Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک دایی گفت: ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی این استان با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان در سال جاری به بانک‌های استان ابلاغ شده که تاکنون تنها تسهیلات مربوط به ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

وی یکی از مهم‌ترین تبصره‌های قانون بودجه امسال را بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه دانست که در راستای اشتغالزایی و اختصاص تسهیلات کم‌بهره برای طرح‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و … است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: کمیته‌ای ویژه در این استان برای پیگیری این موضوع ذیل فعالیت شورای برنامه ریزی و توسعه فارس تشکیل و ۱۱ برنامه عملیاتی در این باره تدوین و ابلاغ شده است.

دایی با بیان اینکه در این رابطه ۱۲ قرارداد عاملیت با بانک‌های مختلف استان فارس منعقد شده است، گفت: سه هفته تا پایان سال ۱۴۰۰ فرصت باقی است که باید در این زماند اندک بخش قابل توجهی از اعتبارات مصوب بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ استان فارس جذب شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس با بیان اینکه بیش از دو برابر طرح‌های مصوب استان در این خصوص به بانک‌های این استان ابلاغ شده، گفت: فارس نخستین استان در سطح کشور بوده که از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده است.

به گفته دایی، ۵۳۱ طرح مصوب مربوط به اشتغالزایی با اعتبار هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان امسال به بانک‌های استان ابلاغ شده که ۱۴۸ فقره از این طرح‌ها با اعتبار ۹۳۲ میلیارد تومان در بانک‌ها بررسی و تنها ۳۸ طرح به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان مورد تائید بانک‌ها قرار گرفته و از این تعداد ۱۶ طرح با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان به مرحله قرارداد رسیده و تاکنون فقط تسهیلات ۱۲ طرح به مبلغ ۱۵۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

او خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۳۱ طرح مصوب اشتغالزایی استان فارس ۲۱۸ مورد مربوط به جهاد کشاورزی ،۳۷ مورد صنعت، معدن و تجارت، ۶۰ مورد پارک علم و فناوری، ۲۳ مورد تعاون کار و رفاه اجتماعی، ۹۱ مورد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ۹۱ مورد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۳ مورد مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دایی هچنین میزان اشتغالزایی ۵۳۱ طرح مصوب این استان را سه هزار و ۶۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بطور میانگین برای اشتغال هر نفر مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس کل اعتبارات مصوب این استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ را ۸۳۱ میلیارد تومان عنوان کرد که به گفته او تاکنون ۵۳۱ طرح با حدود دو برابر این مبلغ اعتبار در استان مصوب شده است.

او گفت: برای توزیع این اعتبارات با ۱۲ بانک عامل قرارداد منعقد شده که تاکنون تنها دو بانک صنعت و معدن و کشاورزی نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس تاکید کرد: ضروری است بانک‌های عامل استان برای جذب این اعتبارات در فرصت باقیمانده اقدام تا بتوان اشتغالزایی مناسبی از این محل رقم زد.

کد خبر 5434676

منبع: مهر

کلیدواژه: بابك دايي اشتغال زایی تسهیلات اشتغالزایی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل گرگان خراسان رضوی تبریز میلیارد تومان ابلاغ شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان خان احمدی امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت : بانک های گلستان پارسال در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در بین سه استان اول و در تسهیلات مسکن شهری جزء پنج استان نخست بودند و امسال هم در کنار جهش تولید مسکن در گلستان خواهیم بود.

او همچنین افزود : بانک های گلستان پارسال بیشتر از توان مالی خود برای بخش های مختلف گلستان هزینه کردند و امسال هم آماده کمک به تولید در گلستان هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون ضامن
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان