Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@15:04:39 GMT

یک بام و دوهوای صهیونیست‌ها در بحران اوکراین

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۳۶۲

یک بام و دوهوای صهیونیست‌ها در بحران اوکراین

 بزرگترین معضل ماهیتی رژیم صهیونیستی، بحران کمبود جمعیت است. صهیونیست‌ها از چند دهه پیش از اشغال فلسطین و از آغاز قرن بیستم به دنبال مهاجرت دادن حامیان صهیونیزم به فلسطین بوده‌اند تا از این طریق بتوانند جمعیت لازم برای اشغال فلسطین را در اختیار داشته باشند. اما حالا پس از گذشت بیش از یک قرن از نخستین موج مهاجرت‌ها به فلسطین در آغاز قرن بیستم میلادی، صهیونیست‌ها آنقدر بحران جمعیت را جدی می‌بینند که به هر بحرانی برای انتقال جمعیت چنگ می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت مهاجرت

براساس آماری که رژیم صهیونیستی هر سال اعلام می‌کند میزان مهاجرت حامیان صهیونیزم به فلسطین اشغالی طی سال های اخیر به میانگین کمتر از 30 هزار نفر در سال رسیده است. این میانگین در برخی سال‌ها حدود 21 هزار نفر بوده است که عمده آنها از آمریکا و ایالات متحده بوده‌اند. اما میزان مهاجرت از ایالات متحده رو به کاهش است و کشورهای اروپایی نیز به دلیل پایین بودن رشد جمعیت، در حال مقابله با آن هستند.

بالاترین موج مهاجرت

در میان 74 سال اشغال فلسطین بالاترین میزان مهاجرت حامیان صهیونیزم به فلسطین اشغالی در سال‌های پس از 1991 یعنی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بوده است. براساس داده‌های مورد ادعای رژیم صهیونیستی، در دوره پس از انحلال، 1 میلیون نفر از اتحاد جماهیر شوروی سابق به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند و این رکورد بی‌سابقه هیچ گاه تکرار نشد. گفته می‌شود در حال حاضر حدود 100 یهودی در اوکراین سکونت دارند که مقامات رژیم صهیونیستی امیدوارند بتوانند دست کم نیمی از آنها را به فلسطین اشغالی مهاجرت دهند.

اظهارات و اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی

از زمانی که وضعیت اوکراین رو به وخامت گذاشت و روسیه نیروهای نظامی خود را به مرزهای اوکراین نزدیک کرد، رژیم صهیونیستی اقدام به فعالیت برای انتقال صهیونیست‌ها و یهودیان اوکراین به سرزمین اشغالی کرد.

نفتالی بنت از دو هفته قبل تاکنون همواره در تمامی سخنرانی‌ها و جلسات خود از اوکراین و وضعیت یهودیان آن ابراز نگرانی کرده است و تلاش می‌کند تا آنها را به فلسطین اشغالی بخواند. او روز جمعه با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور یهودی اوکراین تماس گرفت و ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر اوضاع به حالت عادی باز گردد.

یک بام و دوهوای صهیونیست‌ها در بحران اوکراین

بنت با این اقدام نشان داد بیشتر جانب رئیس جمهور غربگرای اوکراین را دارد و با این وضعیت روابط رژیم صهیونیستی با روس‌ها می‌تواند تحت الشعاع قرار گیرد. هرچند رویکرد روسیه به رژیم صهیونیستی یک رویکرد تماماً خصمانه نیست و همواره براساس منافع روسیه در حال تغییر بوده است اما استمرار اقدامات حمایتی از زلنسکی می‌تواند کمی روابط با روسیه را دچار بحران کند.

«نفتالی بنت» و مقامات رژیم صهیونیستی برای آن سوی قضیه نیز جای پایی قرار داده‌اند و در عین برقراری ارتباط با «ولادیمیر زلنسکی» ارسال کمک‌های بشردوستانه را به زمانی که ضرورت ایجاب کند موکول کرده‌اند. این به معنای آن است که صهیونیست‌ها جایی برای روزگاری که ممکن است روس‌ها در مسئله اوکراین تفوق یابند باز گذاشته‌اند.

اما این خواسته رژیم اشغالگر نیست و آنها بیش از هر چیز چشم به مسئله مهاجرت دارند. صهیونیست‌ها امیدوارند بحران به وجود آمده، یکبار دیگر وضعیت مهاجرت را تغییر داده، این روند ناامیدکننده را با مهاجرت یهودیان اوکراین کمی دچار تحول کند. بحرانی که با گذشت زمان هر سال وخیم‌تر از گذشته می شود./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مهاجرت صهیونیست ها بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر حمله با چاقو در شهر رمله خبر دادند و افزودند در این حمله که بعدازظهر امروز (جمعه) انجام شد، یک زن شهرک‌نشین صهیونیست به شدت مجروح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی عامل این حمله توسط پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

کلیپ‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی لحظه شلیک نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به سمت یک جوان فلسطینی را نشان می‌دهد که ادعا شده این جوان، حمله با چاقو را انجام داده است.

پلیس رژیم صهیونیستی تاکنون هویت عامل این حمله را اعلام نکرده است.

پیشتر نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کردند که یک نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت.

به گفته این رسانه‌ها، مجری این عملیات به شهادت رسیده است.

دو روز پیش از آن نیز رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی از وقوع عملیات ضدصهیونیستی در شهر اشغالی قدس خبر داد و اعلام کرد که یک عملیات زیرگیری با خودرو در قدس روی داده و دو نفر زخمی شده اند.

به گفته این رادیو، یک قبضه سلاح دست ساز نیز در محل حادثه یافت شده است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • حملات موشکی، راکتی و پهپادی مقاومت لبنان و فلسطین به پایگاه‌های مختلف صهیونیست‌ها