Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ بیانیه روز یکشنبه روابط عمومی بانک مرکزی روسیه را منتشر کرد که در آن گفته شده است: بانک مرکزی روسیه منابع مالی به اندازه کافی دارد و بانک های روسیه مقادیر مورد نیاز پولی را می توانند از این بانک دریافت کنند.

در این بیانیه گفته شده است که مردم روسیه می توانند نگران نباشند و از حساب های خود در بانک ها می توانند هر مبلغی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی روسیه در مورد تصمیم کشورهای غربی برای اخراج چند بانک روسی از سیستم جهانی سوئیفت هم اعلام کرد که بانک های روسی تحریم شده و هر بانک علاقه مند دیگر می تواند برای تامین ارتباط بین خود از سیستم اس. پ.اف. س (سوئیفت روسی) استفاده کند.

در بیانیه بانک مرکزی گفته شده است: از طریق این سیستم روسی در سالهای اخیر تا دو میلیون مورد اطلاعات در سال مبادله شده و بانک های روسیه بطور گسترده از آن استفاده می کنند.  

کمیسیون اروپا امروز پس از کشمکش‌های فراوان اعلام کرد که متحدان غربی توافق کردند دسترسی برخی بانک های روسیه از سیستم سوئیفت را قطع کنند.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا  گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک های روسیه به سیستم سوئیفت می شود.

سوئیفت (SWIFT) " مخفف ( Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication ) "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی " است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود.

دولت روسیه سال گذشته در گزارشی به نقل از اطلاعات بانک مرکزی روسیه نوشت: تعداد بانک ها و اشخاص حقوقی که از سوئیفت روسی موسوم به «اس. پ. ف. اس» استفاده می کنند به رقم ۴۰۴ رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: بانک مرکزی روسیه بانک های روسیه بانک های روسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین عنوان کرد که آمریکا در راستای تداوم درگیری‌ها تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، آنتونوف روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

بایدن ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی (فیلم)
  • نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین