Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، پانزدهمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی تهران به ریاست علیرضا زاکانی  و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی صبح امروز یکشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه آخرین اقدام‌های انجام شده در حوزه مصوبات چهاردهمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مصوبات چهاردهمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران می‌توان به صدور پروانه درمانی مراکز ماده ۱۶، پیگیری انشعاب آب مرکز شفق از اداره آب شهرستان ری، تامین اعتبار خرید تانکر آب برای مراکز سروش، تامین انشعاب گاز مرکز طراوت بانوان، نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر اجرای تعهدات پیمانکاران مراکز غربالگری، برگزاری جلسه جمع‌بندی آئین‌نامه پذیرش مددجویان، پیگیری اتصال انشعاب گاز مرکز خاوران، انتقال مددجویان اتباع در مراکز ماده ۱۶ به اردوگاه عسگر آباد و تعیین تکلیف پلاک‌های قرمز باقیمانده در مناطق درگیر با معتادان متجاهر اشاره کرد که نمایندگان مسئول در این باره توضیحاتی ارائه کردند. 

از موضوعاتی که در پانزدهمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی شهر تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت نیز می‌توان به رفع نقاط بی دفاع باقی مانده در منطقه ۱۵، تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد برج نوری در دره فرحزاد، برنامه‌ریزی برای بازپیرایی و ساماندهی بوستان جنگلی فاطمی، مشخص کردن نقاط بی دفاع بوستان یاس فاطمی و تامین روشنایی نقاط مذکور، پیگیری درخصوص رفع مشکلات فاضلاب دره فرحزاد و ایجاد مسیر موقت برای تردد خودروهای گشت پلیس در دره فرحزاد اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه آسیب های اجتماعی جلسه قرارگاه آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان معتادند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است. - اخبار استانها -

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار داشت: طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در معاونت اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 4700 متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: 75 درصد این افراد «آقا»، 19 درصد «بانوان» و 6 درصد هم کودکان زیر 18 سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از 1890 نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از 790 نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهار کرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند