Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: احیای  دیوار دفاعی گرگان نه تنها گردشگری استان که می تواند گردشگری ایران را تکان دهد.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مطالبات حوزه گردشگری و میراث فرهنگی گلستان از رئیس جمهور اظهار کرد: به طور قطع موضوع جزیره آشوراده یکی از مهم‌ترین مطالبات ما در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است و امیدوارم این موضوع که نیاز به تصمیم گیری فراتر از استان و یک دستگاه اجرایی است در این سفر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیات اینکه گلستان دارای جاذبه های بی‌شمار گردشگری است، افزود: مطالعه، مرمت و احیای برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری دنیا و میراث جهانی استان گلستان از دیگر مطالبات ما از رئیس جمهور است، همچنین موزه بزرگ گلستان واقع در شهر گنبدکاووس از دیگر مطالبات مهم ما است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با بیان اینکه امیدوارم در سفر رئیس جمهور به استان به موزه روستایی قرق توجه ویژه ای شود، بیان کرد: بسیاری از پروژه های زیرساختی استان گلستان از جمله ایجاد بازارچه های صنایع دستی در هر شهر از دیگر مطالبات ما است، با توجه به ظرفیت های بی شمار استات گلستان در حوزه صنایع دستی، حمایت از هنرمندان و فعالان این حوزه در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانی با بیان اینکه مطالعه و احیای دیوار دفاعی گرگان از دیگر مطالبات ما در سفر استانی رئیس جمهور به گلستان است، خاطرنشان کرد: احیای  دیوار دفاعی گرگان نه تنها گردشگری استان که می تواند گردشگری ایران را تکان دهد.

وی تصریح کرد: در مجموع مطالبات اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در سفر رئیس جمهور اعتباری پیشنهاد شده است اما به نظر می رسد این میزان اعتبار پیش بینی شده جوابگوی پروژه ها و مطالبات ما نباشد اما امیدوارم با نگاه مثبت رئیس جمهور و وزیر اعتبار قابل توجهی به بخش گردشگری گلستان اختصاص یابد تا پروژه های شاخص استان به نتیجه مثبت برسد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به سفرهای نوروزی اشاره کرد و یادآور شد: به نظر می رود در نوروز امسال با فروکش کردن کرونا بعد از دو سال وقفه در سفرهای نوروزی با سونامی سفر مواجه باشیم لذا ضروری است که برای پذیرش مسافران آماده باشیم به ویژه که گلستان در مسیر حرم امام رضا(ع) قرار دارد با حجم زیادی از مسافران، گردشگران و زائران روبه رو خواهد شد.

گفتنی است؛ استان گلستان یکی از زیباترین استان های شمال کشور به شمار می رود که جاذبه های دیدنی، جنگل های انبوه و پوشش گیاهی جنگلی  و آبشارهای فراوان بسیاری را در دل خود جای داده است، استان گلستان در کنار برخورداری از جاذبه های مختلف گردشگری و تاریخی دارای تنوع قومی و نژادی است که می تواند به عنوان استان هدف گردشگری کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی گلستان گردشگري گلستان گردشگری و صنایع دستی استان گلستان دیوار دفاعی گرگان دیگر مطالبات اداره کل میراث مطالبات ما رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان