Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@14:27:44 GMT

دستگیری سارق مجازی آثار یکی از هنرمندان مطرح کشور

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۶۹۴۰

دستگیری سارق مجازی آثار یکی از هنرمندان مطرح کشور

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف یک پرونده با موضوع فروش مجموعه های هنری یک هنرمند در فضای مجازی با قیمت های بسیار ناچیز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره گفت: یکی از هنرمندان مطرح در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه های هنری متعلق به وی کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به او شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکی در ادامه گفت با اعلام تعداد زیادی از هنرجویانی که از مجموعه های آموزشی بنده استفاده می کنند متوجه شدم مجموعه های بنده در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام بنده اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند. 

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از پنج صفحه اینستاگرامی با بیش از ۱۸۰ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از مجموعه های مربوط به شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می رسانند.

وی افزود:  با اقدامات تخصصی افسران سایبری پلیس فتا گرداننده این صفحات در فضای مجازی  مورد شناسایی قرار گرفت و با اقدامات فنی، اطلاعات هویتی و سکونتی متهم به دست آمد و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا انتقال داده شد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ گودرزی به شهروندان توصیه کرد: طبق ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان هرکس تمام یا قسمتی از اثر دیگری را که مورد حمایت این قانون است به نام خود یا به نام پدید آورنده بدون اجازه او یا عامداً به شخص دیگری غیر از پدید آورنده نشر یا پخش یا عرضه کند به حبس تادیبی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد، همچنین شهروندان می توانند درصورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک موضوع را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس  www.cyberpolice.ir  اطلاع رسانی نمایند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پلیس فتا پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم

رئیس دیوان عالی کشور گفت: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با مبانی و ارزش های اسلامی و به دنبال سوءاستفاده در ضربه به اسلام، آموزه های دینی و انقلاب است، گفت: دشمنان امروزه از فضای مجازی برای تحقق خواسته‌های نامشروع خود استفاده و با سرمایه گذاری در این زمینه سعی در تخریب باورهای دینی و اخلاقی مردم دارند، لذا در حال حاضر یکی از جلوه های جهاد فی سبیل الله این است که انسان بتواند در این فضا به نبرد با تبلیغات دشمن بپردازد.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی جهاد فی سبیل الله و حفظ این نظام الهی بر همه ما واجب است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم عندالله مسئولیم. امروز جهاد تنها مبارزه تن به تن نیست بلکه در فضای مجازی باید از ارزش‌های والای امت اسلامی دفاع کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: قضات شریف با قلم خود می توانند در زمره مجاهدان فی سبیل الله و در عرصه جهاد تاثیرگذار باشند و از طریق احقاق حقوق مراجعان، پاسخگویی توأم با گشاده رویی و تکریم به ارباب رجوع و صدور حکم عادلانه در این مسیر نقش آفرین باشند.

منتظری در پایان با اشاره به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به رفح خاطرنشان کرد: جنایات صهیونیست‌ها در غزه و رفح با پشتیبانی آمریکا، تقابل با اسلام است و این رژیم به خوبی نشان داد که به هیچ یک از ارزش‌های دینی، اخلاقی و حتی شرف انسانی پایبند نیست و ان شاءالله به زودی مضمحل و نابود خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کلاهبردار میلیاردی در پارس آباد به دام پلیس افتاد
  • سیاهچاله‌ای به نام اینستاگرام
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • دستگیری سارق سابقه دار در پایش الکترونیکی با پابند
  • حکم محمود مهرابی قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • دستگیری سارق تجهیزات انتقال برق در خاش