Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه ای اعلام کرد: تلاش ایالات متحده برای ادامه گسترش تدریجی ناتو به سمت مرزهای فدراسیون روسیه منجر به سناریویی با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی شده است که می‌توان از آن اجتناب کرد.

‌دولت کوبا بر "روابط نزدیک با مردم اوکراین" تاکید کرد و همچنین از جان باختن غیرنظامیان بی گناه در این جنگ ابراز تاسف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاوانا "خواسته‌های" مسکو از واشنگتن و کشورهای عضو ناتو در مواجهه با استقرار نظامی در مناطق "همجوار" روسیه و "تحویل تسلیحات مدرن به اوکراین" را "عادلانه" دانست.

در متن این بیانیه آمده است: تاریخ، ایالات متحده را در قبال عواقب یک دکترین نظامی به طور فزاینده تهاجمی در خارج از مرزهای ناتو که صلح و امنیت و ثبات بین‌المللی را تهدید می‌کند، مسئول خواهد دانست.

کوبا همچنین از "راه حل دیپلماتیک جدی، سازنده و واقع بینانه برای بحران کنونی در اروپا، از طریق ابزارهای صلح آمیز که امنیت و حاکمیت همه و همچنین صلح، ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی را تضمین می‌کند" دفاع کرد.

هاوانا همچنین نگرانی خود را از تصمیم ناتو برای فعال کردن "نیروی واکنش" ابراز کرد.

دولت کوبا که جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته است و همچنان از مسکو در تنش‌هایش با واشنگتن و قدرت‌های غربی حمایت می‌کند، تاکید کرد: روسیه حق دارد از خود دفاع کند.

"برونو رودریگس" وزیر امور خارجه کوبا هفته گذشته، تبلیغات و کارزار رسانه‌ای آمریکا علیه روسیه در مسئله اوکراین را محکوم کرد.

رودریگس در پیامی توییتری اعلام کرد: ما قویا تبلیغات عصبی و رسانه‌ای (جنون رسانه‌ای و تبلیغاتی) که دولت آمریکا علیه روسیه به راه انداخته است را رد می‌کنیم.

وی همچنین پیرامون نقش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جهان هشدار داد و گفت: ما قاطعانه با گسترش ناتو تا مرزهای کشور برادر روسیه مخالفیم.

هاوانا و مسکو در سال‌های اخیر روابط خود برای بازگشت به همکاری نزدیکی که قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ داشتند را تقویت کرده اند.

روسیه یکی از ۱۰ شریک تجاری برتر کوبا است و هر دو شراکت خود را "استراتژیک" تعریف می‌کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

برچسب‌ها اوکراین روسیه کوبا آمریکای لاتین بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه کوبا اوکراین روسیه کوبا آمریکای لاتین بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات