Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-وزیر خارجه در تماس تلفنی با سفیر ایران در لهستان، آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین که به لهستان رسیده‌اند را جویا شد.

 آقای حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از اقدامات بعمل آمده، از سفیر کشورمان خواست که همه گونه امکان استقرار در مکان مناسب و رسیدگی‌های لازم دیگر، مایحتاج مورد نیاز از جمله‌های غذایی و بهداشتی در اختیار اتباع کشورمان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران در لهستان در این تماس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ایرانیان تاکید کرد اقدامات لازم برای اسکان و تامین دیگر مایحتاج ایرانیان انجام شده و انتقال هوایی ایرانیان از ورشو به تهران در حال انجام است.

به گفته آقای حسین غریبی، «به دلیل صف طولانی مرزی، ورود ایرانیان مقیم اوکراین به لهستان با کندی انجام می‌شود.»

صف طولانی در مرز لهستان و اوکراین مشکلی بود که ساعاتی پیش نیز سخنگوی وزارت خارجه به آن اشاره کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه، باوجود به صف حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتری در مرز‌های لهستان و اوکراین ۳۰ نفر از هموطنان را به لهستان منتقل کردیم و صدد آن هستیم تا زمانی که تعداد ایرانیان حاضر در مرز به تعداد قابل توجهی برسد با یک پرواز اختصاصی، هموطنانمان را به ایران بازگردانیم.

هم اکنون به علت وضعیت اضطراری و حکومت نظامی که از ساعت ۵ عصر امروز تا ۸ صبح دوشنبه در کی یف اعلام شده است، امکان اعزام دانشجویان و شهروندان ایرانی باقی مانده در اکراین با کندی مواجه شده است.

براساس اطلاعیه دیروز سفارت کشورمان در لهستان، کلیه مبادی ورودی به لهستان (۸ نقطه مرزی) به روی اتباع اوکراینی و غیراوکراینی جهت ورود باز است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ولادیسلاو کوسینیاک کامیش» وزیر دفاع لهستان در اظهاراتی از آمادگی کشورش برای بازگرداندن برخی از اتباع اوکراین به این کشور خبر داد.

بر این اساس کامیش تاکید کرد که لهستان آماده است اوکراینی‌هایی را که موظف به انجام خدمت نظامی هستند، به این کشور بازگرداند تا مشغول خدمت وظیفه در ارتش اوکراین شوند.

وزیر دفاع لهستان تصریح کرد: به باور من بسیاری از لهستانی‌ها هنگامی که جوانان اوکراینی را در هتل‌ها و قهوه‌خانه‌ها مشاهده می‌کنند و از طرف دیگر میزان باری را که ما باید برای اوکراین به دوش بکشیم مشاهده می‌کنند احساس خشم می‌کنند.

در عین حال کامیش مشخص نکرد که ورشو چگونه می‌تواند این افراد را به اوکراین بازگرداند.

کد خبر 6088364

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • بدون دانش ایرانیان اجرای طرح بزرگ «اومااویا» غیرممکن بود
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان