Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@08:26:16 GMT

برنامه‌های گرامیداشت روز شهید اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۰۵۵۱

برنامه‌های گرامیداشت روز شهید اعلام شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، برنامه‌های گرامیداشت روز شهید را تشریح کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، قاضی‌زاده هاشمی در این نشست خبری گفت: قرار است هر سال یک استان یک موضوع مرتبط با ایثار و شهادت و مربوط به همان استان را به فیلم تبدیل کند و بنیاد شهید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه ساخت این فیلم‌ها را تقبل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سرخ نگاران، نخستین جشنواره موسیقی نوای مهر، ششمین جشنواره جایزه ملی ایثار، اختتامیه جایزه شهید پیشرفت (جایزه شهید فخری زاده)، اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده‌های شهدا)، دیدار نمایندگان مقام معظم رهبری با جانبازان، تجلیل از همسران جانبازان و غرس ۲۳۰ هزار نهال به یاد ۲۳۰ هزار شهید را از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز شهید برشمرد.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به حضورش در به عنوان سفیر گفت:عده‌ای دوست دارند من در بنیاد شهید خدمت نکنم حتی به قیمت سفیر شدن. این عده اگر خبری هم نباشد خبرسازی و جوسازی می‌کنند. این نوع جوسازی‌ها حتی قبل از برگزاری انتخابات نیز وجود داشت. گروه‌هایی بدون شناسنامه تلگرامی به این نوع شایعات دامن می‌زنند.

وی همچنین درباره پرونده‌های مربوط به شهدای سلامت نیز گفت: هر پرونده‌ای که درباره شهدای سلامت به دست بنیاد شهید برسد جلسات احراز درباره آن‌ها برگزار می‌شود و تا کنون هم به همین روال عمل شده است.

قاضی‌زاده هاشمی درباره علت متفاوت بودن درصد‌های جانبازی در بنیاد شهید با نیرو‌های مسلح نیز گفت: هر کسی می‌خواهد نظام درصدی خود را تغییر بدهد باید به یگان نظامی مربوطه‌اش مراجعه کند. در عین حال در حال بررسی زمینه‌هایی هستیم که کمیسیون‌های احراز جانبازی را به صورت مشترک برگزار کنیم و اگر به تفاهم برسیم این کار انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: گروه صندوق ذخیره شاهد هیچگونه ارتباطی با ارکان بنیاد شهید ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی در بخش دیگر سخنانش گفت: در ماه‌های آینده شناسنامه دهک‌های پایین با تعیین میزان درآمد، وضعیت اشتغال، مسکن و آسیب‌ها تهیه و متناسب با آن کمک‌ها انجام می‌شود. در بخش تعاون که اصل کار بنیاد شهید و شامل خدمات معیشتی و رفاهی است، سعی شده به جای خدمات هلیکوپتری تمرکز بر روی دهک پایین صورت گیرد و قشری که نیازمندتر بوده و وضعیت ویژه‌تری دارند، شناسایی شوند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: طی ماه‌های آینده شناسنامه دهک‌های پایین با تعیین میزان درآمد، وضعیت اشتغال، مسکن و آسیب‌ها تهیه کند و متناسب با آن کمک‌ها انجام شود. ۹ هزار خانوار به عنوان مهمترین دهک خدمات رسانی در اولویت قرار دارند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: مجموعه آی تی بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویت شده است تا بنیاد به طور کلی به سازمانی هوشمند تبدیل شود. به این منظور نیاز به برقراری ارتباط سامانه بنیاد با سازمان‌های مختلف وجود دارد که بخشی از این کار صورت گرفته و بخش دیگر در دست پیگیری است. یکی از دستاورد‌های این کار مشخص شدن دهک‌بندی ایثارگران است که بر اساس آن حمایت‌های لازم از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران گفت: این صندوق متولی ایجاد شغل غیردولتی برای ایثارگران است که این صندوق تاکنون جلساتی با بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی داشته است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به تغییر رویکرد‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رویکرد بنیاد در این حوزه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همراهی سایر دستگاه‌هاست.

وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان به تقویت مجموعه بیمه دی پرداختیم. در حوزه اموال و املاک متعلق به بنیاد که فاقد سند هستند نیز سامانه ثبت املاک بنیاد تشکیل شده است تا در نهایت مسئله ثبت قانونی این املاک مشخص شود. در حوزه سازمان اقتصادی کوثر بحث شفافیت مالی و خروج از بنگاهداری‌های غیرضروری و در نهایت خروج از بنگاهداری مدنظر قرار دارد. شرکت متد نیز به ارائه خدمت در زمینه خدمات درمانی از جمله ارتز و پروتز برای ایثارگران می‌پردازد.

معاون رئیس‌جمهور تمرکز بر مأموریت‌های اصلی، اصلاح ساختاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و عدالت در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری از طریق شفاف‌سازی و جمع‌آوری اطلاعات را از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دوران جدید مدیریتی عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی بنیاد شهید و امور ایثارگران قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد