Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که تاکنون پایلوت‌های مختلفی برای آزمون عملکردی کنتور‌های هوشمند در کشور اجرا شده که از جمله می‌توان به نصب ۵ هزار کنتور برای مشترکان جزء (خانگی و تجاری) در منطقه بازار تهران اشاره کرد.

خبرگزاری میزان - به نقل از شانا، سیدجلال نورموسوی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران پس از رفع ایراد‌هایی که از واحد‌های پژوهش و فناوری و فناوری اطلاعات (آی‌تی) اعلام شد، به‌دنبال پیمانکار خواهد بود تا نصب کنتور‌های هوشمند در بخش مشترکان جزء و عمده با اولویت پرمصرف‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۱، عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه نصب کنتور برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ه) و بهزیستی رایگان است و برای افراد دیگری که از طریق نهاد‌های حمایتی دیگر معرفی شوند، امکان پرداخت به‌صورت اقساط وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت توزیع کنتور‌های هوشمند گاز فقط حدود سه هفته است به مدیریت امور گازرسانی محول شده، افزود: تاکنون اجرای طرح هوشمندسازی کنتور‌های گاز به‌صورت گسترده انجام نشده و فقط در حد پژوهش در مدیریت‌های پژوهش و آی‌تی شرکت ملی گاز ایران پیش رفته است.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این مدیریت بهره‌بردار این طرح است، گفت: تاکنون کار‌های بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی و پایش مصارف عمده مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... انجام شده که این موضوع مطابق با تأکید صریح قانون در بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبنی بر اولویت‌دهی بر هوشمندسازی مصارف عمده است.

نورموسوی تأکید کرد: پرداخت هزینه کنتور‌های غیرهوشمند نیز با توجه به مصوبه شرکت ملی گاز، اشتراک‌پذیری کنتور‌های با ظرفیت ۶ و ۱۰ مترمکعبی فقط برای افراد نیازمند با تشخیص شرکت‌های گاز استانی قابل اجراست، اما برای انبوه‌سازی و مجتمع‌سازی که امکان پرداخت تقسیطی را ندارند، مجاز نیست.

به گزارش شانا، بر اساس بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت اقساطی هزینه نصب کنتور‌های گاز، فقط برای کنتور‌های هوشمند امکان‌پذیر است که آن هم هنوز در مرحله پژوهشی قرار دارد، ضمن آنکه اقساطی بودن پرداخت هزینه نصب کنتور‌های هوشمند گاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز تکرار شده است.

 

بیشتر بخوانید: محدودیت گازرسانی به صنایع پایان یافت

 

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز وزارت نفت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاز وزارت نفت شرکت ملی گاز ایران کنتور های هوشمند نصب کنتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

فعالیت سامانه نسخ الکترونیک "بیمه سلامت" پایدار شد

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات