Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تبیین برنامه‌های مربوط به دهه منتهی به 22 اسفند سالروز بزرگداشت شهدا پرداخت.

به گزارش برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز یکشنبه 8 اسفند در این نشست که در سالن اجتماعات شهید رسول‌زاده برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌کاظم (ع) گفت: ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) است که با نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های ۶ ماه اخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: در ابتدای حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیازمند شناخت کامل سازمان بودیم که زمانی حدود ۲ ماه صرف این شناخت شد. بنیاد در حوزه‌های گوناگون و بسیار گسترده‌ای اعم از آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه‌های اقتصادی فعالیت دارد که پس از شناخت تمام این بخش‌ها برنامه عملیاتی تهیه شد و مجموعه اقدامات و مأموریت‌ها تهیه و در اختیار بخش‌های مختلف قرار گرفت. نظام انتصاب مدیران نیز تنظیم شد که در سازمان اقتصادی کوثر به نام «امساک» و در خود بنیاد با اسم «شمسا» شناخته می‌شود و تاکنون مدیران ستاد و صف و هیئت مدیره‌های سازمان‌های اقتصادی از طریق این مسیر انتخاب و منصوب شده‌اند.


معاون رئیس‌جمهور افزود: مجموعه آی تی بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت شده است تا بنیاد به طور کلی به سازمانی هوشمند تبدیل شود. به این منظور نیاز به برقراری ارتباط سامانه‌ بنیاد با سازمان‌های مختلف وجود دارد که بخشی از این کار صورت گرفته و بخش دیگر در دست پیگیری است. یکی از دستاوردهای این کار مشخص شدن دهک‌بندی ایثارگران است که بر اساس آن حمایت‌های لازم از این عزیزان صورت خواهد گرفت.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: این صندوق متولی ایجاد شغل غیردولتی برای ایثارگران است که این صندوق تاکنون جلساتی با بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی داشته‌ است.


قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تغییر رویکردهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد بنیاد در این حوزه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همراهی سایر دستگاه‌هاست.


وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان به تقویت مجموعه بیمه دی پرداختیم. در حوزه اموال و املاک متعلق به بنیاد که فاقد سند هستند نیز سامانه ثبت املاک بنیاد تشکیل شده است تا در نهایت مسئله ثبت قانونی این املاک مشخص شود. در حوزه سازمان اقتصادی کوثر بحث شفافیت مالی و خروج از بنگاهداری‌های غیرضروری و در نهایت خروج از بنگاهداری مدنظر قرار دارد. شرکت متد نیز به ارائه خدمت در زمینه خدمات درمانی از جمله ارتز و پروتز برای ایثارگران می‌پردازد.


معاون رئیس‌جمهور تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدالت در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری از طریق شفاف‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات را از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید مدیریتی عنوان کرد.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص نخستین برنامه مربوط به ایام منتهی به روز بزرگداشت شهدا گفت: روز دوشنبه ۹ اسفند مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب سرخ‌نگاران با حضور جمعی از مسئولان در تالار وحدت برگزار می‌شود.


وی افزود: در حوزه فرهنگی هر استان در هر سال باید نسبت به ساخت یک فیلم با موضوع بزرگان ایثار و شهادت در استان اقدام کند که بخشی از هزینه‌های این کار از طرف بنیاد تأمین می‌شود.


قاضی‌زاده هاشمی همچنین اجرای طرح سپاس در سراسر کشور، غرس ۲۳۰ هزار نهال به نام هر شهید همزمان با روز درختکاری در سراسر کشور، برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی موسیقی نوای مهر، اجرای طرح دیدار نمایندگان مقام معظم رهبری با جانبازان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، برگزاری ششمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، برگزاری همایش جایزه شهید پیشرفت؛ بزرگداشت شهید فخری‌زاده و اختتامیه دومین رویداد ملی استارت‌آپ‌های شاهد و ایثارگر و برگزاری کنگره ملی شوق دوباره؛ تجلیل از همسران شهدای جانباز را به عنوان بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده به منظور گرامی‌داشت روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد.


وی در خصوص اهداف سفر به عراق نیز توضیح داد: این سفر با دعوت سازمان بنیاد شهید عراق انجام می‌شود و البته دعوتی نیز از طرف اقلیم کردستان عراق به همین منظور انجام شده که در حال حاضر از نظر زمانی شرایط این سفر ممکن نیست. در سفر به عراق رئیس سازمان اقتصادی کوثر و معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت تا در حوزه‌های تخصصی به انتقال تجارب و افزایش زمینه‌های همکاری بپردازند.


معاون رئیس جمهور در ادامه به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون پاسخ داد.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سالن اجتماعات بنیاد شهید امام خمینی آموزش عالی اشتغال صندوق توسعه ملی بهداشت و درمان جامعه ایثار و شهادت موسیقی مقام معظم رهبری جانبازان عراق کردستان عراق معاون رئیس جمهور اشتغال بنیاد شهید صندوق توسعه ملی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز بزرگداشت شهدا معاون رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، شهرام دبیری، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت روز شوراها و تجلیل از شوراهای برتر استان اظهار کرد: توجه به شوراها، تخصیص مکان مناسبت جهت استقرار شورای استان و همچنین همراهی و مساعدت در پیشبرد اهداف شوراها و همچنین شورای استان توسط استاندار سمنان امری ارزنده است.

وی افزود: مدیریت استاندار سمنان در خصوص شوراها به عنوان الگویی از مدیریت مطلوب حکومت در استان‌ها مطرح است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در سطح استان‌ها پیگیر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین استان هستیم، خاطرنشان کرد: کارهای اساسی و ماندگار در سطح شورای عالی استان‌های کشور در دستور کار است.

دبیری با اشاره به اینکه از نظر محل، بودجه و امکانات، مشکلاتی در سطح شوراها وجود دارد که باید خلاء قانونی آن حل شود، تصریح کرد: شوراهای فرادستی در حال حاضر از نظر ساختار مشکل دارند.

وی ادامه داد: این مساله مهم همراه با مدیریت یکپارچه شهری در راستای ارتقای جایگاه شوراها نیز مدنظر و اولویت است.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: مباحث و مسائل رفاهی اعضای شوراهای اسلامی از جمله بیمه شورای روستایی در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

کد خبر 749359

دیگر خبرها

  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • شوراهای فرادستی مشکل ساختاری دارند
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال