۸۴ (۸۰.۹۰درصد) مادر باردار واکسن‌های خود را دریافت کرده اند و در مجموع هفت میلیون و ۲۷۱ هزار و ۲۴۶ دوز واکسن در آذربایجان شرقی تزریق شده است.

 ۶ هزار و ۷۰۶ دوز واکسن در ۲۴ ساعت گذشته تزریق شده است.

واکسن تزریق شده به رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال ۳۱۹ هزار و ۳۱۵ نفر (۹۰درصد) و در رده سنی پنج تا ۱۲ سال ۱۲۱هزار و ۱۱۲ دوز واکسن (۲۵.۴۳درصد) می‌باشد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون کرونا آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی