Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها _ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام موسی کاظم(ع) بااینکه سال‌های متمادی در زندان بودند ولی دست از مبارزه برنمی‌داشتند، دشمن در هر زمان دشمنی خود را دارد و برای اینکه بخواهیم دین، مردانگی و غیرت حفظ شود روحیه مبارزه باقی بماند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، اظهار داشت:امام موسی کاظم(ع) زندگی بسیار سختی داشتند و سال‌های طولانی در زندان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوره امامت امام کاظم(ع) با اوج قدرت خلافت عباسی هم‌زمان بود و حکومت همه امکانات را در اختیار داشت ولی دل مردم با اهل‌بیت(ع) بود که براین اساس حکومت عباسی تلاش می‌کرد ارتباط مردم با امام(ع) محدود شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام موسی کاظم(ع) بیش از 14 سال در زندان حضور داشتند که زندانی که امام در آن محبوس بودند تاریک و شرایط بسیار نامناسبی داشت ولی درعین‌حال چون امام(ع) باخدا مرتبط هستند از صبح تا شام مشغول عبادت و ارتباط باخدا بودند.

جلسه‌ای که در آن نقشه شهادت امام کاظم (ع) کشیده شدمهم‌ترین توطئه بنی‌العباس که توسط امام کاظم (ع) خنثی‌ شد

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: این موضوع برای ما درس است که درهرحال ارتباط باخدا نباید کم و یا قطع شود، برخی افراد تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد می‌شود ارتباط باخدا را قطع و کمرنگ می‌شود ولی اهل‌بیت(ع) در هر حالت و مقطع از زمان برای ما الگو و نمونه و درس هستند و این عبادت به‌عنوان یک درس برای ما مطرح است.

آشتیانی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که یک مومن و مرد خدا دائماً در حال مبارزه با دشمنان است، در زمان رسول خدا هر 45 روز جنگ بود و ائمه(ع) همواره در حال مبارزه با دشمن بودند ولی متأسفانه امروز برخی از مردم اهل مبارزه با دشمن نیستند.

وی با تأکید براینکه زندگی اهل‌بیت (ع) باید برای پیروان آن‌ها روشن و مبارزات آن‌ها در مقابله با دشمن الگو باشد، ادامه داد: دشمن هیچ‌گاه از اهداف خود عقب‌نشینی نمی‌کند و توطئه‌ها و فشارهایش سرجای خود است و باید در این زمینه غیرت دینی داشته باشیم و در برابر توطئه‌های دشمن ایستادگی کنیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) بااینکه سال‌های متمادی در زندان بودند ولی دست از مبارزه برنمی‌داشتند، هر قسمت از زندگی هفتمین اختر تابناک امامت را که مشاهده می‌کنیم درس، راهنمایی و ارشاد است که باید حواسمان جمع باشد دشمن در هر زمان دشمنی خود را دارد و برای اینکه بخواهیم دین، مردانگی و غیرت حفظ شود روحیه مبارزه باقی بماند.

انتهای پیام/452/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون جامعه مدرسین امام موسی کاظم ع حوزه علمیه امام کاظم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس عملیات راکتی امروز به گذرگاه «کرم ابوسالم» را که به زخمی شدن بیش از ۱۴ نفر از صهیونیست‌ها منجر شده است، را نشانه آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیست دانست.

به گزارش ایسنا، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس در گفت‌‍وگو با تلویزیون «العربی» عنوان کرد مقاومت از طریق عملیات امروز علیه پایگاه نظامی کرم ابو سالم این پیام را به دشمن داد که اگر بخواهد به رفح حمله زمینی کند، کاملا آماده مقابله با آن و دفاع از ملت خود است.

حمدان اظهار داشت: سخت است از تغییر موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه سخن گفت مگر اینکه آتش‌بس محقق شده و دشمن صهیونیستی نیز به آن پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پیشرفت‌هایی در مذاکرات صورت گرفته و هیئت حماس برای مشورت با رهبران خود قاهره را ترک کرده است.

حمدان تصریح کرد: رژیم اشغالگر بر موضوع مبادله اسرا متمرکز شده و پاسخی به مسائلی که ما مطرح کردیم، نمی‌دهد.
عضو ارشد حماس بیان کرد مقاومت قادر است بسیار فراتر از آنچه دشمن تصور می‌کند، به مقابله و رویارویی با آن ادامه دهد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند تعداد نظامیان اسرائیلی زخمی در حمله موشکی امروز به پایگاه نظامی کرم ابو سالم به ۱۴ نفر افزایش یافته است. این منابع عبری حال دست کم ۳ نفر از این زخمی‌ها را وخیم اعلام کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس: عملیات «کرم ابو سالم» پیامی بود مبنی بر آمادگی مقاومت برای مقابله با دشمن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان دادن یک چهره متمدن از خود بی نتیجه است
  • دانشجویان آمریکایی از چهره کریه رژیم صهیونیستی پرده برداشتند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • گسترش بصیرت، بهترین ابزار مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان است