Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:28:28 GMT

استخوان‌هایی که به جای اسب بر آن‌ها تانک دواندند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۹۱۸۷

استخوان‌هایی که به جای اسب بر آن‌ها تانک دواندند

خبرگزاری فارس؛ حنان سالمی: هفتاد و دو، این عدد عجیب اما مقدس؛ آه که چقدر برای شیعه باشکوه است. هفتاد و دو مرد، حسین(ع)، دشت کربلا و ایستادن در برابر طاغوتی تا بن دندان مسلح و شیطان صفت.

می‌گویند سی هزار مرد جنگی از تمام نقاط به سمت کربلا گسیل داده شده بود تا وحی را، تا توحید را و تا نبوت و امامت را به خون بکشند طوری که دیگر هیچ بلادی عطر خدا و رسول خدا را ندهد اما رگ‌های حسین و هفتاد و دو جوانمردی که دوشادوش او به خون پیچیدند به امتداد تاریخ بشر تکثیر شد و حتی به دفاع مقدس رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال هفتاد و دو تابوت از آن دفاع مقدس، از آن معرکه، از آن جنگ حق بر علیه باطل آورده‌اند. از مناطق عملیاتی فکه، مجنون، شرق دجله و شلمچه اما من فقط کربلا می‌بینم. غربت می‌بینم. و استخوان‌های پشت و سینه‌ای که در تمدن بشر عصر تکنولوژی، به جای اسب بر آن‌ها تانک دوانده‌اند.

من عابس می‌بینم. حبیب بن مظاهر. زهیر بن قین. من دست‌هایی را می‌بینم که سربند لبیک یا حسین (ع) را دور سر یکدیگر محکم می‌بندند و برای رقصی چنین میانه‌ی میدان، سر از پا نمی‌شناسند.

تابوت‌ها به پرچم پیچیده اما صداها رهاست. صدای لبیک هفتاد و دو مردی می‌آید که نخواستند و نتواستند بپذیرند خون در رگ‌هایشان جاری باشد و نفس در سینه‌هایشان در تلاطم اما خمینی، آن حسین (ع) غریب زمان، تنها بماند.

با خودم می‌گویم تو که با آن‌ها نسبت نسبی نداری. شاید صاحبان این تابوت‌ها برادر خواهری یا پسر مادری باشند از دیاری دور؛ اما تو با آن‌ها غریبه‌ای، هفت پشت! پس تو را با این هفتاد و دو تابوت جا مانده از دفاع مقدس چه کار؟ چرا خیره خیره اشک می‌ریزی و بغض شده‌ای؟! و بعد یاد زینب (س) می‌افتم. روی تل ایستاده. با عبایی که خاک کربلا به آن دخیل می‌بندد.

حسین (ع) در قتلگاه است و قاتل چشم به راه. خنجر با وسوسه‌ی شیطان در تقلاست و دست و پنجه نرم می‌کند. زینب (س) همت می‌کند. قدم تند می‌کند. هروله می‌کند تا دور کعبه‌اش به طواف بچرخد اما حسین (ع) آخرین رمقش را در چشم‌های نیمه‌بازش می‌ریزد و رو به خواهر استغاثه می‌شود: «پیش نیا خواهر» و آنگاه در آن لحظه‌ی عروج به خنجر لبخند می‌زند و دعای قربانی می‌خوانَد: «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلى‏ مِلِّةِ رَسُولِ اللَّهِ.»

آه از این ذبح عظیم. کجاست ابراهیم (ع)؟ کجاست اسماعیل (ع)؟ و کجاست هاجر؟ کجایند تا در روضه‌ی صبوری زینب (ع) پیرهن بدرند! چه دلی داشت این بانو، که خاک را به خون حسین (ع) حنا بسته دید، به خون قمر بنی هاشم، به خون برادر، به خون فرزند و به خون تمام نسبت‌های نسبی و سببی دشت نینوا اما جز «ما رأیت إلا جمیلا» بر لب نراند.

روح چگونه اینقدر بزرگ می‌شود؟ مگر می‌شود از حسین (ع) دل کند؟ نه هرگز، زینب (س) دست روی زخم‌هایش گذاشت و ایستاده در چشم طاغوت، علی (ع) شد تا حقیقت را هر چند خون‌آلود و خاک‌آلود اما به دستان ما برساند و اکنون ما مسئولیم.

کربلا در سنه‌ی شصت و یکم هجری پایان نیافت و این هفتاد و دو تابوت گواه این سخن است. حسین (ع) جاریست در جهان و در قلوب تمام مبارزانی که برای امر به معروف و نهی از منکر از خویش گذشته‌اند. حسین (ع) یک راه است. یک مکتب. حسین (ع) یعنی اگر دیدی ظالمی به ظلم خویش می‌بالد و مظلومی زیر دست و پاست به پا خیزی. حسین (ع) یعنی میدان گاهی کربلاست و گاهی دفاع مقدس و گاهی دفاع از حرم. حسین (ع) یعنی نگذارید حرف زینب‌اش (ع) زمین بماند آنگاه که در کاخ کفر خطابه شد و گفت: «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا.» حسین (ع) یعنی این.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس کربلا مدافع حرم شهید امر به معروف و نهی از منکر تفحص شهدا معراج شهدا استخوان شهدا هفتاد و دو دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • اسپانیا ارسال مهمات به اوکراین را تائید کرد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود