Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرم مطهر رضوی در شب شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حرم مطهر رضوی در شب شهادت مظلومانه هفتمین ستاره آسمان امامت و ولایت، حضرت موسی بن جعفر(ع) میزبان زائران و مجاوران دلسوخته‌ای بود که برای عرض تسلیت این مصیبت عظمی به محضر حضرت امام رضا(ع) به بارگاه ملک پاسبان رضوی مشرف شده بودند و در سوگ شهادت حضرت باب الحوائج اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شب عزا که صحن و سرای رضوی غرق در ماتم و سوگواری بود، ویژه‌ برنامه‌های عزاداری متعددی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

این مراسم که دقایقی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با نوای نوحه حاج صادق آهنگران و احمد واعظی شور و حال ویژه‌ای به خود گرفت و دل‌های خادمان و زائران دلسوخته رضوی را راهی حرم موسی بن جعفر(ع) کرد.

 

 

امام کاظم(ع) جامع صفات حق تعالی بود

در این مراسم همچنین آیت الله کاظم صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران به تبیین شخصیت والای حضرت موسی بن جعفر(ع) پرداخت و گفت: این امام مظلوم جامع همه صفات جلالیه و جمالیه حق تعالی بود.

وی تصریح کرد: ایشان همواره شیعیان خود را در راه رسیدن به سعادت و کمال راهنمایی می‌کردند و با روشنگری‌های خود مراقب بودند که آنها از صراط مستقیم خارج نشوند و در مسیر واقعی پیروی از ولایت الهی ثابت قدم بمانند.

خطیب حرم مطهر رضوی بیان کرد: ایام شهادت امام کاظم(ع) بهترین فرصت است که با توسل به دامان ایشان تصمیم به ترک گناه و معصیت بگیریم چرا که هر کسی به نوعی گرفتار گناه است و رهایی از گناه تنها با توسل به دامان اولیاء الهی امکان‌پذیر است.

 

 

وداع با پیکر شهید مدافع حرم؛ سید مرتضی حسینی

در ادامه حرم مطهر رضوی میزبان یک میهمان آسمانی و شهیدی از شهدای مدافع حرم؛ شهید سید مرتضی حسینی بود؛ شهید تازه تفحص شده مدافع حرم که در سال 91 در منطقه خان طومان سوریه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

در این مراسم که با حضور خانواده و جمعی از همرزمان این شهید والامقام برگزار شد، خادمان رضوی و زائران و مجاوران با پیکر این شهید مدافع حرم وداع کردند و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا حضرت امام عزاداری تبلیغات آستان قدس رضوی امام جمعه موقت شیعیان حرم مطهر سوریه خانواده حرم مطهر رضوی شهادت امام موسی کاظم ع موسی بن جعفر ع حرم مطهر رضوی مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، اولین قسمت این برنامه در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) جمعه ۱۴ اردیبهشت ساعت ۲۲ با اجرای احمد شفازاده به صورت زنده از امامزاده عینعلی زینعلی تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

سخنران این برنامه حجت‌الاسلام ابراهیم جعفری بهاری است که درباره مکتب فقه جعفری و مسئله توسل و شفاعت به اهل بیت (ع) در قاموس شیعه گفتگو می‌کند و محمود تاری در رثای امام جعفر صادق (ع) به مرثیه‌سرایی می‌پردازد.

این ویژه برنامه در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه بعد از اذان ظهر و عصر روی آنتن می‌رود.

سخنرانی مذهبی این ویژه برنامه حجج الاسلام نوروزپور و موسوی متقی هستند که درباره موضوع برنامه به گفتگو می‌نشینند.

همچنین حاج علی مهدوی نژاد ذاکر اهل بیت (ع) با نوای گرم خود مداحی خواهد کرد.

ویژه‌ برنامه «قرار» تولید گروه معارف شبکه پنج سیماست که در مناسبت‌های مختلفی مذهبی روی آنتن می‌رود.

دیگر خبرها

  • فیلم | ورود پیکر مطهر دو شهید گمنام به کرمان
  • تشییع شهدای تازه تفحص شده همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) در اصفهان
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ویژه برنامه «قرار» از شبکه تهران
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد برگزار می‌شود
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود