Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جمال حقیقی*

رفتار با کودکان ظرافت و ویژگی های خاص خود را می طلبد. هم باید به گونه ای با آنان رفتار کنید که عقده ای بار نیایند و هم به گونه ای با خواسته های نامعقول آنها مقابله کنید که نتوانند در مقابل شما موضع بگیرند. در اینجا 7 قانون نه گفتن به کودک را ارائه می کنیم که می تواند برای شما در ایستادن در مقابل خواسته های نامعقول و غیر منطقی کودکانتان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


1-حواس کودکتان را پرت کنید: وقتی در حال انجام کار اشتباهی اس به او بگویید: بیا یک کار جدید کنیم یا بگویید: بیا ببین دارم چه کار میکنم!
2-وقتی کودکتان در حال صدمه زدن به خود یا دیگری بود به او نه بگویید و از او بخواهید این کار را انجام ندهد.
3- از افعال مثبت استفاده کنید: مثلا به جای اینکه بگویید با دستان خیس کتاب را ورق نزن بگویید: دست هایت را خشک کن بعد کتاب را ورق بزن
4-محدودیت های کودک را اعلام نکنید بلکه در عمل نشان دهید: مثلاً وقتی در حال بهم ریختن کشو برای پیدا کردن یک لباس است به جای اینکه بگویید کشو را بهم نریز٬ بگویید: بعد از کارت کشو را مرتب کن
5-به فرزندتان حق انتخاب دهید: بجای اینکه بگویید: نه امروز پارک نمی رویم بگویید: به جای پارک رفتن برویم دوچرخه سواری یا استخر؛ یکی را انتخاب کن
6- قوانین را برای او از قبل مشخص کنید تا مجبور نباشید مرتب به او نه بگویید .
7- حرف خود را عوض نکنید فرزندتان باید یادبگیرد که نه٬ به معنی نه است و هیچ چیز نمیتواند آن را عوض نکنید.

*کارشناس ارشد مشاوره، فلاورجان

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رفتار با کودکان خواسته های نامعقول قانون نه گفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهرهای شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.

در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.

مدیر عامل توانیر هم برای تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و برای رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکارها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • راهکارهای کاهش استرس
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • راهکارهای سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد
  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • برخورد هولناک کامیون با کودکان در قرقیزستان + فیلم