Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی جعفری در خصوص زمان بهره برداری از ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰ ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

به گزارش ایسنا، محمود جعفری، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی در خصوص زمان بهره برداری از ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰ ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو  با رادیو گفت‌وگو در خصوص تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق هسته ای با بیان وجود واحد هزارمگاواتی برق هسته ای در بوشهر گفت: این نیروگاه از سال ۹۲ در حال فعالیت و توزیع برق به شبکه است و تاکنون بیش از ۵۱ میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید کرده است. در برنامه های جدید ۱۰ هزار مگاوات در برنامه کشور گنجانده شده است.

وی از برنامه ریزی برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر دو هزار مگاوات هم در دست ساخت داریم که از چهار سال پیش ساخت آن آغاز شده است و در حال تکمیل شدن است.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی در خصوص زمان بهره برداری از ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای اظهار کرد: برنامه ریزی صورت گرفته ۲۰ ساله است چون دوره ساخت نیروگاه های اتمی بسیار طولانی است و هر نیروگاه بین هفت تا ده سال بستگی به نوع آن زمان خواهد برد.

وی افزود: مکانی که برای احداث نیروگاه اتمی انتخاب می شود، اگر باید قبلا طرح برای ساخت نیروگاه در آن مکان اجرا شده باشد، زمان مطالعاتی محیط را کوتاه می کند و اطلاعات پایه طراحی که از محیط به دست بیاید، کاهش پیدا خواهد کرد.

جعفری همچنین درباره زمان فعالیت دو هزار مگاوات برق هسته ای که در حال حاضر در دست احداث است، گفت: برنامه های پیش بینی برای طرح اولیه، سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ بود اما به علت مشکلات ناشی از تحریم ها و کمبودهای مالی در کشور، امکان تامین مالی دو پروژه برای بازه ای از زمان محدود شد و به همین جهت زمان ساخت طولانی تر خواهد شد. در حال حاضر در حال مذاکره با پیمانکار هستیم تا زمان ساخت و تحویل را جلو بیندازیم.

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی درباره پیمانکار اظهار کرد: پیمانکار دو نیروگاه اتمی در دست احداث، روس هستند که به صورت EPC قرارداد بسته شده است؛ در قرارداد پیش بینی شده است پیمانکار ملزم است تجهیزاتی که در داخل ساخته می شوند را از داخل کشور تامین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برق هسته ای ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای ساخت نیروگاه برنامه ریزی ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گروسی» به ایران می‌آید

«بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در اولین کنفرانس بین‌المللی هسته‌ای ایران که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود به ایران می‌آید.

او  افزود: در سفر گروسی، مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران درباره موضوعات فی مابین مذاکره می‌کنند.

گروسی علاوه بر شرکت در این کنفرانس با مقامات کشورمان در تهران و اصفهان نیز دیدار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ظرفیت نیروگاه‌ها پاسخگوی نیاز کشور در فصل تابستان نیست
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • رقابت چین و هند برای نفوذ به بخش انرژی سریلانکا
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳