Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی در بخشی از گزارش جهاد کشاورزی آمده است، نزدیک به ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی از انواع هندی، پاکستانی و تایلندی و ۱۵ هزار تن شکر برای کنترل بازار در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان تامین و در حال عرضه است.

بر پایه این گزارش، این اقدام در حوزه کالاهای اساسی در راستای پاسخ به نیاز مردم، جلوگیری از سوء استفاده دلالان و سودجویان و آرامش بازار انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین ۲.۲ میلیون تن گندم، ۳۶۱ هزار تن روغن خام و ۲۵۱ هزار تن شکر نیز از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در شش ماهه اخیر به منظور تدارک کالاهای اساسی و خنثی‌سازی تحریم‌ها به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: مدیریت و برنامه‌ریزی فرآیندهای تولید، حمل و نقل، ذخیره‌سازی و توزیع هوشمند محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از ابزارهای نوین و استارت‌آپ‌ها در زنجیره نهایی به ویژه درمورد گوشت مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، سیب‌زمینی و هویج از آبان امسال برای جلوگیری از تاثیر تحریم‌ها و تامین نیاز سفره‌های مردم صورت گرفته است.

بنابه گفته وزارت جهاد کشاورزی، این اقدام موجب کاهش محسوس و ثبات قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار طی چند ماهه اخیر شده است.

بر اساس این گزارش، با پیشنهاد دولت و موافقت هیات وزیران با واردات ۹۵ میلیون عدد تخم نطفه دار گوشتی مورد نیاز برای جبران کاهش تولید جوجه یکروزه کشور، گام مهمی در راستای پایداری تولید گوشت مرغ طی شش ماهه اخیر برداشته شد.

افزایش ذخایر راهبردی گندم و نهاده‌های دامی به ۴ ماه

از سوی دیگر افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم در شهریور امسال و پیش از شروع سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، تعیین و اعلام افزایش قیمت خرید تضمینی گندم پیش از آغاز سال زراعی در راستای بالا بردن انگیزه کشاورزان در تداوم تولید و ایجاد حاشیه سود مناسب برای تولید کنندگان  صورت گرفته است.

در همین حال طی این مدت ۲.۹ میلیون تن گندم نانوایی، ۴۲۸ هزار تن گندم صنف و صنعت، ۱.۷ میلیون تن آرد یارانه‌ای، ۶۴۱ هزار تن آرد نانوایی آزادپز و ۲۷۶ هزار تن آرد صنف و صنعت نیز عرضه شد.

در ادامه این گزارش آمده است، ظرف شش ماهه اخیر با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، ذخایر راهبردی کالاهای اساسی گندم و نهاده‌های دامی از دو ماه به چهار ماه افزایش یافته است.

در بخش دیگری از این گزارش با اشاره به تامین کود آمده است، همزمان با آغاز سال زراعی جدید تامین ۸۵۸ هزار تن کود یارانه‌ای شامل ۶۶۴ هزار تن انواع کود ازته، ۱۱۴ هزار تن کود فسفاته و ۸۰ هزار تن کود پتاسه در کشور تامین شد.

از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی طی مدت یاد شده، تامین ۳۵ هزار تن انواع بذر، سموم و کود غیریارانه‌ای بوده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم سید جواد ساداتی نژاد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم سید جواد ساداتی نژاد وزارت جهاد کشاورزی گندم سید جواد ساداتی نژاد شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدامات وزارت جهاد کشاورزی ماهه اخیر هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند