Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، صبح امروز در نطق پیش از دستور خود به همفکری، همکاری و هم‌افزایی نیروهای انقلابی اشاره و اظهار کرد: با هم‌افزایی نیروهای انقلاب شرایط خوبی برای خدمت به مردم فراهم شده است، نمود این هم‌افزایی برگزاری جلسات ماهیانه بین نمایندگان مجلس، اعضای شورا، شهردار اصفهان و مسؤولان ارشد شهری و استانی است که در جلسه اخیر که جمعه ششم اسفند برگزار شد معاون استاندار و فرماندار نیز حضور پیدا کردند که یقیناً نتایج بیشتری به بار خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع جلسه محله‌محوری و توجه ویژه به محلات کمتر برخوردار بود، افزود: در بحث محله‌محوری و رسیدگی به مناطق محروم، برنامه‌ها و مصوبات شورا و بررسی و اقدامات شهرداری مطرح و ظرفیت‌ها و وظایف و اقدامات سایر دستگاه‌ها نیز مورد بحث واقع شد.

نورصالحی خاطرنشان کرد: در این راستا، پرهیز از موازی‌کاری و تعدد مراکز تصمیم‌گیری نکته مهمی است که باید با محوریت استانداری و فرمانداری، نقشه راه و برنامه و وظایف همه دستگاه‌ها احصا و تکالیف همه مشخص شده و با یک مدیریت واحد کارها در این زمینه پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای شهر نیز به عنوان نمایندگان مردم نظارت عالیه بر روند امور را دنبال خواهد کرد، بدیهی است شورا و اعضای آن تکلیف اجرایی و مداخله مدیریتی نخواهد داشت، اما کمک به پیشبرد اهداف و تکالیف دستگاه‌ها و کمک به حذف موازی‌کاری و رصد خروجی و تعقیب نتیجه نهایی می‌تواند توسط شورا و کمیسیون ویژه آب و مناطق کمتر برخوردار و کمیته‌های نظارتی انجام شود.

وی از کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای شهر خواست تا مصوبات این جلسه را پیگیری کند تا برنامه‌ای جامع برای تکمیل پازل خدمت‌رسانی به تفکیک دستگاه‌ها تا قبل از شروع سال جدید تدوین شود و با ورود به سال آینده هر دستگاه وظیفه خود را در حوزه رسیدگی به محلات محروم بداند و آن را دنبال و اجرایی کند.

نورصالحی با اشاره به جلسه اعضای شورا و فرماندهی و معاونان فرماندهی نیروی انتظامی استان گفت: در این جلسه وضعیت شهر از لحاظ ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی مورد بحث و بررسی واقع شد و نقاط ضعف و قوت بیان شد و کلیات تفاهم برای استفاده متقابل از امکانات و ظرفیت‌ها مورد بحث و توافق واقع شد، امید داریم با تصمیم‌گیری نسبت به برگزاری نشست‌های فصلی این تفاهم و همدلی نیز برای آرامش و امنیت شهر و شهروندان نتایج پرثمری در پی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازدید از شهرک سلامت و بیمارستان در دست احداث پیوند کوثر اذعان کرد: این اقدام فرصت مناسبی است که اصفهان را مهیای پذیرش گردشگر درمان و سلامت می‌کند و لازم است برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها کمک مسؤولان را نیز شاهد باشیم.

وی در گوشه دیگری از صحبت‌های خود ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) مطرح کرد: جا دارد به شرایط خاص و حساس دوران حیات این امام و اینکه ایشان در دوران ۳۵ ساله امامت خود چگونه در چنان شرایطی توانستند جامعه اسلامی و به ویژه شیعیان را رهبری و هدایت کنند و کشتی طوفان‌زده امت اسلام را از گزند حوادث سخت مصون دارند، اشاره‌ای داشته باشم.

نورصالحی افزود: آغاز امامت امام کاظم(ع) پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام جعفر صادق(ع) در فضایی که شبهه جانشینی امام مطرح بود و انشعاباتی که در بین شیعیان پیش آمد و شاهد ۶ فرقه و گروه هستیم و همچنین اوج قدرت‌یابی بنی‌عباس و بدرفتاری و فشار آن بر علویان و شیعیان موقعیتی اسف‌بار و ناهنجار را از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جهان اسلام آن روز و به ویژه برای شیعیان رقم زده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در آن دوران امام کاظم(ع) چنان در مخاطره و محاصره بنی‌عباس بودند که یاران ایشان حتی از بردن نامشان بیمناک بودند، بنابراین ایشان بنا بر شرایط و اقتضای زمان برای مبارزه با ظلم راه تقیه را در پیش گرفته و در عرصه فرهنگی و علمی مسیر پدر بزرگوارشان را ادامه دادند و به تربیت شاگردان و گسترش علوم و معارف پرداختند.

وی در ادامه بیان کرد: البته دستگاه عباسی در همان حال مراقب فعالیت‌ها و اقدامات روشنگرانه امام و به ویژه حمایت‌های ایشان از مظلومان بود و برای جلوگیری از سازماندهی و تقویت شیعیان توسط این امام عزیز که تهدیدی برای حکومت عباسی بود، محدودیت‌ها بر حضرتش را بیش از پیش اضافه کرد و به زندان خلفای عباسی افتادند و سرانجام موقعیت بالای اجتماعی و نفوذ امام در بین مردم که در اصل انقلابی، فرهنگی و معنوی بود و به طبع آن حمایت‌های زیادی که توسط شیعیان از امام می‌شد موجب ترس و وحشت هارون‌الرشید و شهادت امام کاظم(ع) شد.

نورصالحی با اشاره به اهمیت جایگاه امام موسی کاظم(ع) و نقش و تأثیر ابعاد اخلاقی، تربیتی و حیات سیاسی، مبارزاتی و اجتماعی ایشان در حفظ و پویایی و طی فرآیند تکامل مکتب اسلام و شیعه، گفت: مقارن شدن سالروز شهادت این امام بزرگوار با روز ملی امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی می‌داریم و امید داریم آن‌طور که شایسته است سیره عملی و اخلاقی این اسوه تقوا و روشنگری را بشناسیم و در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود از آن بهره ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان یاد شهدای عملیات کربلای ۵ را نیز گرامی داشت و عنوان کرد: حاج حسین خرازی از فرماندهان نام‌آور و دلاورمرد این عملیات، تربیت شده مکتب اسلام و از محبان واقعی اهل بیت(ع) بود، این شهید بزرگوار از درخشان‌ترین ستاره‌های این شهر و از افتخارات اصفهان و سندی زرین از مجاهدت‌های مردان و زنان نیک‌اندیش این شهر است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان شهرداری اصفهان فرمانده انتظامی استان اصفهان شهید حسین خرازی شهرک سلامت بیمارستان پیوند کوثر رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دستگاه ها کاظم ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها را نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان دانست و گفت: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری با اشاره به پیگیری‌ها در خصوص فعالیت هیئت امنای بازار اظهار کرد: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در بازار اصفهان نخستین اقدام مؤثر در حال انجام است؛ با حضور دستگاه‌های همکار در این زمینه تصمیماتی گرفته شده است که ناشی از درخواست‌های متعدد مردمی بوده است و در همین راستا نظم دهی به بخش‌های دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: از پلیس راهور درخواست می‌کنیم از این طرح حمایت کنند، زیرا اگر توفیقی در اجرای آن حاصل شود، همه مردم از نتایج مؤثر آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: روایت حکمرانی این دوره از مدیریت شهری منظوم و منظومه‌دار نیست و هر بخشی از شهرداری نسبت به شرایط خود تلاش‌هایی داشته است؛ در این راستا نیازمند اقدامات فرایند محور هستیم که برنامه اصفهان ۱۴۱۰ شاید مدلی از این دست باشد، بنابراین استدعا دارم کمیته مشترکی برای این موضوع ایجاد و مصوبات شورا و اقدامات شهرداری به صورت مشترک پیگیری شود.

کد خبر 750769

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • کول پالمر، ستاره درخشان چلسی که منچستر سیتی از آن محروم شد
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها نخستین اقدام موثر هیئت امنای بازار اصفهان است
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد