Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرعلی حق گویان از برگزاری جشن نیکوکاری در ایام پایانی سال و آستانه نوروز جهت کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" در ۲ هزار و ۵۵۰ پایگاه سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ مهرعلی حق گویان در نشست خبری که ظهر امروز(یکشنبه) به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته احسان و نیکوکاری در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی امام راحل و با هویت دینی، مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیرانتفاعی تاسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار و انفاق در جامعه اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون ۳۴ هزار و ۲۴۷ خانوار در سطح استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که بالغ بر ۶۰ هزار و 971 نفر را تشکیل می‌دهند و در واقع ۹ و نیم درصد جمعیت استان به لحاظ بُعد خانوار و ۴.۷ درصد جمعیت به لحاظ بُعد نفرات تحت پوشش این نهاد هستند.   مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: ۵۱ درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد استان قزوین، شهری و ۴۹ درصد، روستایی هستند؛ همچنین قریب به ۵۴ درصد از خانوارهای تحت حمایت، مددجو با سرپرست زن و ۴۶ درصد خانواده‌ها نیز با سرپرست مرد بوده که ۲۴ درصد مردان سرپرست خانوار از کار افتاده هستند.   وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماه گذشته قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان مستمری ماهانه به حساب مددجویان تحت حمایت واریز شده است؛ خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۴۱۲ دانش‌‌آموز و ۴۲۹ دانشجوی استان قزوین از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وجود بیش از 27 هزار حامی در سطح استان قزوین   حق گویان عنوان کرد: هم اکنون ۸ هزار و ۳۳۶ فرزندان یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد یک هزار و ۵۰۸ یتیم و ۶ هزار و ۸۲۸ نفر فرزند محسنین هستند.   وی خاطرنشان کرد: 27 هزار و ۹۴۸ حامی در سطح استان از فرزندان یتیم و محسنین حمایت می‌کنند که طی 11 ماهه امسال قریب 38 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از طریق حامیان به حساب این کودکان پرداخت شده است.  
  یش‌بینی جمع‌آوری کمک 16 میلیارد تومانی در جشن نیکوکاری امسال
  این مسئول بیان کرد: سرانه پرداخت هر حامی در 11 ماه امسال تقریبا یک میلیون و 360 هزار تومان و سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین در این بازه زمانی ۴ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان بوده است.   وی در ادامه از برگزاری جشن نیکوکاری در ایام پایانی سال و آستانه نوروز جهت کمک به نیازمندان خبر داد و گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" در سطح استان برگزار می‌شود که 12 اسفندماه اولین روز جشن است که به صورت نمادین در پایگاه‌های ثابت و سیار و مراکز نیکوکاری سراسر استان برپا خواهد شد.
  حق گویان خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری روز جمعه در میعادگاه‌های نماز جمعه و شنبه با نواختن نمادین زنگ نیکوکاری در مدارس سطح استان قزوین و با هماهنگی آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد ادامه خواهد شد.   وی ادامه داد: امسال 2 هزار و 550 پایگاه ثابت و سیار جهت جمع آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری پیش‌بینی شده است که این برنامه با مشارکت صدا و سیما، بسیج، آموزش و پرورش، سپاه، سازمان دانش‌آموزی، ائمه جمعه و جماعات و کلیه دستگاه‌های اجرایی و صنعتی استان برگزار می‌شود.   مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در پایان از پیش‌بینی جمع‌آوری کمک 16 میلیارد تومانی در جشن نیکوکاری امسال خبر داد و گفت: مردم خیر و نیکوکار استان قزوین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 6037997950028515 یا از طریق شماره گیری کد مهربانی *8877*028*1# واریز کنند همچنین برای پرداخت صدقه از طریق اسکن کد کیو آر که روش مطمئن، آسان و سریع برای کمک به نیازمندان است، اقدام کنند.  

۴۷۰۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت قزوینی شاغل شدند

 سید مرتضی دهقانی محمدآبادی در این نشست اظهار کرد: شیوه خدمات دهی کمیته امداد در دهه پنجم خدمت خود کاملا تغییر پیدا کرده است؛ به طوریکه مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد این نهاد، بحث توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی خانواده‌هاست.

  وی افزود: شاید کمیته امداد در دهه‌های گذشته زیاد در بحث توانمندسازی ورود نداشت؛ هرچند کمک‌هایی برای استقلال معیشتی خانواده‌ها صورت می‌گرفت اما با جدیت و اجرای شیوه کنونی نبود.   معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: کمیته امداد یک نهاد پیشران در بحث اشتغال است؛ چراکه طی دو سال گذشته بیش از 13 هزار فرصت شغلی از طریق کمیته امداد استان ایجاد شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با تلاش‌های خوب صورت گرفته در بحث اشتغال، سال 99 یک سوم اشتغال ایجاد شده در سطح استان قزوین را کمیته امداد پوشش داده است.   این مسئول عنوان کرد: در سال جاری ۴ هزار و  ۷۰۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین شاغل شدند که ۶۰۰ نفر از طریق اشتغال به کار در شرکت‌ها و کارخانجات و حدود ۴ هزار و ۱۰۰ نفر نیز با استفاده از تسهیلات اشتغال بانکی بوده است.

پرداخت 368 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال طی دو سال گذشته   دهقانی محمدآبادی بیان کرد: طی دو سال گذشته بیش از 368 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بانکی و امدادی به خانواده‌هایی که مستعد اشتغال بودند؛ پرداخت شده است.   وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش کمیته امداد استان قزوین این است که با ایجاد اشتغال به درآمد و استقلال و عزت خانواده‌های تحت حمایت این نهاد کمک شود و با همین رویکرد فعالیت خود را ادامه می‌دهد.   این مسئول عنوان کرد: برای جلوگیری از آسیب به طرح‌های اشتغال و همچنین ممانعت از انحرافات مالی در این بحث، نظارت‌های مستمر صورت می‌گیرد که البته خواسته عموم مردم است و ما در واقع امانت دار هستیم.   وی اضافه کرد: در سال جاری 222 میلیارد تومان منابع در بحث اشتغال خانواده‌های نیازمند استان تخصیص داده شده بود که ۲۰۴ میلیارد تومان آن از منابع بانکی بود که خوشبختانه با تعاملات خوب صورت گرفته در سطح استان تا به امروز 89 درصد از منابع بانکی به مبلغ 179 میلیارد تومان جذب شده است.

پیش‌بینی ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در سال 1401   دهقانی محمدآبادی ابراز کرد: الباقی اعتبارات که از محل صندوق امداد و ولایت با مبلغ 10 میلیارد تومان بوده است، جهت تسهیل گری در حوزه اشتغال برای زنان سرپرست خانواری که توانایی ارائه ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی ندارند اختصاص داده شده است.   وی تصریح کرد: در سال 1401 نیز برنامه کمیته امداد، ایجاد 500 هزار فرصت شغلی در سراسر کشور است که قطعا سهم استان قزوین نیز بیشتر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود برای سال آتی تقریبا ۱۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در استان ایجاد شود.   معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از پتانسیل بالای رسانه‌ها این فرصت فراهم شود تا ظرفیت مناسبی برای خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان قزوین خانواده های تحت حمایت جشن نیکوکاری امسال سطح استان قزوین هزار فرصت شغلی میلیارد تومان سطح استان خانواده ها حق گویان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در حوزه کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

️وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌سازی برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

️مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص مابقی اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

️وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند و سال گذشته در استان در حوزه اشتغال ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر نفر موفق به اخذ وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

کد خبر 748572

دیگر خبرها

  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام