Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سید حامل عاملی گفت: این بازار در کنار سایر مجموعه‌های گردشگری استان اردبیل بسیار ارزشمند است و نقش موثری در انتقال فرهنگ و آداب رسوم اردبیل دارد.

استاندار اردبیل در بازدید از مجموعه تاریخی بازار اردبیل می‌گوید: مرمت و صیانت از این مجموعه ضروری است که متاسفانه این بازار در محدوده کوچکی تعریف شده و از امکانات و زیرساخت‌های لازم که سبب جذب گردشگر شود چندان بهره‌ای نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی می‌گوید: با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی با محوریت استانداری قرار است در آینده نزدیک با ایجاد امکاناتی، چون پارکینگ، خدمات عمومی و رستوران و جایگاه‌های دیگر این بازار از بزرگترین مکان‌های گردشگری استان تبدیل می‌شود.

او وجود برخی از کارونسرا‌های تاریخی در محدوده بازار اردبیل را از ارزش مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: این بازار میراثی است که از دوره سلجوقیان به جا مانده و با داشتن راسته و سرا‌های مختلف و بافت معماری زیبا جزو آثار ملی محسوب می‌شود که برای حفظ این اثر مهم و معرفی این مجموعه در سطح ملی و جهانی باید امکانات آن را گسترش داد.

استاندار اردبیل گفت: طرح توسعه بازار اردبیل در طرح تفضیلی برای جذب منابع مالی ترسیم می‌شود و کار بازسازی و ایجاد زیرساخت‌ها در محدوده این بازار از اول سال آینده آغاز می‌شود، تا نقش آن به عنوان یک اثر ارزشمند و ملی یا حتی جهانی برجسته شود.

عاملی به همراه جمعی از معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهرداری اردبیل از بخش‌های مختلف بازار قدیمی اردبیل و محدوده این مجموعه بازدید و در جهت بازسازی و احیای کاروانسرا‌های قدیمی قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار تاریخی میراث فرهنگی بازسازی آثار تاریخی بازار اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • رکوردشکنی فروش نفت با تمرکز بر ابتکارات جدید در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان