Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:43:14 GMT

مشکل ایمنی گیت‌های عوارضی آزادراه خرم‌آباد- اراک

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۴۵۱

مشکل ایمنی گیت‌های عوارضی آزادراه خرم‌آباد- اراک

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پنج شنبه شب هفته گذشته بود که خبر حادثه ناگوار برخورد یک دستگاه تریلی با عوارضی آزاد راه خرم آباد - بروجرد و در جریان آن فوت دو نفر و مصدوم شدن چهار نفر در فضای رسانه‌ای لرستان منتشر شد، موضوعی که موجب واکنش و پیگیری مسئولان استان از معاونان استانداری لرستان تا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان شد تا جایی که تردد وسایل نقلیه سنگین در لاین برگشت آزادراه خرم‌آباد- بروجرد به دلیل عدم ایمنی کافی ممنوع اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متأسفانه علیرغم اینکه احداث این آزاد راه موجب افزایش سرعت تردد از ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر، رفع گره‌های ترافیکی در محدوده شهرهای اراک، بروجرد و خرم‌آباد و دوری از تداخل تردد شهری و برون‌شهری و… شده اما دارای مشکلات فنی زیادی است که بارها از سوی مسئولان لرستان از جمله معاون عمرانی استانداری لرستان مطرح شده است.

با وجود این هشدارهای مسئولان لرستان و همچنین رسانه‌ها از جمله خبرگزاری مهر، همچنان مسئولان این آزاد راه از قبول وجود مشکلات فنی در آن سر باز می‌زنند و اقدام به اصلاح این نقاط حادثه خیز در آزاد راه خرم آباد - بروجرد نکرده‌اند.

قبل از وقوع حادثه رانندگی یاد شده، خبرگزاری مهر اقدام به انتشار گزارش «مسافران این آزادراه در دسترس نیستند!» کرد و در آن بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز و مشکلات فنی موجود در این آزاد راه تاکید کرده بود که متأسفانه انتشار این گزارش موجب انتقاد تند مسئولان این آزاد راه شد.

بعد از وقوع این حادثه، خبرگزاری مهر بار دیگر به مسائل و مشکلات مربوط به آزاد راه خرم آباد - بروجرد با عنوان «علاج مشکلات یک آزادراه بعد از حادثه / بی‌توجهی متولیان قربانی گرفت!» پرداخت و اظهار نظرهای مسئولان استان در رابطه با ضرورت ایمن سازی این آزاد راه را دوباره منتشر کرد تا شاید مسئولان این آزاد راه اقدام جدی برای رفع آنها انجام دهند.

حالا پلیس راه لرستان نیز در اظهار نظری جدید، بر گزارش‌های خبرگزاری مهر صحه گذاشت و از مشکل ایمنی گیت های عوارضی آزادراه خرم آباد- اراک و تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی این موضوع خبر داد.

سرهنگ محمد زارعی رئیس پلیس راه لرستان امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها بیان داشت: در آزادراه خرم آباد - بروجرد در مسیر بروجرد به خرم آباد از تونل نمک تا عوارضی حدوداً ۱۱ کیلومتر شیب تند نامناسب داریم که پس از اتمام این شیب حدوداً بعد از طی حدود ۹۰۰ متر به گیت های عوارضی منتهی می‌شود که این فاصله از لحاظ عملکردی فاصله نامناسب و غیر ایمنی است.

وی عنوان کرد: برابر سوابقی که در چند ماهه گذشته هنگام افتتاح این آزاد راه، موارد مشابهی را هم داشتیم که متأسفانه در آن حوادث نیز چند نفر از هموطنانمان فوت کردند.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه می‌طلبد که ما فکر اساسی برای این گیت های عوارضی داشته باشیم افزود: با توجه به اقداماتی که انجام گرفته، معاون عمرانی استانداری لرستان و مدیر کل دفتر فنی استانداری استان در محل حضور پیدا کردند، مقرر شد که یک تیم کارشناسی متشکل از پلیس راه، دفتر فنی معاونت عمرانی، راهداری و مسئولان آزاد راه نسبت به بررسی تخصصی و کارشناسی درمورد این موضوع اقدام کنیم و در اسرع وقت نسبت به جابجایی محل گیت های عوارضی حتماً اقدام شود.

سرهنگ زارعی گفت: طی هماهنگی‌هایی که به فرمانده انتظامی استان و پلیس راهور ناجا داشتیم موقتاً برای پیشگیری حوادث و برای حفظ جان هموطنان ورود کامیون از سمت بروجرد به آزاد راه را ممنوع کرده‌ایم.

کد خبر 5434727

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی لرستان خرم آباد اراک سانحه تصادف معاونت عمرانی استانداری لرستان احمدرضا دالوند ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا عکس استانها اردبیل ایلام خراسان رضوی گرگان آزادراه خرم آباد گیت های عوارضی خبرگزاری مهر راه خرم آباد آزاد راه پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، فیروزکوه، هراز، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل محمد شهر تا پل کلاک

ترافیک سنگین در محور شهریار - تهران در برخی مقاطع

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا احمد آباد مستوفی

انسدادهای اخیر

محور مسدود شریانی

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- حاجی آباد - آهنگران

۶- گلشن - سراوان

۷- نیکشهر - قصرقند

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه در بعضی ساعات در بعضی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و دیگر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در ساعت بعدازظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

کد خبر 748625

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان/ ایمنی در همه کارها اولویت دارد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • توقیف تریلر حامل ۶۰ میلیارد پارچه قاچاق در بروجرد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند