Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزگرد "تأمین برق تابستان ۱۴۰۱" با همکاری خبرگزاری تسنیم و رادیو گفت‌وگو با حضور مسئولان و کارشناسان صنعت برق امروز برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تابستان 1400 درحالی که نیاز مصرف برق در کشور به 67 هزار مگاوات رسید، حداکثر میزان تولید عملی برق به 55 هزار مگاوات رسیده بود و با احتساب ضرورت وجود ظرفیت ذخیره تولید برق در نیروگاه‌ها، کسری تراز برق به حدود 14 هزار مگاوات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه شاهد بروز خاموشی‌های متعدد در بخش‌های مختلف کشور بودیم.

برآوردها از تأمین برق تابستان 1401 نشان می‌دهد در صورتی که وضعیت مشابه‌ای از نظر میزان منابع آبی برای تولید انرژی برق‌آبی و میزان گرمای هوا در تابستان سال آتی در مقایسه با تابستان 1400 داشته باشیم، با توجه به رشد طبیعی سالانه مصرف برق، با در نظر گرفتن ظرفیت عملی تولید 55 هزار مگاواتی، کسری تراز برق در تابستان 1401 به حداقل 18 هزار مگاوات می‌رسد.

طبق وعده وزیر نیرو قرار است حدود 6000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تا پیش از آغاز پیک تابستان 1401 به مدار بهره برداری وارد شود و طرح‌هایی نیز در جهت مدیریت بخش تقاضا اجرایی شود تا از کسری تراز تولید و مصرف برق در تابستان 1401 کاسته شود.

در خصوص وضعیت تأمین برق تابستان 1401 و اینکه چه میزان کسری در بخش برق و به تبع آن خاموشی خواهیم داشت، میزگردی با عنوان "تأمین برق تابستان 1401" با همکاری خبرگزاری تسنیم و رادیو گفت‌وگو با حضور مسئولان و کارشناسان صنعت برق امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: توانیر وزارت نیرو صنعت برق ایران توانیر وزارت نیرو صنعت برق ایران تأمین برق تابستان خبرگزاری تسنیم هزار مگاوات تابستان 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن تولید هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر ناظمی عصر امروز در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان رزن گفت: به منظور حمایت و تلاش در جهت رفع مشکلات کارگران مصمم هستیم.

ناظمی افزود؛ برای حمایت از کارگران، تشدید اجرای طرح طرد اتباع خارجی از شهرستان با توجه به ممنوعیت به کار گیری اتباع خارجی در شهرستان رزن از جمله مباحث مهمی است که خود را موظف به رعایت آن می‌دانیم.

وی به نقش یک کارگر ماهر و باروحیه و پُرانگیزه، در جهش تولید، این نقش را انکارناکردنی و غیر قابل انکار دانست و گفت مدیریت اداره تأمین اجتماعی شهرستان برای کارگران شهرستان رزن جلسات آموزشی را برنامه ریزی و آموزش کارگران در حوزه بیمه را عملیاتی کند.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان رزن اضافه کرد؛ وظیفه کارفرمایان است شرایط ایمنی و بهداشت محیط کار را برای کارگران در بالاترین درجه تأمین کنند و همچنین از کارفرمایان خواست تا نسبت به تجلیل از کارگران نمونه در طول سال اقدام کنند.

کد خبر 6090311

دیگر خبرها

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • کارگران رکن تولید هستند
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید