Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@17:44:26 GMT

انتقاد بازنشستگان کارگری به مبلغ ناچیز عیدی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۴۹۵

بازنشستگان کارگری از ناچیز بودن عیدی پایان سال انتقاد کردند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در تماس با ایلنا، از ناچیز بودن عیدی پایان سال انتقاد کردند. به گفته این بازنشستگان، پرداخت تنها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حساب بازنشستگانی که مدت‌ها برای عیدی بیشتر مطالبه کرده‌اند، عادلانه نیست.

این بازنشستگان، خواستار «پرداخت مبلغی علاوه بر عیدی مصوب سال قبل» به روال سال گذشته شدند و اعلام کردند: انتظار داریم تا پایان سال سازمان تامین اجتماعی، مبلغی اضافه بر عیدی واریزی به عنوان مزایای پایان سال پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، مستمری بگیران زن ازعدم تعلق مزایای عیدی انتقاد کردند؛ یک مستمری بگیر زن استان گیلان در این رابطه می‌گوید: «به بازنشستگان، مستمری بگیران و بازماندگان زن، مانند مردان حق تاهل و حق اولاد تعلق نگرفت؛ این در حالیست که بسیاری از زنان سرپرست خانوار و تنها نان‌آور خانه هستند و سازمان بایستی در حق اینها عدالت را رعایت کند.»

یک بازنشسته گیلانی دیگر می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی از منابع داخلی خود بایستی عیدی‌ها را افزایش می‌داد؛ حالا نیز انتظار داریم مانند سال قبل با تامین اعتبار، مبلغی به حساب هر بازنشسته واریز شود. اینگونه بازنشستگان احساس می‌کنند صدایشان شنیده شده و مطالبه گری‌شان بی‌ثمر نبوده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده اراک درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که اراده دولت و مجلس متناسب سازی حقوق بازنشستگان است چرا که هم مجوز قانونی وجود دارد و هم برای آن تامین اعتبار شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ماه) محمدحسن آصفری نماینده اراک درباره علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تذکری داد که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه 1403 به دولت ابلاغ شد و طبق آن دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی در همین راستا افزود: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و متناسب سازی باید انجام شود، اضافه کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی