Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مدیریت شهری برنامه منسجمی برای حفظ بناهای واجد ارزش تاریخی در شهر دارد، گفت: اگرچه ممکن است این امر اولویت اول ما نباشد اما برای حفظ بناهای واجد ارزش تلاش می‌کنیم.

سعید نظری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در گذشته شهرداری بعضی از بناهای واجد ارزش تاریخی را خریداری کرده است، افزود: در حال حاضر نیز بسیاری از فرهنگسراهایی که در اختیار ماست بناهای تاریخی هستند که خریداری شده و برای عموم مردم و در راستای اشاعه فرهنگ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مدیریت شهری نمی‌تواند در رابطه با بناهایی که مالک شخصی دارند ورود کند اما در صورت موافقت مالک، حاضر به خرید اینگونه بناها مانند عمارت جنانی است، از طرف دیگر به مالکان کمک می‌کنیم تا بناها را بازسازی و حفظ کنند.

نظری با اشاره به اینکه منابع در شهرداری همدان محدود است، تصریح کرد: به همین دلیل اقدامات و کارها، اولویت بندی می‌شود و ممکن است حفظ بناهای واجد ارزش تاریخی اولویت اول نباشد اما قطعا جز اولویت‌ها است.

نایب رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: به عنوان مثال اولویت‌هایی مانند  تکمیل پل شهید همدانی و پل غدیر در شهر وجود دارد که ارتباط مستقیمی با زندگی روزمره مردم دارد و باید در راس کارها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه درصددیم در اولین فرصت بودجه‌ای برای حفظ و خرید بناهای واجد ارزش تاریخی در نظر بگیریم، خاطرنشان کرد: نگهداری بناهای تاریخی به عهده میراث فرهنگی است و شورا شهر نیز در راستای حفظ بناها با این سازمان همکاری دارد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بناي تاريخي مديريت شهري بناهای واجد ارزش تاریخی حفظ بناهای واجد ارزش برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی

معاون شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه اولویت اصلی این نهاد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ از تکمیل عملیات عمرانی ۲ میدان شهید عباس‌زاده و میدان واقع درشهرک یادگار امام خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سید علی پورباقری معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان با اعلام این خبر گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در حال حاضر بیش‌از ۲۰ پروژه وجود دارد که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند
وی با اشاره به تکمیل عملیات بازپیرایی میدان شهید عباس‌زاده در مساحت بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع، افزود: باتوجه به موقعیت مکانی این میدان در ورودی شهر و حاکم بودن شرایط ترافیکی بر ان عملیات بازپیرایی ان اجرا و هم‌اکنون به اتمام رسیده است.
او با اشاره به عملیات احداث میدان جدید در شهرک یادگار امام در مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع، بیان کرد: ورودی شهرک یادگار امام از سمت خیابان پلیس و همجوار بودن با اردوگاه فعلی سبب‌شده این معبر یکی از ورودی‌های پر تردد به‌شمار آید که نیازمند ایمن سازی و اصلاح هندسی بود که در همین راستا عملیات اصلاح هندسی و احداث میدان در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد و هم‌اکنون احداث این میدان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
پورباقری افزود: انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی، جدول‌گذاری و سنگ‌فرش، ایجاد فضای سبز، نورپردازی از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده دراین دو پروژه است.

دیگر خبرها

  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • اجرای همخوانی قرآن در بناهای تاریخی قزوین
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند