Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرید اتصالات استیل دنده ای توانسته نقش عمده و بسیار مهمی را در تأسیسات و صنایع مختلف بر عهده بگیرد اما دلیل موفقیت اتصالات استیل دنده‌ای چیست؟ با ما همراه باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام امین پایپ، جنس این نوع اتصالات از فولاد بوده که در مقابل فشار و حرارت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین در اتصالات دنده ای استنلس استیل به میزان یازده درصد کروم و مقداری نیکل و مولییدن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که وجود کروم و دیگر مواد ذکر شده مانع از زنگ زدگی فولاد در صنایع مختلف می شود. اتصالات دنده ای استیل اتصالاتی هستند که بعد از اینکه بخواهید خطوط لوله کشی و تاسیسات را جا به جا کنیم مثل اتصالات جوشی نیاز به برشکاری ندارند بلکه با راحتی می توان آن ها را دمونتاژ کرد.

 اتصالات دنده ای از نظر گوشت لوله، گام رزوه، آلیاژ ساختاری اتصال و کلاس  و سایز بندی دسته بندی می شوند. لازم به ذکر است که اتصالات دنده ای استنلس استیل براساس نوع ساخت دارای تقسیم بندی های مختلفی می باشد. از این رو این تقسیم بندی ها شامل سه راه دنده ای استیل، زانو دنده ای استیل، تبدیل دنده ای استیل، چهار راهی دنده ای استنلس استیل، اتصالات استنلس استیل صنایع غذایی، مهره ماسوره دنده ای استنلس استیل، بوشن دنده ای استنلس استیل، کپ دنده ای استنلس استیل، می باشد که در ادامه به کاربرد چند مورد از انواع اتصالات استیل دنده ای می پردازیم.

زانو استیل دنده ای

زانوی ۴۵ درجه

این زانویی هم مانند زانویی 90 درجه ، از زانوی جوشی ۴۵ درجه برای تغییر دادن جهت مسیر لوله کشی گاز استفاده می شود. زانو 45 یکی از پرکاربرد ترین اتصالات در صنعت بوده و مانند زانویی 90 دارای دو نوع SR و LR است. همچنین از نظر قیمت کاملاً اقتصادی و مقرون به صرفه می باشد.

 زانوی ۹۰ درجه

از زانوی ۹۰ درجه برای تغییر مسیر شعاع در جهت لوله کشی گاز استفاده می شود. این قطعه دارای دو نوع LR (Long Radius) و SR (Short Radius) است و همان طور که ذکر شد از لوله درزدار جهت ساخت آن استفاده می گردد.

زانوی ۱۸۰ درجه

زانو جوشی ۱۸۰ درزدار یا زانو یو درزدار هم خوانده می شود. دور زدن یا اصطلاحاً  U کردن ۱۸۰ درجه لوله گاز مورد استفاده قرار می گیرد برای قسمت هایی از تاسیسات که لوله باید به صورت کامل گردش داشته باشد از این نوع زانو استفاده می شود.

سه راه استیل دنده ای

برای گرفتن انشعاب از خطوط  لوله حتماً باید از  اتصالات سه راه استفاده کرد که البته سه راه ها خود نیز به دو دسته مساوی و نا مساوی تقسیم می گردند که به شرح زیر می باشد:

سه راهی مساوی  

 سه راهی استیل دنده ای مساوی که به آن Equal Tee نیز می گویند، برای ایجاد انشعاب در لوله مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که در لوله ای نیاز به ایجاد انشعابی برابر با لوله اصلی باشد سه راهی مساوی استیل دنده ای را به وسیله جوشکاری به عنوان رابط بین سه لوله قرار می دهند.

سه راهی نا مساوی

سه راهی نا مساوی همانند سه راهی مساوی به عنوان رابطی برای انشعاب گیری از لوله مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد فراوانی در صنعت آب و فاضلاب و خطوط لوله کشی آب رسانی دارد. سه راهی نامساوی به نام هی Unequal Tee و Reducer Tee  نیز شناخته می شود. شاخه ای که از سه راهی نامساوی منشعب می گردد کوچکتر از قطر لوله اصلی است، و وجود کلمه نامساوی در نام گذاری این قطعه نیز به همین سبب است. 

مزایایی اتصالات استیل دنده ای

اتصالات استیل دنده ای بنا به مزایایی که دارند بیشتر از سایر اتصالات از زیرمجوعه خود مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله مهم ترین و شاخص ترین مزایای اتصالات استیل دنده ای عبارت اند از:

اتصالات مقاوم و انعطاف پذیر

 به دلیل برخورداری از جنس استیل، این اتصالات مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب دارند به طوری که در شرایط جوی ملایم بیشتر از هر نوع دیگری از اتصالات مقاوم تر هستند

دمای بالا و دمای پایین

این اتصالات در برابر حرارت نیز مقاوم بوده و در مقابل دمای بالا کارایی خود را از دست نمی دهند. اگر دما آنقدر بالا باشد که باعث گرم شدن اتصال های دنده ای شود، رنگ می بازند با این حال هنگام گرم شدن همچنان مقاومت بالا داشته و دچار مشکل نمی شود.

اتصالات استیل دنده ای خود را از کجا تهیه کنیم؟

یکی از مراکز معتبری که این دست از اتصالات را ارائه می دهد، فروشگاه لوله و اتصالات امین می باشد فروشگاه امین در زمینه ارائه شیرآلات، لوله، اتصالات و محصولات مربوطه بیش از بیست سال تجربه دارد. این فروشگاه در سال 1375 تاسیس شد این فروشگاه در پروژه های شهرداری های مناطق 1-3-5، بیمارستان تخصصی چشم نگاه، دانشگاه علم وصنعت، ستاد مشترک، شرکت بام آنرژی (پروژه های بام لند، بام زعفرانیه و غیره)، شرکت ترمو اسکان، پروژه های مسکن مهر 360 واحدی و 1200 واحدی هشتگرد و 120 واحدی پرند، شرکت گروه صنعتی کاوه، پارس آنلاین، برج آبشار، شرکت صاایران، باتری  سازی نیرو، صدا و سیما، ایران دارو، شرکت دلپذیر، شرکت مانیزان، شرکت سپید ماکیان، شرکت آذین، آوین سینا، بیمارستان عرفان، برج آرتمیس، شرکت مخابرات، پادگان حضرت ابولفضل (ع)، بیمارستان سرطان مرکز صالح، شرکت ابر آرمان و هپاسکو تامین ملزومات مشارکت داشته است.

آدرس فروشگاه امین

آدرس فروشگاه امین : تهران – خیابان خیام شمالی- رو به روی درب شرقی پارک شهر – کوچه افخمی – پلاک 4

تلفن : 33900832

         33900765

         33913907

         33958095

         33958098

همراه : 09122441404 (امین یعقوبی)

          09122784973(رامین یعقوبی)

آدرس وب سات:/http://aminpipestore.com

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مورد استفاده قرار لوله کشی سه راهی سه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی قایدی روز گذشته به درخشش در لباس اتحاد کلباء ادامه داد و گل نخست ببرها را در جدال حساس برابر النصر به ثمر رساند. ستاره ایرانی پس از اینکه در دقیقه دهم بازی پاس خوبی را از دنیل بسا دریافت کرد، با یک شوت تک ضربه، دروازه حریف را باز کرد.

این نهمین گل قایدی برای کلباء در رقابت های ادنوک لیگ بود تا او بالاتر از آندرس وومبرگر به عنوان بهترین گلزن ببرها در رقابت های لیگ داخلی تبدیل شود. با گلی که ستاره بوشهری در دیدار روز گذشته به ثمر رساند، به رکورد جالبی رسید.

رسانه سدد امارات در این خصوص نوشت که مهدی قایدی در راه کسب عنوان بهترین گلزن ایرانی در تاریخ رقابت های لیگ امارات، توانست با ایمان مبعلی برابر شود و شمار گل هایش را به عدد سیزده رساند.

قایدی پیش از این نیز چهار مرتبه برای شباب الاهلی موفق به گلزنی شده بود و حالا با 9 گلی که تا به اینجای فصل به ثمر رسانده است، با سیزده گل و در کنار ایمان مبعلی قرار گرفت که برای تیم های الوصل، الشباب، النصر و شارجه به میدان رفته بود.

این رسانه اماراتی در ادامه با تمجید از قایدی، از مخاطبان خود پرسید که آیا ستاره ایرانی کلباء می تواند عنوان بهترین بازیکن فصل را از آن خود کند یا نه.

دیگر خبرها

  • طبیعت و ذوب آهن با هم مساوی شدند
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • قایدی در امارات با رکورد یک استقلالی مساوی شد
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است