Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر اوکراین اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور اوکراین آینه عبرتی برای همه کشورها و ملت‌هاست که از اتفاقات روزهای اخیر درس بگیرند.

وی ادامه داد: کشور اوکراین بعد از فروپاشی شوروی سابق به استقلال رسید و طی سال‌های پس از آن تا حدودی به وضعیت باثبات اقتصادی، امنیتی و دفاعی دست یافت، اما با وقوع انقلاب رنگین در سال ۲۰۰۴ که با دخالت آمریکایی‌ها به وقوع پیوست، به سمت آمریکا و غرب گرایش پیدا کرد و به تدریج شرایطی رقم خورد که نه تنها استقلال خود را حفظ نکرد، بلکه تمام توان هسته‌ای خود را نیز با پذیرش شروط آمریکا و غرب از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین علت، کار این کشور به جایی رسید که با دخالت آمریکایی‌ها یک هنرپیشه طنز را به عنوان رئیس جمهور این کشور بر سر کار آوردند و حالا هم با تحریکاتی که آمریکا و ناتو انجام داده‌اند، اوکراین را به عنوان عاملی برای تحریک روسیه و بی‌ثباتی در منطقه تبدیل کرده‌اند که منجر به واکنش روسیه شده است.

کریمی تأکید کرد: فارغ از تمام مسائلی که بین دو کشور اوکراین و روسیه می‌گذرد که به خودشان مربوط است، اما درس عبرت تحولات اوکراین این است که وقتی کشوری توان دفاعی و امنیتی خود را به قدرت‌های غیرقابل اعتماد گره بزند که در شرایط سخت پشت او را خالی می‌کنند، به چنین وضعیتی می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

تجمع ضدروسی امشب مقابل سفارت اوکراین در تهران واکنش نمایندگان مجلس به جنگ روسیه علیه اوکراین

وی خاطرنشان کرد:‌ اوکراین با وجود آنکه چندین سال پیگیر الحاق به ناتو بود، در نهایت کارش به جایی رسید که نه تنها در این پیمان پذیرفته نشد و اعضای ناتو هم به کمکش نیامدند، بلکه توان دفاعی او نیز عملاً به تحلیل رفت و امروز دستش خالی ماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسائل درس عبرتی است برای غربگراهای داخلی که سالیان سال بر طبل تضعیف توان دفاعی کشورمان می‌کوبیدند و این افراد باید بدانند توان دفاعی مستقل ما عامل بازدارنده در برابر تهدیدات بیرونی است.

کریمی گفت: این جریانات که دائماً با هشتک‌های مجازی و سخنرانی‌های غیرمجازی به مسائل امنیتی و دفاعی کشور کنایه زده‌اند، حالا باید در حرف‌ها و مواضع‌شان تجدیدنظر اساسی کنند و به خودشان بیایند و به مردم توضیح بدهند.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1607327

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس یازدهم اوکراین حمله روسیه به اوکراین ایالات متحده آمریکا توان دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه

بازدید 3 روسیه تجهیزات غنیمت گرفته اوکراین را در مسکو به نمایش گذاشت. آن گونه که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده در این نمایشگاه یک ماهه ۳۰ خودروی مختلف از ۱۲ کشور جهان از جمله تانک‌های لئوپارد ۲ آلمان و خودرو‌های رزمی پیاده نظام بردلی آمریکایی که در جبهه‌های نبرد اوکراین توقیف شده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود. ویدیویی که توسط منابع روسی به اشتراک گذاشته شده، بقایای یک تانک جنگی آبرامز ساخت آمریکا که اخیراً در نبرد در نزدیکی شهر آودیوکا اوکراین گرفته شده را نشان می‌دهد. این تصاویر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد