Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:15:42 GMT

کنتورهای گاز از اوایل امسال هوشمندسازی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۹۶۰۹

کنتورهای گاز از اوایل امسال هوشمندسازی می‌شوند

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که تاکنون پایلوت‌های مختلفی برای آزمون عملکردی کنتورهای هوشمند در کشور اجرا شده که از جمله می‌توان به نصب ۵۰۰۰ کنتور برای مشترکان جزء (خانگی و تجاری) در منطقه بازار تهران اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، سیدجلال نورموسوی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران پس از رفع ایرادهایی که از واحدهای پژوهش و فناوری و فناوری اطلاعات (آی‌تی) اعلام شد، به‌دنبال پیمانکار خواهد بود تا نصب کنتورهای هوشمند در بخش مشترکان جزء و عمده با اولویت پرمصرف‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۱، عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه نصب کنتور برای افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ه) و بهزیستی رایگان است و برای افراد دیگری که از طریق نهادهای حمایتی دیگر معرفی شوند، امکان پرداخت به‌صورت اقساط وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولیت توزیع کنتورهای هوشمند گاز فقط حدود سه هفته است به مدیریت امور گازرسانی محول شده، افزود: تاکنون اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز به‌صورت گسترده انجام نشده و فقط در حد پژوهش در مدیریت‌های پژوهش و آی‌تی شرکت ملی گاز ایران پیش رفته است.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه این مدیریت بهره‌بردار این طرح است، گفت: تاکنون کارهای بسیار خوبی در زمینه هوشمندسازی و پایش مصارف عمده مانند نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد و... انجام شده که این موضوع مطابق با تأکید صریح قانون در بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبنی بر اولویت‌دهی بر هوشمندسازی مصارف عمده است.

نورموسوی تأکید کرد: پرداخت هزینه کنتورهای غیرهوشمند نیز با توجه به مصوبه شرکت ملی گاز، اشتراک‌پذیری کنتورهای با ظرفیت ۶ و ۱۰ مترمکعبی فقط برای افراد نیازمند با تشخیص شرکت‌های گاز استانی قابل اجراست، اما برای انبوه‌سازی و مجتمع‌سازی که امکان پرداخت تقسیطی را ندارند، مجاز نیست.

طبق اعلام وزارت نفت، بر اساس بند «د» تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، پرداخت اقساطی هزینه نصب کنتورهای گاز، فقط برای کنتورهای هوشمند امکان‌پذیر است که آن هم هنوز در مرحله پژوهشی قرار دارد، ضمن آنکه اقساطی بودن پرداخت هزینه نصب کنتورهای هوشمند گاز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز تکرار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنتور گاز شرکت ملی گاز ایران کنتورهای هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با مدیریت هزینه‌های انجام شده، به حساب حدود ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال بازگردانده خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه‌ها و تسویه حساب نهایی با شرکت‌های طرف قرارداد، در حوزه‌های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیند‌ها به منظور مدیریت هزینه‌ها در بخش‌های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت‌های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد؛ لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

شایان ذکر است از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل