Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@06:03:43 GMT

کافئین چطور کلسترول بد را کاهش می دهد؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۰۲۱

کافئین چطور کلسترول بد را کاهش می دهد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نیواطلس نوشت، قهوه یکی از نوشیدنی‌های پر طرفدار است که به نظر می‌رسد طیفی از فواید سلامتی را به همراه دارد، اما این‌که دقیقاً چگونه روی بدن تأثیر می‌گذارد ناشناخته باقی مانده است.

یک مطالعه جدید پروتئین‌های خاصی را در بدن شناسایی کرده است که کافئین روی آن‌ها موثر است و به کبد کمک می‌کند کلسترول بد را از جریان خون حذف و از بیماری‌های قلبی‌عروقی محافظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین مطالعه طولانی‌مدت در مقیاس بزرگ نشان داده که قهوه از طرق مختلف برای بدن انسان مفید است. یک مطالعه عادات بیش از نیم میلیون نفر در سراسر اروپا را به مدت ۱۶ سال ردیابی کرد و نشان داد افرادی که بیش‌ترین مصرف قهوه را دارند نسبت به افرادی که از مصرف قهوه خودداری می‌کردند، به میزان قابل توجهی مرگ‌ومیر کم‌تری داشتند. همچنین تحقیقات دیگری قهوه را با کاهش سرطان پروستات، پارکینسون، آلزایمر و بیماری قلبی مرتبط دانسته است.

این تیم دریافت که مصرف منظم کافئین با کاهش پروتئینی به نام «PCSK ۹» در جریان خون مرتبط است. سطوح پایین این پروتئین توانایی کبد را برای تجزیه «کلسترول بد» (LDL)، که می‌تواند شریان‌ها را در بدن مسدود کند و منجر به بیماری‌های قلبی‌عروقی شود، افزایش می‌دهد.

جلوگیری از بیماری قلبی به سادگی نوشیدن قهوه نیست، اما تأثیرات زیادی بر سلامت قلب دارد. مخلوط کردن آن با خامه، شکر یا یک دونات در کنار نوشیدن قهوه امکان دارد هر گونه اثر مثبت بر سلامتی را نیز خنثی کند و این موضوع به‌ویژه اگر دریافت کافئین افراد از نوشابه یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا باشد، صدق می‌کند.

کافئین بیش از حد نیز می‌تواند اثرات منفی به همراه داشته باشد. دانشمندان هنوز درباره مضرات مقدار بیش از حد آن تصمیم نگرفته‌اند. همچنین محققان مشتقات جدیدی از کافئین ایجاد کرده اند که سطح PCSK ۹ را در خون کاهش می‌دهد و امیدوارند که آن را به نوع جدیدی از درمان برای کاهش کلسترول تبدیل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کافئین جریان خون کلسترول بد عملکرد کبد قهوه نوشیدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید

فرادی که روزانه کافئین بالایی دریافت می‌کنند، به مرور زمان بیشتر به اثرات آن عادت می‌کنند، به عبارتی مصرف کافئین به‌جای فایده، بیشتر به بدنشان ضرر می‌رساند.

به گزارش خبرآنلاین، درک اینکه به کافئین معتاد هستید، احساس خوبی نیست، اما مانند هر اعتیاد دیگری لازم است این اعتیاد کم‌خطر نیز درمان شود. نکته مهم در طول دوره ترک این است که همواره اثرات منفی کافئین را به خود متذکر شوید.

۱) با کاهش مصرف شروع کنید

برای این کار لازم است تعداد فنجان‌های قهوه‌ای که در طول روز می‌نوشید را مشخص کنید و سعی کنید هر روز یک فنجان از آن کم کنید. اوایل شاید سخت به نظر برسد، اما بدانید با استمرار در این عمل ساده می‌توانید از آسیب‌های ناشی از اعتیاد به کافئین پیشگیری کنید.

۲) یک جایزه برای خودتان در نظر بگیرید

ترک کافئین را به عنوان یک هدف مهم در نظر بگیرید و پاداشی برای آن مقرر کنید و در طی این دوره به این فکر کنید که با موفقیت در ترک این اعتیاد، یک جایزه در انتظار شماست. این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ روحیه و کسب انگیزه، به قول خود پایبند باشید.

دیگر خبرها

  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است