Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاء‌الله حسن‌زاده گفت: در حال حاضر ۴ هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مرغداران جهت ذخیره‌سازی در مازندران، خریداری شده است و ذخیره سازی به میزان کافی انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطاء الله حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه مازندران روزانه ظرفیت تولید یک‌هزار و 500 تن مرغ  را دارد؛ گفت: میزان تولید استحصال شده سالانه در استان بین  230 تا 250 هزار تن  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما اکنون حدود 11 درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، خاطرنشان کرد: میزان مصرف روزانه استان بین 250 تا 270 هزار تن است و مابقی یعنی حدود 700 تن دیگر وارد بازار استان‌های متقاضی و عمدتا تهران می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ما در استان مازندران حدود دو هزار و 500 بهره‌بردار داریم و میانگین ظرفیت ما نزدیک به 17 هزار قطعه است.

حسن‌زاده گفت: در میان دو هزار و 500 واحد بهره‌بردار در استان حدود 400 واحد ما تقریبا غیرمجاز است؛ یعنی  به دلیل توسعه و شهر و روستا این واحدها جزو واحدهای غیرمجاز شمرده می‌شوند.

وی تاکید کرد: مشکلاتی که امروز ما در صنعت مرغداری استان داریم و می‌تواند به ما کمک کند، اصلاح ساختار است؛ اگر دولت به بخش خصوصی در اصلاح ساختار کمک کند، سالانه دو برابر هزینه‌هایی که دولت به دلیل سوخت، انرژی، تلفات و سایر متحمل می‌شود، به منافع ملی باز می‌گردد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، اعلام کرد: در حال حاضر 4 هزار تن مرغ برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از مرغداران جهت ذخیره‌سازی، خریداری شده است و ذخیره سازی به میزان کافی انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تولید بسیار مطلوب مرغ و جوجه ریزی مناسب طی سال جاری در استان، عنوان کرد: در دی‌ماه امسال آمار بی سابقه 14 میلیون و 600 هزار جوجه ریزی در مازندران، در بهمن‌ماه حدود 13 میلیون و 800 هزار جوجه ریزی و در اسفندماه نیز با همه مشکلات جوجه ریزی مناسبی صورت گرفت.

حسن‌زاده یکی از مشکلات حال حاضر مرغداران را ثبت سفارش در سامانه بازارگاه اعلام کرد و افزود: امروز وقتی یک مرغدار اقدام به خرید جوجه می‌کند باید پس از انتقال آن به مرغداری به سامانه بازارگاه مراجعه کند و ثبت کند؛ آنگاه است که این سامانه اجازه خرید نهاده به مرغدار را می‌دهد، متاسفانه این فرایند زمان‌بر است و زمانی به دست مرغدار می‌رسد که زمان زیادی از ثبت سفارش گذشته است.

وی اظهار کرد: ما چندین مرتبه پیشنهاد دادیم که برای حل این مشکل، 10 تا 20 درصد این نهاده‌ها را بسته به ظرفیت تولید هر استان در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌های استانی قرار دهید تا این میزان نهاده به عنوان تنخواه به مرغداران تحویل داده شود تا در این بازه زمانی، مشکلات به حداقل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، عدم قانون مشخص و نرخ مصوب کرایه حمل ذرت از گمرکات را یکی دیگر از مشکلات عمده مرغداران برشمرد و گفت: این مسئله به یک مشکل جدی بین مرغداران و رانندگان حمل‌ونقل مبدل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ذخیره سازی جوجه ریزی حسن زاده هزار تن تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود