Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@11:00:31 GMT

مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس قم

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۹۸۳۹

مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس قم

ایسنا/قم معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به مصالحه ۷۲ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌های استان قم در سال ۱۴۰۰ گفت: اولویت خدمات مراکز مشاوره و مددکاری پلیس استان قم، مصالحه و پایایی در رفتار سالم است. 

سرهنگ «محمدرضا فرحبخش» در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه پایایی در رفتار سالم و ایجاد مصالحه اولویت رسیدگی به پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس قم است تا از حیث ملی به ایجاد امنیت پایدار بپردازد، اظهار کرد: ما امروزه نیرومندترین شبکه‌ها و دوایر خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی را در سطوح جامعه و بویژه کلانتری‌ها داریم که این ضرور یکی از اقدامات مهم پلیس ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: معاونت اجتماعی پلیس قم با تلاش و پیگیری کارشناسان و تیم تخصصی اداره مشاوره خود طی یازده‌ماه اخیر در سال جاری توانسته، مصالحات ۷۲ درصدی در پرونده‌های ارجاعی به دوایر اجتماعی کلانتری‌های قم را به خود اختصاص دهد که تعداد ۲۴ هزار و ۸۱۳ پرونده به مراکز مشاوره و دوایر اجتماعی مستقر در کلانتری‌های استان قم ارجاع شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: از مجموع پرونده‌هایی که در واحدهای مشاوره و مددکاری استان مورد بررسی قرار گرفته است تعداد سه هزار و ۲۵۰ مورد خدمات مربوط به مشاوره روانشناختی، ۷۶۰ مورد مربوط به خدمات روان‌سنجی، ۲۶۵ مورد مربوط به مشاوره حقوقی _ انتظامی و ۲۲۵ مورد مربوط به خدمات مددکاری می‌باشد که تمامی این خدمات و رسیدگی‌ها به صورت کاملا رایگان انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به خدمات مربوط به مشاوره روانشناختی افزود: موضوعات مشاوره روانشناختی شامل مشکلات خانوادگی، درمان اختلالات روانی، مشاوره‌های تربیتی، مشاوره تحصیلی، مشاوره‌های شغلی، مشاوره‌های پیش از ازدواج و مشاوره‌های مربوط به فضای مجازی است. 

سرهنگ فرحبخش با اشاره به اهداف پایدار پلیس کشور و به خصوص در استان قم تصریح کرد: ما امروزه به لطف و اعتماد مردم توانسته‌ایم بسیاری از پرونده‌های مربوط به خانواده را حل و فصل و از متلاشی شدن کانون آن در امان نگهداریم؛ البته که فقط به این موضوع بسنده نکردیم و تلاش کردیم تا با پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها از اعمال هزینه‌های مادی و معنوی ناشی از افزایش جرم را ممانعت به عمل آوریم.

وی با توجه به گستره تغییرات اجتماعی در مقابله با وقوع و فراوانی جرائم گفت: تجارب سالیان متمادی نشان داده است هرگاه ماموریت‌ها با بهره‌گیری از علوم به روز و با اتکاء به نیروهای متخصص باشد گام‌های موثری در کنترل و پیشگیری قلمروی وسیع نابهنجاری‌ها داریم لذا خدمات راهنمایی، مشاوره، مددکاری اجتماعی و روان درمانی برای ما یک اولویت است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: اداره مشاوره آرامش استان قم هر روزه به صورت تلفنی و حضوری پاسخگوی سوالات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های خانوادگی، حقوقی، فردی، شغلی، اقتصادی، تحصیلی، ازدواج و غیره است و مراجعان می‌توانند از ساعت ۷ الی ۱۴ به این اداره واقع در خیابان امام خمینی(ره)، جنب درمانگاه حضرت زینب سلام الله علیها، ساختمان معاونت اجتماعی _ اداره مشاوره آرامش مراجعه کنند. همچنین می‌توانند با شماره‌ تلفن‌های ۳۶۶۰۶۰۸۵ و ۲۱۸۲۲۵۵۰ و خط ملی مشاوره ناجا ۰۹۶۵۸۰ تماس حاصل کنند و از خدمات مشاوره‌ای حضوری و تلفنی پلیس بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کلانتری ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان

طاهری زاده امروز در همایش روز روانشناس گفت: در حال حاضر ۸۲ مرکز مشاوره تحت نظر بهزیستی در استان آماده خدمت رسانی به تمام شهروندان گلستانی هستند و در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره این مراکز بهره‌مند شده اند.

طاهری زاده از تشکیل ۲۳۰ تیم محب برای حمایت‌های روانی اجتماعی در هنگام وقوع حوادث در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی