Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:31:19 GMT

پاپ به زلنسکی زنگ زد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۸۸۱

پاپ به زلنسکی زنگ زد

رهبر کاتولیک‌های جهان به رئیس جمهوری اوکراین زنگ زد و "عمیق‌ترین درد" خود را برای آسیب‌های پیش آمده در این کشور ابراز داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت اوکراین در واتیکان در توئیتی تماس تلفنی پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد و یکی از مقام‌های سفارتخانه گفت که این تماس تلفنی در ساعت ۱۶ به وقت محلی صورت گرفت اما از ذکر جزئیات آن اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت اوکراین در واتیکان همچنین در توئیتش نوشت: پدر مقدس درد و رنج عمیق خود را بابت رویدادهای ناگوار اتفاق افتاده در اوکراین ابراز داشت.

واتیکان نیز این تماس تلفنی را تایید کرد و رئیس جمهوری اوکراین نیز در توئیتی از پاپ بابت دعا برای صلح در اوکراین و آتش بس تشکر کرد و در ادامه نوشت: مردم اوکراین حمایت معنوی پاپ را احساس می‌کنند.

این تماس تلفنی یک روز پس از آن انجام شد که رهبر کاتولیک‌های جهان در دیداری سر زده از سفارت روسیه در واتیکان نگرانی خود را بابت حمله روسیه به اوکراین به سفیر روسیه ابراز داشت؛ این دیدار سر زده برخلاف پروتکل‌های مرسوم دیپلماتیک در واتیکان بود.

سفیر روسیه گزارش رسانه‌های آرژانتینی مبنی بر پیشنهاد پاپ ۸۵ ساله برای میانجیگری واتیکان در درگیری بین روسیه و اوکراین را تکذیب کرد.

روز جمعه نیز پاپ به " سویاتوسلاو شوچوک"، اسقف کلیسای کاتولیک یونانی اوکراین که قول داده کی‌یف را ترک نکند و کلیسایش پناهگاهی برای مردم در مقابل بمباران روسیه باشد، زنگ زد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمله روسيه به اوكراين تنش در مرز اوکراین و روسیه پاپ فرانسیس واتيكان تماس تلفنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ بر اساس تماس‌های تلفنی بیمه شدگان با سامانه ۱۶۶۶ و پیگیری امور بیمه‌ای مشخص شده است که برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوءاستفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند.

این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.

از سوی دیگر تاکید شده است که شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094889 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد