Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@15:13:12 GMT

کوچکی‌نژاد: زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۸۳۴

کوچکی‌نژاد: زیرساخت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره راهکار جایگزین حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالا‌های اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید یارانه نقدی را افزایش دهد.

به گزارش مهر، جبار کوچکی‌نژاد، با تاکید بر اینکه در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت باید حمایت‌های دیگری در سال آینده از مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه داشته باشد، اظهار داشت: دولت هنوز به صورت شفاف به ما اعلام نکرده است که بعد از حذف ارز ترجیحی، چه برنامه‌هایی برای حمایت از مردم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود، دولت باید بگوید که می‌خواهد به چه نحوی پولی را که از این طریق به دست می‌آورد، هزینه کند.

وی ادامه داد: معمولا دولتمردان می‌گویند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باز هم یکسری برنامه‌های حمایتی را در دستور کار دارند، اما هنوز سازوکار آن را به صورت شفاف به مجلس اعلام نکردند.

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: هنوز شیوه بازپرداخت ارز ۴۲۰۰ و نحوه حمایت از طبقات پایین جامعه برای ما مشخص نیست. دولت باید به ما بگوید که آیا می‌خواهد مجددا این منابع را به همه دهک‌های یارانه بگیر دهد و یا آنکه برخی از دهک‌ها حذف می‌شوند.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: همه ما موافق ساماندهی ارز ۴۲۰۰ تومانی هستیم، اما باید نحوه انجام این کار و راهکار جایگزین آن برای ما شفاف باشد. همچنین لازم است دولت، قبل از حذف ارز ترجیحی، زیرساخت‌های این کار را فراهم کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما و در صورت حذف ارز ترجیحی دولت باید به چه نحوی از مردم حمایت معیشتی کند، گفت: دولت یا باید یارانه بیشتری برای تامین کالا‌های اساسی تخصیص دهد و یا آنکه باید میزان یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: یارانه نقدی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور (بخش دوم- جداول) با عنوان «جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه ها (تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۳) »، با تصویب این جدول موافقت کردند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901331

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تفاهم نامه اجرای فیبر نوری بیرجند امضا شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور