Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شیرزاد اسداف» رئیس بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری ازبکستان ضمن تشریح نتایج گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ازبکستان و روسیه گفت: ازبکستان در عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین موضع متعادل و بی‌طرفی را اتخاذ می‌کند.

وی اظهار داشت: ازبکستان معتقد است که همه مناقشات و اختلافات باید تنها بر اساس قوانین بین المللی حل و فصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری «گازیتا.اوز» نوشته بود گزارش بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری دو کشور کمی تفاوت داشت. بخش مطبوعاتی «کرملین» اعلام کرد که «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اقدامات در دست انجام طرف روسی را درک می‌کند.

اسداف افزود: روسای جمهور ازبکستان و روسیه علاوه بر مسائل روز دستور کار دوجانبه همچنین در مورد اوضاع موجود اوکراین نیز تبادل نظر کردند.

وی اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه گزارشاتی را در مورد دلایل تصمیم اتخاذ شده در مورد عملیات ویژه در اختیار رئیس جمهور ازبکستان قرار داد.

به نوبه خود رئیس جمهور ازبکستان ابراز امیدواری کرد که طرفین در اسرع وقت راه حل مسئله را پیدا و از تشدید بیشتر آن جلوگیری کنند.

اسداف در پایان اظهار داشت: کشور ما هم با روسیه و هم با اوکراین روابط سنتی، دوستانه دارد. ما خواستار برقراری صلح، ثبات و توسعه پایدار در منطقه وسیع ما هستیم. تمام مناقشات و اختلافات موجود باید فقط بر اساس مقررات حقوق بین المللی حل و فصل شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: روسای جمهور ازبکستان و روسیه عملیات نظامی روسیه جمهور ازبکستان رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد