Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، جمعی از مخاطبان سامانه فارس من طی پویشی با تیتر « فکری به حال دانشجویان ایرانی در اوکراین شود » خواستار پیگیری خبرنگاران خبرگزاری فارس شدند.

این مخاطبان در پویش خود آوردند: « تعدادی از دانشجویان ایرانی در کیف پایتخت اوکراین گیر افتادن، علیرغم وضعیت بحرانی در این شهر متأسفانه سفارت ایران تا کنون همکاری کافی با دانشجویان نداشته است ، عدم امنیت جانی و مالی، نبود مواد غذایی از جمله مشکلات این هموطنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه خانواده‌های این جوانان در ایران نگران حال فرزندانشان هستند.»

* تشریح تدابیر ویژه برای تامین امنیت و بازگشت دانشجویان ایرانی مستقر در اوکراین

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در این زمینه تاکید کرد که هماهنگی ها و پیگیری های انجام شده بین وزارت عتف و وزارت امور خارجه برای تامین امنیت و خروج دانشجویان ایرانی حاضر در کشور اوکراین انجام شده و طبق برنامه ریزی اقدام خواهد شد.

وی درباره دانشجویان شاغل به تحصیل گفت: دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور اوکراین که در سامانه میخک وزارت امور خارجه تشکیل پرونده داده اند ۱۴۲۴ نفر هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر از دانشجویان مربوط به رشته های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بقیه مربوط به دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. 

داداش پور با بیان اینکه حفظ سلامتی دانشجویان و انتقال امن آنها به داخل کشور به عنوان اولویت اصلی وزارت عتف است، گفت: با پیگیری های به عمل آمده توسط سازمان امور دانشجویان، وزارت امور خارجه اطمینان خاطر داده است که هم اکنون این دانشجویان در سلامت و امنیت کامل بسر می برند و با تدابیر صورت گرفته طی روزهای آتی با پروازهای ویژه به کشور منتقل خواهند شد. برای این منظور، برای دانشجویانی که تمایل به بازگشت به کشور را دارند، سامانه ای در وزارت خارجه طراحی شده تا بتوانند از طریق ثبت نام، از مسیرهای امن مشخص شده به کشور بازگردند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به نحوه انتقال باقیمانده تحصیل دانشجویان متقاضی از دانشگاه‎‌‌های کشور اوکراین به دانشگاه ‎های داخل پرداخت و گفت: این سازمان در چارچوب آیین نامه ها و مقررات وزارت عتف و با در نظر گرفتن شرایط خاص موجود، مساعدت های حداکثری را برای انتقال از دانشگاه محل تحصیل فعلی به دانشگاه‌های هم‎ سطح و هم تراز داخل کشور به عمل خواهد آورد.

وی ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویان ایرانی در کشور اوکراین را پس از فارغ التحصیلی از موضوعات دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: طبق ضوابط و مقررات وزارت عتف، مدارک تحصیلی دانشجویان در حال تحصیل در کشور اوکراین در صورت داشتن دو شرط مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. تحصیل در دانشگاه های معتبر و اقامت حضوری دانشجویان متقاضی به میزان مدت زمان معین بر اساس مقطع تحصیلی از شرایط مورد نیاز برای ارزیابی مدارک تحصیلی خواهد بود.

داداش پور افزود: لیست دانشگاه های معتبر و مقررات مربوط به طول مدت اقامت دانشجویی لازم برای تحصیلات حضوری در وبگاه سازمان امور دانشجویان به طور سالیانه اعلام شده و قابل دسترسی است. در ارزیابی مدارک نیز با در نظر گرفتن شرایط خاص موجود و به منظور حمایت و تامین آرامش خاطر خانواده های این عزیزان، این سازمان نهایت تلاش و مساعدت های ممکن را انجام خواهد داد.

وی گفت: در این راستا تمام دانشجویانی که با ویزای دانشجویی در اوکراین مشغول تحصیل هستند، هنگام مراجعت به کشور، به مدت ۴ ماه می توانند اقامت داشته باشند و در صورت تداوم شرایط فعلی، این مدت تا ۳ ماه نیز قابل تمدید است.

* دانشجویان ایرانی مستقر در اوکراین که مشمول نظام وظیفه هستند، مشکلی برای ورود به کشور ندارند

رئیس سازمان امور دانشجویان در پاسخ به این سوال که موضوع نظام وظیفه دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین در صورت بازگشت به ایران چگونه خواهد بود؟ بیان داشت‌: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های مربوطه، به تمام مشمولین شاغل به تحصیل در کشور اوکراین در شرایط خاص فعلی، اجازه ورود و خروج برای یکبار به مدت ۳ ماه داده شده است، بنابراین این دسته از دانشجویان  می توانند برای یک بار و به مدت سه ماه در کشور حضور داشته باشند. در صورتی که وضعیت فعلی بیش از این مدت تداوم داشته باشد، این مهلت تا ۳ ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

داداش پور در پایان ضمن ابراز امیدواری نسبت به پایان درگیری و برقراری صلح و آرامش و بازگشت امنیت به کشور اوکراین، به خانواده های دانشجویان و نیز دانشجویان ایرانی حاضر در اوکراین اطمینان خاطر داد و یادآور شد: وزارت عتف و دستگاه‌های مرتبط در طی روزهای گذشته اقدامات و پیگیری های مختلفی را انجام داده اند تا با حفظ سلامت دانشجویان و تامین آرامش خانواده هایشان نسبت به انتقال ایمن و سریع این عزیزان و در صورت تمایل مهیا کردن شرایط مناسب برای ادامه تحصیل در داخل کشور اقدام شود.

* امکان ادامه تحصیل فرزندانمان در داخل کشور را فراهم کنید

یکی از مخاطبان خبرگزاری فارس پس از انتشار گزارش « فکری به حال دانشجویان ایرانی مستقر در اوکراین کنید» در قسمت نظرات نوشت: « دخترم دانشجوی سال چهارم دندانپزشکی با هزار بدبختی خودشو رسوند مرز مجارستان از دیشب تو صف بوده و الان میگن شما ایرانی هستی و ویزا نداری آخه مسئولین محترم کاش ی کوچولو به فکر بچه های ما هم باشید. الان اگه بر گردن هم نمیدونیم نتیجه اونهمه زحمت و هزینه ای که کردیم چی میشه؟ شمارو بخدا یه فکری کنید بچه هامون بیان ایران درسشون تموم کنن اجازه بدید تو ایران درسشو بخونه و همون پولی که میدیم به خارجی‌ها رو تو کشور خودمون هزینه کنیم و مثل بقیه دانشجوهای کشور ازشون آزمون بگیرید و ملاک شما سواد و دانش باش نه چیز دبگه»

مخاطب دیگری نوشته است: « به خدا بچه های ما ۵ سال از زندگیشونو با شرایط سخت گذروندن و الانم نه جونشون در امانه و نه حاصل اینهمه درسی که خوندن. خواهشا بچه های ما رو دریابید هم جونشون رو دریابید و هم فکری برای ادامه تحصیلشون تو کشور بکنید.»

مخاطب دیگری نیز نوشته است: « باید برای همه بچه ها یه چاره ای پیدا کنن بچه هایی که توی کیف نیستن و شهرهای اطراف هستن دخترن یا شرایط ندارن تا لب مرز خودشونو برسونن ، از دیشب شوفاژ ها قطع شده توی هوای سرد»

* فراهم شدن امکان ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی مستقر در اوکراین در دانشگاه‌های کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،  اردوان ارژنگ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان صبح امروز با بیان اینکه دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در کشور اوکراین می توانند در داخل کشور ادامه تحصیل بدهند، گفت: با توجه به بحران کشور اوکراین و مشکلات دانشجویان برای ادامه تحصیل، دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اوکران می توانند در دانشگاه‌های داخل کشور ادامه تحصیل بدهند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان افزود: پیرو هماهنگی های انجام شده چنانچه دانشجویان (رشته های زیر مجموعه وزارت علوم) متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های ایران باشند، می‌توانند از طریق سامانه سجاد تقاضای خود را ارسال کنند.

وی گفت: این سازمان برای کمک به این دانشجویان بر اساس آیین نامه های موجود آمادگی خود را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اوکراین سازمان امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان خبرگزاری فارس ادامه تحصیل وزارت عتف داداش پور داخل کشور بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • ادامه حمایت دانشجویان ایرانی از خیزش دانشجویان در جهان/ دانشجویان شریف تجمع کردند+ فیلم
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد