Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:06:13 GMT

پولیتیکو: غربی‎‎‏‌ها اوکراین را تنها گذاشتند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۷۴۵۰

پولیتیکو: غربی‎‎‏‌ها اوکراین را تنها گذاشتند

پولیتیکو در مطلبی نوشت که کشورهای غربی که اخیرا با اقدامات تحریک آمیز خود اوکراین را به سمت درگیری با روسیه پیش بردند، اکنون این کشور را در میانه بحران رها کرده‎اند.

به گزارش مشرق، عملیات روسیه در اوکراین اخیرا آغاز شده و مناقشه میان دو کشور به مرحله نظامی رسید.

پایگاه «پولیتیکو» در گزارشی با عنوان «اوکراین تنها مانده، ناتو هشدار می دهد»، به این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: عکس/ خسارت تجهیزات اوکراینی ها در خارکیف عکس/ سومین روز جنگ روسیه اوکراین

این گزارش می‎گوید «ارتش روسیه یک شبه به کیپ‎یف نزدیک شد و حصار را در اطراف پایتخت اوکراین محکم کرد؛ دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در این باره گفته آخرین باری که کی‎یف چنین چیزی را تجربه کرد، در سال ۱۹۴۱ بود.»

«پولیتیکو»، در بخشی از گزارش خود به نقل از «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، می‎نویسد «قدرتمندترین نیروهای جهان مثل دیروز از دور نظاره گر هستند.»

نگارنده می‎افزاید «برای کمک روی کمیسیون اروپا حساب نکنید؛ حقیقت این است که سران اتحادیه اروپا یک شبه شرکای اوکراینی خود را ناامید کردند چرا که آلمان، فرانسه و ایتالیا با نوع تحریم‎های درخواست شده از سوی کی‎یف مخالفت کردند.»

این گزارش می‎افزاید «سران اتحادیه اروپا، روسیه را از سیستم پرداخت سوئیفت خارج نمی کنند چرا که کشورهایی مانند فرانسه و ایتالیا می خواهند از منافع تجاری خود محافظت کنند.»

«پولیتیکو»، در بخش دیگری به عدم توجه ناتو به اوکراین اشاره کرده و می‎نویسد «نادیده گرفتن؛ سران اتحادیه اروپا هشدار وزیر خارجه اوکراین را نادیده گرفتند و زلنسکی به طور مستقیم به سران اتحادیه اروپا هشدار داد.»

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت اوکراین ناتو روسیه هواپیمای اوکراینی تحولات اوکراین ولادیمیر پوتین پوتین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سران اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات اخیر «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

زاخارووا در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام، اظهارات بورل را به منزله یک اعتراف بزرگ و راه حلی کامل برای تحقق صلح دانست.

زاخارووا اعلام کرد: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارایه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

گفتنی است روز گذشته «جوزف بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تامین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل افزود: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من چگونگی پایان جنگ اوکراین را می‌دانم. می‌توان آن را تنها با توقف کمک‌ها طی ۲ هفته عملی کرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

کد خبر 6096145

دیگر خبرها

  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • سرنوشت اوکراین در سال انتخاباتی آمریکا و گزینه های کی‌یف
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است