Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علیپور صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه تولیت ۳۰ تا ۳۵ درصد سلامت برعهده علوم پزشکی است، افزود: باید در کارگروه‌های مختلف مسائل بهداشتی و مرتبط با سلامت بررسی و رصد شود و برای رفع مشکلات در این کارگروه‌ها برنامه ریزی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در استان گفت: هدف اصلی پزشک خانواده این است که سلامت جامعه دارای متولی مشخصی باشد و برای ارتقای آن برنامه ریزی و تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر درصد بالایی از جمعیت استان تحت پوشش پزشک خانواده هستند وباید از بستر پزشک خانواده برای ارتقای سلامت استفاده کنیم و قرار است این طرح بستری برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر باشد.

علیپور یادآور شد: استانداردهایی برای پزشک خانواده تعریف کردند که با واقعیت‌ها و امکانات ما تناسب ندارد ولی طبق مصالحی، پزشک خانواده در برخی مناطق فعال شد و سرانه تخصیصی جوابگوی پوشش پرسنلی پزشک خانواده نیست و باید بین منابع و مصارف تطبیق ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی مازندران خواستار همراهی و مشارکت سازمان‌های بیمه گر شد و گفت: بخش عمده‌ای از اعتبارات پزشک خانواده از محل صندوق‌های بیمه‌ای است درحالی که مجبوریم این اعتبارات را برای بخش غیرپرسنلی هزینه کنیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم بستر الکترونیکی فراهم کنیم تا مردم خدمات خود را در آن ببینند و از سوی دیگر سطح رضایتمندی مردم را از خدمات افزایش دهیم.

علیپور با اظهار اینکه بیش از دو میلیون و ۷۹۵ هزار نفر جمعیت ثبت شده دریافت واکسن داریم، گفت: بیش از دو میلیون و ۳۵۳ هزار نفر نوبت اول واکسن را دریافت کردند که ۸۴ درصد کل جمعیت استان واکسینه شدند.

وی گفت: در جمعیت بالای ۱۲ سال بیش از ۹۵ درصد جمعیت واکسن تزریق کردند و ۸۹ درصد این گروه سنی نیز نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند و ۴۸ درصد این قشر دوز سوم را دریافت کردند و ۲۱ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال ۲۱.۴ درصد واکسن زدند.

علیپور اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پنج هزار و ۹۱۷ مادر مبتلا به کووید در استان شناسایی شدند و از این تعداد پنج هزار و ۸ نفر سرپایی و ۹۰۸ نفر بستری شدند و ۱۷ نفر به دلیل کرونا فوت کردند و هفت مورد مرگ مادران باردار خارج از بیماری کرونا سال جاری در استان ثبت شده است.

وی گفت: دو مادر فوت شده مازندرانی نبودند و غیربومی بودند که مرگ آنها در استان ثبت شد.

کد خبر 5434656

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم پزشکی مازندران پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل ایلام گرگان خراسان رضوی پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟