زمان برگزاری آزمونهای تولیمو در سال ۱۴۰۱ تعیین شد
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۴۲۹
به گزارش خبرنگار مهر، آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره های ۱۷۹ تا ۱۸۹ به روش الکترونیکی، مطابق جدول اعلامی برگزار خواهد شد.
آن دسته از افرادی که متقاضی شرکت در آزمون هستند، می توانند در زمان مقرر که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود، نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
جدول زمانبندی برگزاری آزمون تولیمو در سال ۱۴۰۱
ماه شماره دوره تاریخ فروردین ۱۷۹ سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۸۰ سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۸۱ سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ خرداد ۱۸۲ سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۸۳ سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ تیر ۱۸۴ سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۸۵ سه شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ مرداد ۱۸۶ سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ۱۸۷ سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ شهریور ۱۸۸ سه شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ ۱۸۹ سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱یادآوری ۱: متقاضیان لازم است منحصراً به مرکزی که در زمان ثبتنام آن را انتخاب کردهاند، مراجعه کنند و در سایر مراکز از آنها آزمون به عمل نخواهد آمد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
یادآوری ۲: متقاضیان برای شرکت در جلسه آزمون باید ساعت: ۷:۳۰ صبح روز آزمون، به مرکز برگزاری که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اند مراجعه کنند. شروع فرآیند آزمون در ساعت ۸:۰۰ صبح روز برگزاری خواهد بود و متقاضیان باید نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون در محل حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.
عدم حضور به موقع تا فرآیند آزمون و تأخیر بیش از ۱۵ دقیقه منجر به لغو آزمون متقاضی خواهد شد.
شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون:
از آنجائیکه آزمون به صورت الکترونیکی و از طریق رایانه برگزار می شود، برای متقاضیان کارت ورود به جلسه آزمون پیش بینی نشده است و نیازی به ارائه کارت شرکت در جلسه آزمون در این روش نیست. متقاضیان باید با کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار جدید یا گذرنامه) به حوزه امتحانی ذیربط مراجعه کنند.
آزمون زبان انگلیسی پیشرفته (Tolimo)، شامل دو مرحله تستی و تشریحی است، که متقاضیان باید توسط رایانه (کامپیوتر)، پاسخ سؤالات تستی و همچنین متن مربوط به پاسخ سؤال تشریحی را، تایپ و ثبت کنند.
بخش ها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آنها:
بخش های تستی: شامل ۱۰۵ سؤال است، و متقاضیان باید جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.
بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression): تعداد سؤالات ۳۵ سوال (۱۵ سؤال تکمیل جمله و ۲۰ سؤال شناسایی خطا)، مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه
بخش دوم: درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension): تعداد سؤالات ۳۵ سوال (قسمت A (۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سؤال؛ قسمت B (۲ گفتگوی طولانی): ۸ سؤال؛ قسمت C (۳ سخنرانی): ۷ سؤال)، مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه.
سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به صورت مستقل برای هر متقاضی از طریق هدست پخش خواهد شد و متقاضیان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش میشود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینهای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام کنند.
متقاضیان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یکبار پخش میشود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.
بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension): تعداد سؤالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه
بخش تشریحی: نوشتاری (Writing): شامل یک سؤال است که متقاضیان باید در مدت ۳۰ دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند. متقاضیان در این قسمت باید از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.
یادآوری های مهم:
همراه داشتن ماسک ساده سه لایه (بدون فیلتر) برای متقاضیان الزامی است. مراکز آزمون موظف هستند از ورود متقاضیان به سالن آزمون، بدون ماسک خودداری کنند.
متقاضیان باید کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکسدار جدید یا گذرنامه) همراه داشته باشند.
متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و ...)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و ... اکیداً خودداری کنند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزههای امتحانی پیشبینی نشده باشد، لذا حوزههای امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.
صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازمالتحریر، نت (یادداشت)، ... در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب میشود و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمونهای سراسری رفتار خواهد شد.
همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو بصورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندزفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می شود.
در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون، لازم است متقاضیان، حداکثر تا یک روز بعد از آزمون، از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی به نشانی: Request.sanjesh.org با این سازمان مکاتبه و درخواست خود را ثبت کنند. درخواست های واصله بعد از مهلت مقرر، قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود. لازم است از مراجعه حضوری به سازمان سنجش خودداری شود.
کد خبر 5434523منبع: مهر
کلیدواژه: آزمون زبان انگلیسی سازمان سنجش آزمون تولیمو سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم تحقیقات و فناوری عبدالرسول پورعباس کنکور 1401 دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان امور دانشجویان حکم انتصاب آزمون زبان دوره دکتری دانشگاه ها دانشگاه علوم پزشکی ایران ثبت نام داوطلبان تعداد سؤالات جلسه آزمون خواهد شد درک مطلب ثبت نام سه شنبه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمیشوند چگونه است؟
به گزارش «مبلغ»، اگر مردهها را بسوزانند، به دریا بیندازند، مومیایی کنند و در محفظههای خاصی نگه دارند یا حیوانات آن را بخورند، باز هم مسائل شب اول قبر مانند فشار قبر، سؤال و مکافات، برای او وجود دارد و شب اول قبر او همان شبی است که به دریا افتاده یا در آتش سوخته و یا خوراک حیوانی شده است.
حوزه نیوز نوشت: کتاب «پرسمان معاد» از سوی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، نمایندگی اصفهان به چاپ رسیده که در شماره های گوناگون، به انتشار مطالب این کتاب ارزشمند خواهیم پرداخت.
سؤال: دربارۀ مرگ و عذاب قبر توضیح دهید: شب اول قبر برای کسانیکه دفن نمیشوند و مثلاً در آب غرق میشوند، چگونه است؟
بر اساس آیات و روایات، روح انسان بعد از مرگ و انقطاع از بدن مادی، خود را در بدن برزخی و قالب مثالی مییابد. بدن مثالی، شباهت بسیاری به بدن دنیوی انسان دارد، اما در عین حال بدنی است که با نظام و قوانین عالم برزخ سازگار است و با بدن مادی دنیوی تفاوتهایی دارد.
در بیشتر موارد، مقصود از واژۀ «قبر» مسائل مربوط به برزخ است؛ مثلاً: «إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان؛ قبر یا روضهای از ریاض بهشت یا گودالی از گودالهای آتش است»؛ البته قبر برزخی و قبر خاکی ارتباط خاصی با هم دارند که مجال تبیین آن نیست، اما باید توجه داشت که عمده مسائل شب اول قبر و بعد از آن، با عالم برزخ درپیوند است، نه با قبر خاکی.
بنابراین، هم عذاب قبر و فشار آن و هم شادیها و فراخی آن، به عالم برزخ و قالب مثالی مربوط است؛ ازاینرو، اگر مردهای را بسوزانند، به دریا بیندازند، مومیایی کنند و در محفظههای خاصی نگه دارند یا حیوانات آن را بخورند، باز هم مسائل شب اول قبر مانند فشار قبر، سؤال و مکافات، برای او وجود دارد و شب اول قبر او همان شبی است که به دریا افتاده یا در آتش سوخته و یا خوراک حیوانی شده است.
حضرت علی (علیه السلام) میفرماید: «فروگذار نمیشود احدی از مردم که در شرق و غرب زمین و دریا و صحرا هستند، مگر آنکه فرشتههای سؤالکننده به ملاقات آنان خواهند رفت».
بهعبارتدیگر، شب اول قبر همان مراحل نخستین ارتحال از این عالم و ورود در عالم برزخ است و وضعیت جسم در این دنیا تأثیر چندانی در آن ندارد.
امام جواد (علیه السلام) به یکی از شیعیان که در حال احتضار بود، فرمود: «مردن مثل این است که بدنت خیلی کثیف باشد و به حمام بروی. وقتی خودت را تمیز کردی چه حالتی به تو دست میدهد؟ همان حالت، هنگام مرگ برای مؤمن رخ میدهد».
عذاب قبر برای افراد مختلف شدت و ضعف دارد. از روایت استفاده میشود که پرهیزنکردن از نجاسات، بداخلاقی (مخصوصاً در محیط خانواده) و بیهودهگویی از موجبات عذاب قبر است، برعکس خوشاخلاقی، احسان (مخصوصاً به پدر و مادر)، صدقه، اولاد صالح و تلاوت قرآن موجب راحتی در قبر است. اما عذاب قبر چگونه است؟ آیا تجسم آن با نیش مار و عقرب یا حملۀ سگ درست است یا به شکل دیگری واقع میشود؟ در پاسخ باید گفت که جزییات این عذاب برای ما معلوم نیست.
سؤال: تا حد ممکن وجود فشار قبر را اثبات کنید؟
یادآوری میشود که منظور از واژۀ «قبر»، قبر خاکی و متعارف نیست. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «عالم برزخ، قبر است» و در روایت دیگری فرمود: «الْقَبْرُ مُنْذُ حِینِ مَوْتِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ؛ مقصود از قبر، برزخ انسان است که از لحظۀ مرگ تا روز رستاخیز است» .
آیتاللّه سبحانی بر اساس این روایت و روایاتی دیگر دربارۀ عذاب قبر معتقد است: «واقعیت قبر همان برزخ است». به گفتۀ شیخ مفید: «اثبات عذاب قبر از طریق آیات و اخبار میسر میشود نه با عقل؛ اخبار عامه (اهلسنت) و شیعه دربارۀ عذاب و فشار قبر متواتر است».
محقق طوسی میگوید: «سؤال فرشتگان در قبر، و رحمت و عذاب برای مؤمنان و کافران در آن جایگاه از مسلّمات دین است. هرکس به سؤالات فرشتگان پاسخ درست بدهد، مشمول رحمت الهی و هرکس پاسخ نادرست بدهد، گرفتار عذاب خدواند خواهد شد» . تفتازانی نیز گفته است: «والاحادیث فی هذا الباب متواتر المعنی».
در اینجا به ذکر چند نمونه از این احادیث متواتر بسنده می شود:
۱. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان؛ قبر باغی است از باغهای بهشت یا گودالی است از گودالهای جهنم» . ایشان از عذاب و فشار و تنگی قبر به خدا پناه میبرد: «إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضِیقِ الْقَبْر».
۲. امیرمؤمنان (علیه السلام) در نامهای به فرزندش مینویسد: «قبر باغی است از باغهای بهشت یا گودالی است از گودالهای جهنم».
با توجه به اخبار و مفاد آنها، دربارۀ عذاب قبر جای تردیدی نمیماند و فشار قبر اولین مرحلۀ کیفر در عالم برزخ است.
۳. در حدیث دیگری از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) چنین نقل شده است: «فَقَالَ إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ لَهُ ضَمَّةٌ؛ هیچ مؤمنی نیست که فشار قبر نداشته باشد» . پیامبر، این فشار را کفارۀ گناه اسراف نعمتهای الهی خوانده است.
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898880