Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@02:24:13 GMT

موفقیت ۵۰۰ پروژه دانش‌بنیان در شبکه تبادل فناوری

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۷۰۸۲

موفقیت ۵۰۰ پروژه دانش‌بنیان در شبکه تبادل فناوری

یکی از مدیران شبکه تبادل فناوری در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: از سال ۱۳۹۵ تا امروز نزدیک به ۳۵۰۰ تقاضا در سامانه شبکه تبادل فناوری ثبت شده است که از این تعداد ۵۰۰ پروژه موفق بوده و به نتیجه رسیده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی پسماند، بازیافت، ماشین آلات و تجهیزات وابسته دیروز با حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"عرفان کامفر" از مدیران شبکه تبادل فناوری در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: شبکه تبادل فناوری زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در این شبکه، بانکی از فناوران دانش‌بنیان و  نانویی را در همه حوزه‌ها داریم که از نظر تولید محصول و روند تولید و تحقیق و توسعه، توسط این شبکه بررسی می‌شوند و از سمتی دیگر کارگزارانی داریم که در صنایع بزرگ مشکلات و تقاضاهای خود را احصا می‌کنند.

کامفر ادامه داد: به عنوان مثال فولاد، مشکل پساب یا تصفیه آب پساب دارد که این مشکل بعد از احصا شدن به شبکه تبادل می‌آید و در شبکه، مدیر پروژه‌ای روی شبکه قرار می‌گیرد که دو طرف را به یکدیگر وصل می‌کند. در این ارتباط که بین فناوران و صنایع ایجاد می‌شود، تسهیلات مادی و معنوی نیز شامل آنها می‌شود.

وی گفت: از سال 1395 تا امروز نزدیک به 3500 تقاضا در سامانه شبکه تبادل فناوری ثبت شده است که از این تعداد 500 پروژه موفق بوده و به نتیجه رسیده است. به عنوان مثال در موضوع آب و پساب، محصولی نیاز بوده است که آن محصول در شرکت فناور با تسهیلات و حمایت شبکه تبادل، تحقیق و توسعه آن انجام شده و به صنعت داده شده است و صنعت هم با انعقاد قراردادی پول را پرداخت کرده و از آن استفاده می‌کند.

کامفر تصریح کرد: شبکه تبادل فناوری، کارگزار صندوق ملی محیط زیست نیز است که در بحث پروژه‌های محیط زیستی در سه حوزه آب و پساب و هوا و پسماند فعال است یعنی شرکت‌هایی که در این سه حوزه فعالیت می‌کنند در بحث تقاضا و فناوری مورد حمایت صندوق ملی محیط زیست قرار گرفته و به آنها تسهیلات ارائه می‌شود. اما نکته مهم این است که شبکه تبادل باید این موضوع را ارزیابی کرده و به صندوق ملی محیط زیست ارجاع دهد و در آن صورت است که مورد حمایت واقع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کار شبکه تبادل فناوری از سال 1394 آغاز شده است اما نزدیک به دو سال است که به صورت کاملاً‌ جدی فعالیت می‌کند و به دستور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، قرار شده است اکوسیستم دانش‌بنیان و نانویی، تحت پوشش شبکه تبادل باشند یعنی این شبکه مامور شده است که به سراغ اکوسیستم و شرکت‌های دانش‌بنیان رفته و از آنها حمایت کند.

کامفر گفت: اگر شما در حالت عادی به صندوق ملی محیط زیست یا حتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت وام مراجعه کنید،‌ تسهیلاتی به شما پرداخت نخواهند کرد. شما باید گواهینامه دانش‌بنیان،‌ تاییدیه‌های محصول و حتی فروش نیز باید داشته باشید تا این تسهیلات در اختیار شما قرار بگیرد. این مسیر در شبکه تبادل بسیار سهل‌تر شده است چراکه پروژه‌های شرکت‌‌های دانش‌بنیان و مسیر تایید شدن آنها در شبکه تبادل رقم خواهد خورد و بنابراین این، مسیر راحت‌تری است.

گام بلند یک شرکت دانش‌بنیان برای بومی‌سازی دستگاه "سی‌تی‌اسکن" پزشکیموفقیت دانش‌بنیان‌ها در درمان کبد چرب با کاسنی ریشه‌ای

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان دانش بنیان نمایشگاه بین المللی صندوق ملی محیط زیست شبکه تبادل فناوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا باوقار بعدازظهر پنج شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: شبیه سازی پروژه‌های گردشگری یک آسیب جدی برای صنعت گردشگری استان است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های هر شهرستان در اجرای طرح‌های گردشگری خاطرنشان کرد: نامگذاری سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب در واقع ریل گذاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

امام جمعه مشگین شهر گفت: سه مولفه علم، فرهنگ و اقتصاد از ضروری‌ترین نیاز جامعه است و با توجه مردم پایه بودن نظام باید اقتصاد نیز مردم پایه باشد.

باوقار بیان کرد: شبیه سازی پروژه‌های گردشگری یک آسیب جدی برای صنعت گردشگری استان است و استفاده از ظرفیت‌های هر شهرستان در اجرای طرح‌های گردشگری مورد تأکید است.

وی خواستار برگزاری همایش فرصت ها و قابلیت‌های بومی منطقه شد و گفت: استفاده از فناوری های دانش بنیان از ضروریات توسعه، عمران و آبادانی در کشور است.

امام جمعه مشگین شهر به زبان قدرتمند هنر در رساندن پیام، آگاهسازی جامعه و بیان رویدادهای مختلف مذهبی اشاره و تصریح کرد: بازسازی و اجرای واقعه غدیر توسط هنرمندان مشگین شهری همزمان با عید غدیر خم انجام می‌گیرد.

در پایان جلسه با پیشنهاد و تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر بزرگراه در حال احداث مشگین شهر- اهر به نام سردار شهید «حمزه سلیم زاده» و بزرگراه اردبیل - گرمی حد فاصل سه راهی صحرا تا شهر رضی به نام سردار شهید «همرنگ» نامگذاری شد.

کد خبر 6095172

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • فناوری دانش بنیان باید در مسیر عمران و آبادانی به کارگیری شود
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار