Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادی مطرح شد که معادل حدود ۹ میلیارد دلار منابع ارزی ترجیحی برای کالا‌های اساسی در نظر گرفته شود.

به گزارش برنا به نقل از صداوسیما، محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با رسانه ملی افزود: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد مشخصی را برای اختصاص ارز ترجیحی به کالای اساسی مدنظر قرار نداد، اما در زمان بررسی در کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادی توسط همکاران ما در کمیسیون مطرح شد تا معادل حدود ۹ میلیارد دلار منابع ارز ترجیحی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پور ابراهیمی افزود: در رایزنی نمایندگان دولت، مجلس و مرکز پژوهش‌ها صحبت‌ها با توجه به اینکه این تصمیم بار مالی حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را در بودجه خواهد داشت مقرر شد این تصمیم صورت موقت باشد و در عمل قرار است در جمع بندی کمیسیون تلفیق و دولت، تصمیمی گرفته شود که قابلیت اجرا داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و ریاست مجلس بتوانیم در چند روز آینده، چارچوب این توافق را نهایی کنیم تا کالا‌های اساسی سر سفره مردم به قیمت مناسب برسد و مردم امکان خرید آن را داشته باشند. ضمن اینکه تلاش مجلس و دولت بر این است تا مردم سال آینده نگران خرید مایحتاج نباشند. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: گزارشی که از سازمان برنامه و بودجه گرفتیم نشان می‌دهد برای ۱۰ ماهه سال آینده، حدود ۱۵ میلیارد دلار یعنی ماهی حدود ۱/۵ میلیارد دلار منابع ارزی برای کالا‌های اساسی نیاز داریم که این میزان برای پایان سال آینده حدود ۱۸ میلیارد دلار نیاز و این در حالی است که در لایحه بودجه سال آینده در این باره، ۹ میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

پور ابراهیمی با بیان اینکه به روال قبل برای واردات کالا‌های اساسی به غیر از دارو و گندم هم ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص می‌یافت تصریح کرد: محاسباتی که با کمیسیون تلفیق جلو می‌بریم و با دولت جمع بندی می‌شود این است که به جز دارو و گندم برای بقیه موارد چگونه ارز اختصاص دهیم.

پورابراهیمی افزود: سیاست ارز دو نرخی موجب می‌شود بهای تمام شده تولید کالا در کشور در مقایسه با کالای مشابه وارداتی که ارز ترجیحی به آن تعلق می‌گیرد بالاتر باشد که این امر امکان رقابت در کشور را فراهم نمی‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رسانه ملی دولت لایحه بودجه بودجه دلار ارز مجلس رئیس جمهور کمیسیون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه واردات دارو رقابت بودجه دلار کمیسیون اقتصادی واردات مجلس کالا های اساسی ۹ میلیارد دلار کمیسیون تلفیق سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: هشت میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال حمایت مالی و تشویقی در پارسال به استان اختصاص یافته و جذب شده است.

جمشید نوری افزود: هدایت، حمایت و ترویج فرهنگ تعاون و کمک به شرکتهای تعاونی برتر، اجرای دوره های آموزشی، اجرای طرحهای تحقیقاتی، نظارت بر عملکرد تعاون ها، حمایت از حقوق اعضا و انجام حسابرسی از شرکتها از جمله اهداف اختصاص این اعتبار بوده است.

نوری اظهارکرد: در این راستا بیش از سه میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ تعاون در آذربایجان‌غربی اختصاص یافته و هزینه شده است.

وی  گفت: پارسال ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفرساعت دوره آموزشی رایگان حضوری و مجازی با حضور اعضا و ارکان شرکتهای تعاونی در استان اجرایی و بیش از یک میلیارد ریال برای اجرای این دوره ها هزینه شده است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با هدف کمک به تعاونی های دارای اعضای سه دهک اول درآمدی هم سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال به تعاونی های فرش دستباف استان اختصاص داده شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان