Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین – ثریا روزبهانی:مسابقات جهانی هاکی روی یخ بیش از ۱۰۰ سال است که با حضور کشورهای صاحب نام از قاره‌های مختلف دنیا برگزار می‌شود، اما تا کنون نامی از ایران و ورزشکارانش در این عرصه مطرح نبود تا اینکه با همت و پیگیری‌های «کاوه صدقی» سرمربی تیم هاکی و بعد از افتتاح پیست یخ ایرانمال با دو سال کار شبانه‌روزی بالاخره ایران صاحب تیمی در کلاس جهانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کاوه صدقی» سرمربی تیم ملی هاکی درباره حضور تیم هاکی روی یخ ایران در رقابت‌های جهانی در گفت‌وگو با همشهری محله می‌گوید : « نام ملی پوشان هاکی روی یخ ایران در سایت حرفه‌ای‌های این رشته ثبت شد تا نمایندگان کشورمان در کلاس جهانی ظاهر شوند. مسابقات اسکیت هاکی روی یخ قهرمانی جهان از دهم تا نوزدهم اسفندماه در قرقیزستان برگزار می‌شود.

فرزاد هوشی دری، فرشاد مقدسی، نیما مهربان، محسن آقامحمدی، جلال کیهانفر، مازیار قربانی، آرمان بحری، متین قهارزاده، امین کره‌ای، محمد شیخ جعفری، دانیال باقری، امیر حیدری، عرشیا غفوری، عباس دهقانی، امیر مهدیون، دانیال ساروقی، مهبد عبداللهی، رضا پورهاشمی، اویس حسن‌زاده و علیرضا مهدوی ۲۰ بازیکن اعزامی به جام جهانی هستند.

همچنین کاوه صدقی بعنوان سرمربی و برادران یوری و ولاد لومانیک از روسیه به عنوان مربیان تیم در این‌رویداد هدایت ملی پوشان را بر عهده‌دارند. اکبر شوقی بدنساز و دکتر پرهام طالبیان پزشک تیم تاریخی هاکی روی یخ ایران هستند. »

قهرمانان آسیا مقابل تیم های مدعی هاکی

اکنون تیم ملی هاکی روی یخ ایران بعد از دوسال انتظار و اردوی مستمر دوشنبه شب عازم مسابقات قهرمانی دیویژن چهار در قرقیزستان است. اولین بازی با تیم قرقیزستان خواهد بود و بازی دوم با سنگاپور انجام خواهد شد. همچنین بازی سوم و چهارم به ترتیب با تیم‌های کشور کویت و سنگاپور است. صدقی به آمادگی تیم هاکی روی یخ ایران اشاره می‌کند و درباره پیش بینی رقابت‌ها می‌گوید : «تیم ایران یک تیم بسیارسرد و گرم چشیده است. هسته مرکزی این تیم نزدیک به ۲ دهه در اینلاین هاکی کشور حضور دارند و در سال ۹۷ هم قهرمان آسیا شدند. اکنون دوسال است که به واسطه پیست یخ ایرانمال اعضای تیم توانستند عضو فدراسیون جهانی هاکی روی یخ شوند و تمرینات خودشان را در این پیست دنبال کنند.

ما به هیچ یک از بازی‌ها را با ناامیدی نگاه نمی‌کنیم و با تمام توان خود ظاهر می‌شویم، ولی عملا روی کاغذ هیچ شانسی در مقابل قرقیزستان نخواهیم داشت. بازی دوم ما دقیقا بعد از بازی سخت با قرقیزستان مقابل سنگاپور خواهد بود. سنگاپور اولین بازی خودش رو در مقابل ما خواهد داشت که این یک شانس برای این تیم محسوب می‌شود و حتما ما بازی بسیار سختی را مقابل این تیم خواهیم داشت.

همچنین بازی سوم ما مقابل کویت خواهد بود. تیم این کشور ۳۰ سال قدمت دارد و تیم بسیار قدرتمندی در مدیریت هاکی روی یخ آسیاست. به همین خاطر بیشترین توانمان را برای این بازی خواهیم گذاشت. بازی بعدی با مالزی است که در سال ۲۰۱۹ در تاپ دیویژن جوانان آسیا قهرمان آسیا شد و تیم‌های قرقیزستان، سنگاپور، کویت و دیگر تیم‌های آسیایی را برده است.

در نهایت هیچ تیمی در مسابقات قهرمانی جهان بدون آمادگی حضور پیدا نمی‌کند. به هرحال تیم‌های مدعی برای این که بتوانند به یک دیویژن بالاتر بروند و در این مسابقات حضور پیدا کنند. امیدواریم با تمام کم‌و کسری‌ها و با مشکلاتی که برای تهیه تجهیزات بچه‌ها داشتیم و سختی‌هایی که در ۲ سال گذشته پشت سرگذاشتیم، با دعای مردم و غیرت و همت بچه‌ها بتوانیم یک تیم آبرومند از ایران را در این مسابقات به نمایش بگذاریم و مقابل مردم روسفید باشیم. به هرترتیب ما در اول راه هستیم و این اولین حضور ما است. مطمئنا اگر توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود آینده بسیار روشنی را در بخش بانوان و هم در بخش آقایان برای این رشته ورزشی المپیکی جذاب پیش‌رو داشته باشیم. »

تیم ملی هاکی و حمایت حامی ها

تیم ملی هاکی روی یخ ایران برای نخستین بار در تاریخ ۱۱۴‌ساله رسمی این ورزش به مسابقات دسته چهارم جام جهانی در بیشکک قرقیزستان می‌رود. همانند همه مسابقات ورزشی تیم‌های شرکت کننده در این تورنمنت با ارزش برای تامین منابع مالی نیاز به اسپانسر دارند. صدقی دراین‌باره می‌گوید : «ایران مال به عنوان بزرگترین حامی، پیست یخ این مجموعه را در اختیار تیم ملی هاکی روی یخ ایران قرار داد. فدراسیون اسکیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی این ورزش در کشور، با تمام مشکلات اقتصادی که دارد تنها از پس تامین نیمی از هزینه بلیت سفر به قرقیزستان برآمد. بخش دیگری از هزینه بلیت تیم را کمیته ملی المپیک پرداخت کرد. فدراسیون جهانی هاکی روی یخ مطابق معمول هزینه اقامت تیم در بیشکک را پرداخت خواهد کرد و لباس مسابقات رو در دو رنگ به ملی پوشان داد. همچنین اسپانسرهای دیگری هزینه غذا، بیمه سفر، اعدا کلاه و جوراب، بسته پروتئین و برپایی بازی‌های تدارکاتی در کشور ترکیه را به عهده داشتند، اما تمامی هزینه‌های هنگفت تجهیزات ورزشی مورد نیاز مثل همیشه توسط خود بازیکنان و خانواده‌های آنها تهیه شد. از سوی دیگر سرمربی، دو مربی روس، ترینر، مربی بدنساز و پزشک تیم نیز همچون خود بازیکنان بدون هیچگونه چشم داشت مالی عاشقانه تیم ایران را برای مسابقات قرقیزستان آماده کردند. »

برنامه دیدارهای تیم ملی اسکیت هاکی روی یخ در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ قرقیزستان به شرح زیر است:

۱۳ اسفند: ایران – سنگاپور

۱۴ اسفند: ایران – قرقیزستان

۱۶ اسفند: ایران – کویت

۱۷اسفند: ایران – مالزی

کد خبر 660244

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی هاکی روی یخ هاکی روی یخ ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم

مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفته است: «آسیا باید باور کند که قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد. فردا تمام تلاش خودمان را برای رفتن به جام جهانی می‌کنیم. اگر هم نشد چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، چون تا حالا کارهای بزرگ زیادی را انجام دادیم.»

وی افزوده است: «قرقیزستان تیم خوبی است. آن‌ها مقابل ژاپن نتیجه گرفتند. ما تجربه رویارویی مقابل آن‌ها را در کافا داریم، اما این تیم قرقیزستان تیمی متفاوت است.»

سرمربی تیم ملی افغانستان تصریح کرد: «بازیکنانم مدت هاست تمرینات سخت و فشرده را سپری می‌کنند و ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

قابل ذکر است که تیم ملی فوتسال افغانستان روز گذشته با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل تیم ملی عراق پیروز شد.

تیم قرقیزستان نیز با پیروزی در برابر ویتنام به این مرحله مسابقات دست یافته است.

افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی مقابل قرقیزستان به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

 افغانستان فردا ساعت 9:30 صبح به وقت کابل 8:30 به وقت تهران به مصاف قرقیزستان می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • واکنش AFC به صعود افغانستان به جام جهانی فوتسال
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم