Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@23:37:48 GMT

عارضه شایعی که می‌تواند نشانه سرطان باشد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۰۲۹۶

عارضه شایعی که می‌تواند نشانه سرطان باشد

آفتاب‌‌نیوز :

نظرسنجی موسسه خیریه "تارگت اووارین کنسر" از ۱۰۰۰ زن نشان داد که ۹۷ درصد آنان نمی‌دانند نفخ از علایم این سرطان است و ۶۸ درصد نمی‌دانند که درد شکم و ۹ درصد نمی‌دانند که احساس سیری نیز از دیگر نشانه‌های سرطان تخمدان است.

شواهد نشان می‌دهد که احتمالا در اغلب موارد، پزشکان به زنان می‌گویند که این علائم اغلب از عوارض سندرم "روده تحریک پذیر" (IBS) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتایج این نظرسنجی آمده است که حدود ۴۰ درصد زنان نیز به اشتباه می‌پنداشتند که سرطان تخمدان را می‌توان از طریق غربالگری سرطان دهانه رحم، تشخیص داد.

سرطان تخمدان اغلب در مراحل پیشرفته آن تشخیص داده می‌شود و حدود یک سوم زنانی که به آن دچار می شوند، یک سال پس از تشخیص بیماری، جان خود را از دست می‌دهند.

در انگلیس سالانه حدود ۷۵۰۰ مورد جدید ابتلا به سرطان تخمدان شناسایی می‌شود.

ان‌وِن جونز، مدیرعامل این موسسه خیریه گفته است که این آمار بسیار ناامیدکننده است.

او افزود: آگاهی از علایم این سرطان، حیاتی است. باید بتوانیم با حمایت دولتی به هدف راه‌اندازی کارزارهای منظم و وسیع جهت آگاهی‌بخشی درباره نشانه‌های این بیماری جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش ایندیپندنت، همچنین دکتر ویکتوریا باربر، پزشک عمومی از نورت‌همپتون‌شایر می‌گوید: نشانه‌ها در سرطان تخمدان زود نمایان می‌شود و اگر یکی از آن‌ها را تجربه کرده‌اید و اگر تازه است و برطرف نمی‌شود، حتما به پزشک عمومی‌تان درباره آن اطلاع بدهید.

در همین ‌راستا، آگاهیِ پزشکان عمومی از سرطان تخمدان و دانستن این که چگونه به بیماران نگران مشاوره دهند، اهمیت حیاتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرطان سرطان تخمدان نفخ شکم سرطان تخمدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • شایع ترین علت پیوند کبد در ایران/ زنگ خطر کبد چرب
  • شایع ترین علت نیاز به پیوند کبد در ایران