Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دستگاه‌های مرجع صدور مجوز‌های کسب و کار تنها 10 روز برای بارگذاری مدارک و شرایط صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌های کشور و اتصال سامانه‌های تخصصی خود به این درگاه فرصت دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا،  مجوز‌های کسب و کار همواره شرایط و قواعدی را به کسب و کار‌ها تحمیل می‌کنند که مانعی جدی برای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار به شمار می‌رود؛ لذا یکی از اولویت‌های اساسی در حمایت از فعالان اقتصادی، تعیین سازوکار‌هایی برای تسهیل قواعد مجوزدهی با کمترین هزینه و به ساده‌ترین شکل برای کسب و کار‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ایران، ماده 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی سازوکار تسهیل قواعد مجوزدهی در کشور را مشخص کرده است. بر این اساس، اولین بار با تصویب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 در سال 1386 و مشخصاً در ماده 7 این قانون، دولت مکلف به ایجاد شفافیت و تسهیل شرایط صدور مجوز‌های کسب و کار شد. این حکم، یک بار در اول تیرماه 1393، بار دیگر در ماده 57 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی (مصوب اردیبهشت 1396) و برای آخرین بار در بهمن 1399، تحت عنوان قانون اصلاح مواد 1 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اصلاح شده است. اما با گذشت حدود 13 سال از الزام قانونی و اصلاحات مکرر، هنوز نظام مجوزدهی سهل و شفاف نشده است.
 سید امیر سیاح، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، از ایجاد انقلاب در نظام مجوز‌ها سخن گفته و اعلام کرده است، براساس قانون، 18 اسفند پایان مهلت دستگاه‌ها برای شفاف سازی فرایند صدور مجوز‌ها و همچنین اتصال درگاه‌های تخصصی هر دستگاه به سامانه ملی مجوز‌ها است.
 با این حال آن طور که سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید، هنوز برخی دستگاه‌ها در شفاف سازی مجوز‌ها و اتصال به درگاه ملی مجوز‌ها کم کاری می‌کنند.
 وی اظهار امیدواری کرده است، همه دستگاه‌ها تا 18 اسفند تکالیف قانونی خود را در تسهیل فرایند مجوزدهی در کشور به انجام برسانند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس مرکز ملی مطالعات محیط کسب و کار مجوز های کسب و کار صدور مجوز دستگاه ها مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، سعید نورایمانی اظهار داشت:  بعد از این مهلت مجوزها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کارها فاقد مجوز محسوب می شوند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و غیره هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز های کسب و کار خود اقدام کنند. 

به گفته وی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید  به درگاه ملی مجوز ها به نشانی mojavez.ir   مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه ترین زمان ممکن قابل انجام است. 

نورایمانی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوزها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • مهلت تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی تا 25 اردیبهشت ماه تمدید شد