Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@19:06:00 GMT

پروازهای هواپیمایی KLM هلند هم به روسیه لغو شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۷۷۷۶

پروازهای هواپیمایی KLM هلند هم به روسیه لغو شد

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از فایننشال تایمز، شرکت هواپیمایی KLM هلند اعلام کرد:‌ تصمیم گرفته به مدت 7 روز و در راستای تحریم‌های اروپا علیه روسیه پروازهای خود به این کشور را لغو کند.

دیروز این شرکت دو هواپیمای خود را که در حال رفتن به روسیه بودند از وسط راه برگرداند.

KLM که سهام شرکت هواپیمایی فرانسه را هم در اختیار دارد در بیانیه‌ای اعلام کرده این تصمیم براساس توافق تحریمی از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتخاذ شده که در قالب آن قرار شده هیچ قطعه یدکی هواپیمایی به روسیه ارسال نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت هواپیمای لوفتهانزای آلمان هم تصمیم مشابهی گرفته و گفته است می‌خواهد با لغو تمام پروازهایش با مبدأ یا مقصد روسیه از حریم هوایی این کشور دور بماند و دلیل این مسأله شرایط اضطراری کنونی در این کشور عنوان شده است.

لوفتهانزا گفته که هواپیمایی‌هایی را هم‌اکنون در روسیه قرار دارد به‌سرعت از این کشور خارج خواهد کرد و از نزدیک پیگیر اوضاع بین روسیه و اوکراین است و در این مسیر امنیت مسافران و خدمه را در اولویت قرار دادند.

اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا با فشار علیه روسیه این کشور را از ادامه درگیری نظامی با اوکران برحذر دارند. حریم هوایی برخی کشورهای اروپایی به روی هواپیماهای روس بسته شده و از این منظر صنعت هوانوردی این کشور تحت فشار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: هواپیمایی ایرفرانس اقتصاد لوفتهانزا حریم هوایی هواپیما شرکت ایر فرانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است

شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند که تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجرا و ناکارآمد است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از شرکت‌های بیمه غربی اعلام کردند اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه غیرقابل‌ اجراست و تنها سبب پیوستن کشتی‌های بیشتری به ناوگان سایه شده است.

پس از تلاش واشینگتن برای محدود کردن درآمد روسیه همزمان با درگیری‌های نظامی بین این کشور و اوکراین و در همین حال به‌منظور حفظ جریان نفت روسیه به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت انرژی، گروه هفت کشور بزرگ صنعتی جهان به اصطلاح سقف قیمت را برای نفت روسیه تصویب کردند.

این سقف قیمت به شرکت‌های حمل‌ونقل و بیمه غربی اجازه می‌دهد تا زمانی که نفت روسیه کمتر از ۶۰ دلار در هر بشکه فروخته می‌شود، در معامله‌های نفت این کشور شرکت کنند.

گروه بین‌المللی پی‌اندآی کلابز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سقف قیمت از زمان اعلام آن یعنی دو سال پیش موفقیت چندانی نداشته است زیرا روسیه به ناوگان خود، همچنین کشتی‌های خارج از نظارت غرب روی آورده است.

این بیانیه روز سه شنبه به‌عنوان مدرکی کتبی به نشست استماع پارلمان بریتانیا ارائه شد. این گروه می‌گوید که از ۱۲ شرکت بیمه ارائه‌دهنده مسئولیت شخص ثالث دریایی تشکیل می‌شود که ۸۷درصد از حجم باری اقیانوس‌پیماها را پوشش می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می‌رسد سقف قیمت نفت بیش‌ازپیش غیرقابل‌اجرا می‌شود زیرا کشتی‌ها و خدمات مرتبط بیشتری وارد این تجارت موازی می‌شوند؛ ما تخمین می‌زنیم که در نتیجه اعلام سقف قیمت نفت، حدود ۸۰۰ نفتکش این گروه بین‌المللی را ترک کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اعمال سقف قیمتی برای نفت روسیه ناکارآمد است
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد