Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@00:25:23 GMT

خروج سفته بازان از بازار سکه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۷۶۹۰

خروج سفته بازان از بازار سکه

با خروج سفته بازان و نوسان گیران در روز جاری، سکه با توجه به ارزش ذاتی خود توانایی افت قیمت به کانال ۱۱ میلیون تومانی را خواهد داشت.

به نقل از اکو ایران، در اولین روز هفته، سکه امامی به دشواری توانست مرز حساس ۱۲ میلیون تومانی را حفظ کند. مقاومت بزرگ فلز گران بهای داخلی در مرز یاد شده موجب شد که انتظارات نزولی تا حدی کاهش پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت سکه در مرز یاد شده در شرایطی صورت گرفت که ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی ریزش کرده بود. ساعت ۵ بعدازظهر دیروز ارزش ذاتی سکه در حدود ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود و اختلافی ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت بازار داشت.

پایین بودن ارزش ذاتی سکه موجب می شود که بازیگران بنیادی تمایل زیادی برای حضور در بازار نداشته باشند. با این حال، به نظر می رسد سفته بازان و نوسان گیران در کوتاه مدت تمایلی نداشتند که سکه در روز شنبه افت بیشتری را تجربه کند. گفته می شود که علت مقاومت نوسان گیران خریدهایی بود که بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی در روز پنج شنبه صورت داده بودند، در نتیجه در روز شنبه برای کاهش ضرر تحرکات خود را بالا بردند.

با خروج سفته بازان و نوسان گیران در روز جاری، سکه با توجه به ارزش ذاتی خود توانایی افت قیمت به کانال ۱۱ میلیون تومانی را خواهد داشت. تنها یک عامل می تواند سد راه کاهشی های بازار سکه شود و آن،‌ ادامه افزایش قیمت دلار در روز جاری است. رسیدن دلار به سطح ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومانی، زمینه ساز پیش روی سکه خواهد شد.

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون تومانی نوسان گیران سفته بازان ارزش ذاتی ۱۱ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟

امتداد - نرخ اسکناس آمریکایی در بازار روز گذشته مجددا به کانال پایین‌تر بازگشت. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت دلار آزاد در روزهای اخیر در حال رفت و برگشت میان کانال‌های ۶۰، ۶۱ و ۶۲ هزار تومانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:ورود و خروج معامله‌گران به بازار در کنار قدرت‌نمایی اخبار در حال تحت تاثیر قرار دادن نرخ ارز است. به عقیده کارشناسان کف و سقف تقریبی دلار در حال حاضر نیمه نخست کانال ۶۰ هزار تومانی و مرز کانال‌های ۶۲ و ۶۳ هزار تومانی است.

تابلوهای بازار ارز تهران در روز گذشته قرمز بود. پس از اصلاح نرخ صورت گرفته در بازار روز سه‌شنبه و رشد نرخ‌ها در این روز، روند بازار در روز گذشته مجددا کاهشی شد. به‌نظر می‌رسد دلار در روز سه‌شنبه سقف مقاومت جدید خود را محک زده است.

سیگنال‌های موجود در اخبار به نفع بازارساز است. اخباری مانند گشایش‌های ارزی جدید و احتمال تداوم یافتن مذاکرات با غرب و از همه مهم‌تر آمار و ارقام منتشر شده در رابطه با میزان فروش نفت کشور در ماه‌های اخیر، از جمله مواردی است که در کنترل انتظارات تورمی به بازارساز کمک می‌کند. حال باید دید بانک مرکزی با توجه به ذخایر ارزی خود مایل به ثبات‌بخشی به بازار است یا تمایل دارد نرخ ارز به روند کاهشی خود ادامه دهد. کاهش دمای بازار ارز

دیروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه روند نرخ شاخص‌های ارزی در معاملات غیررسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. هر برگ اسکناس دلار آزاد که در روز سه‌شنبه با رشد قیمت هزار و ۵۵۰ تومانی به نیمه کانال ۶۲ هزار تومانی رسیده بود، فعالیت خود در بازار صبح روز گذشته را با افت قیمتی حدود ۵۰۰ تومانی در مرز کانال‌های ۶۱ و ۶۲هزار آغاز کرد.

در ادامه بازار دیروز روند کاهشی این ارز شدت بیشتری به خود گرفت به‌صورتی که آخرین نرخ نقدی بازار با اختلافی ۸۰۰ تومانی نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۶۱ هزار و ۷۵۰ تومان ثبت شد. این در حالی است که روند کاهشی ارزهای دیگر بازار مانند یورو و پوند از دلار نیز شدیدتر بود. هر برگ اسکناس یورو در عصر روز گذشته حدود هزار و ۱۵۰ تومان ارزان‌تر از نرخ پیشین در رقم ۶۶ هزار و ۱۵۰ تومان معامله شد. پوند نیز با افت قیمتی هزار و ۳۰۰ تومانی در رقم ۷۷ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ طلا باشیم؟
  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است