Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@03:54:43 GMT

◄ افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۸۶۹۳

◄ افزایش کرایه تاکسی در شهرهای مختلف متغیر است

تین نیوز

هر سال در بهمن یا اسفند ماه زمزمه‌هایی برای افزایش قیمت کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها مطرح می‌شود و این افزایش هر سال متفاوت است و امسال هم پیشنهادهایی در حد ۲۵ درصد افزایش مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها معمولا یک بار در سال انجام می‌شود اما گاهی هم بر اساس شرایط موجود مانند آنچه در دوران کرونا اتفاق افتاد که به دلیل اینکه تاکسی‌ها موظف شدند حداکثر سه مسافر همزمان سوار کنند، قدری به کرایه تاکسی‌ها افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی ضامنی در این باره اظهارداشت: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرایند افزایش قیمت کرایه تاکسی پیشنهاد می‌شود، این افزایش قیمت فرایندی قانونی است اما میزان افزایش در همه شهرها یک درصد مشخص نیست؛ دربرخی شهرها امکان دارد افزایش ۱۰درصدی باشد و در شهر دیگری ممکن است این افزایش بیشتر باشد.

شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر مرجع تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها است به این ترتیب که فرایند تعیین نرخ کرایه تاکسی بر اساس قانون شهرداری‌ها در اواخر سال طبق پیشنهاد واحدهای کارشناسی سازمان تاکسیرانی در قالب لایحه به شورای اسلامی هر شهر ارسال می‌شود و شورای شهر پس از بررسی، تصویب و در نهایت تایید فرمانداری مربوطه کرایه قانونی هر شهر را اعلام می‌کند که در سال جاری نیز این فرایند در جریان است.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: افزایش نرخ کرایه تاکسی از سوی شهرداری‌ها که به عنوان مصوب شوراهای اسلامی شهرها اعلام می‌شود به صورت برچسب داخل تاکسی‌ها نصب می‌شود و لازم الاجرا است.

ناوگان فعال تاکسیرانی با ۳۱۸ هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران ۷۶ هزار خودرو تاکسی فعال هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی تین تاکسی شوراهای اسلامی شهر قانون کارشناسی لایحه شورای شهر اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور شوراهای اسلامی خودرو شهر تهران شوراهای اسلامی شهر کرایه تاکسی نرخ کرایه تاکسی کرایه تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهر استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی شهسواری در همایش رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، اظهار کرد: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه از میان ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان، ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند، از برگزاری شش هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهرهای استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، تقدیر از رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

کد خبر 749088

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست